Finská monstra konečně bilancují. Desáté album "Killection" ale není úplně typické best of. Jedná se o výběr nejlepších písní, které by Lordi nahráli, kdyby fungovali v sedmdesátých a osmdesátých letech. Nebývale hravá deska nabízí skutečně nevšední kolekci.
8/10
Lordi - Killection
Vydáno: 31.1.2020
Celkový čas: 52:40
Skladby: Radio SCG 10, Horror for Hire, Shake the Baby Silent, Like a Bee to the Honey, Apollyon, SCG10 the Last Hour, Blow My Fuse, I Dug a Hole in the Yard for You, Zombimbo, Up to No Good, SCG10 Demonic Semitones, Cutterfly, Evil, Scream Demon, SCG10 I Am Here
Vydavatel: AFM
Finští
Lordi, pod vedením Mr. Lordiho, obměnili v minulém roce sestavu a ve svých řadách nahradili příšerku Oxe novým baskytaristou, vystupujícím pod pseudonymem Hiisi. A je to takový milý ještěří démon. Společně pak připravili originální kolekci "Killection", díky které zní kapela i po letech svěže.
Ono vydávat alba co dva roky a hrát poměrně v úzkých žánrových mantinelech hard rocku, navíc svíraného tématem démonů, duchů a příšer, není zrovna autorsky snadné. Zvlášť pokud nechcete uvíznout v bahně průměru. Lordi ale napadl odvážný nápad svézt se na vlně obdivu k sedmdesátkám a retru obecně. Nahráli proto výběr z fiktivních písní natočených před více než třiceti lety.
A skutečně se gumovým strašákům povedlo zachytit atmosféru tehdejší produkce. Prostor tak dostaly výrazné klávesy, které v sobě nesou prvky kýčovitých melodymetalových hymen tehdejší doby. Nechybějí arénové refrény a taneční rytmika s jiskřivými kytarami. Naštěstí nejde jen o podivnou estrádu, ale o autorsky velmi silné písně.
Desku otevírá velmi povedená heavymetalová hitovka "Horror for Hire" evokující rané
Judas Priest nebo
Kinga Diamonda. S následující peckou "Shake the Baby Silent" se výjimečně přesuneme až do devadesátek, neboť vliv
White Zombie tu je více než patrný. Skladba jako stvořená na divokou jízdu po Americe.
Aby byl nostalgický dojem plnohodnotný, pozvali si Finové do písně "Like a Bee to the Honey" Michala Monroea, lídra glam-rockových veteránů Hanoi Rocks, který si tu střihl povedený saxofonový part. Skladbu navíc napsal
Paul Stanley (
Kiss) s Jeanem Beauvoirem (
The Plasmatics), a společně se tak podepsali pod jeden z vrcholných okamžiků novinky.
Celá nahrávka je navíc pojata jako vysílací bloky rádiové stanice se vstupy moderátora, který se vypořádává s podivnými telefonáty pekelných bytostí. Je to docela zábavné i po vícero posleších. Atmosférická intermezza navíc desku nijak neruší, naopak jí dodávají celistvý, kompaktní rám. Lordi se zkrátka na svém desátém počinu trefili a svou diskografii obohatili o jeden z nejoriginálnějších a nejzábavnějších kusů.