Agrese, zloba, frustrace a celá armáda démonů se vyrojily na novém albu amerických Combichrist. Hlavní persona souboru Andy LaPlegua ukazuje, co všechno se uvnitř nás může skrývat. K této osobní zpovědi si přizval pár neotřelých hostů, kteří dodali nahrávce "One Fire" na pestrosti a různorodosti.
7/10
Combichrist - One Fire
Vydáno: 7.6.2019
Celkový čas: 52:38
Skladby: Intro, Hate Like Me, Broken United, Guns At Last Dawn (feat. Burton C. Bell), Lobotomy, One Fire, Bottle Of Pain, 2045, Interlude, Understand, California Über Alles, Last Days Under The Sun, The Other
Vydavatel: Out Of Line
Devátá studiová deska amerických
Combichrist pokračuje v cestě, na kterou se Andy LaPlegua & spol. vydali před třemi lety na albu "This Is Where Death Begins". Odklon od elektroniky balancující mezi EBM a aggrotechem pokračuje a stále větší prostor dostávají kytary. Kdo si na metalové motivy zrovna nepotrpí, z "One Fire" tudíž velkou radost mít asi nebude.
Na první poslech zní nový počin nesourodě a jednolitě. Skáče od jednoho k druhému a nedá se říct, že by držel pohromadě. Fungovat začíná až kolem třetího poslechu, což není projevem hudebního neumětelství. Naopak. Andy LaPlegua, jinak zpěvák a hnací motor celého uskupení, není žádný začátečník a velmi dobře ví, co dělá. Svoje tvůrčí kvality prokázal v Icon Of Coil a Panzer AG, kde v minulosti také působil.
Kolekci třinácti skladeb zahajuje intro navozující pocit, že apokalypsa se blíží. Když se pak rozezní syrovost nazvaná "Hate Like Me" a LaPlegua začne svým chraplákem deklamovat
"I'm Here To Tell You Something You Won't Like You'll Fucking Hate It, There Is Nothing Left Inside", není pochyb o tom, co bude následovat. Je to strhující hymnus definující atmosféru celého díla.
"Guns At Last Dawn" dává vzpomenout na tvorbu řezníků
Fear Factory. Z velké části na tom má zásluhu zpěvák Burton C. Bell, který na písni spolupracoval. Naopak čistě elektronická "Lobotomy" připomene kořeny, ze kterých Combichrist vzešli. V naprostém protikladu je skladba "Bottle Of Pain" připomínající stav, kdy se
Tom Waits sjede LSD a společně s ním celý smyčcový orchestr.
V druhé části desky je třeba upozornit na poklonu složenou punkovým ikonám
Dead Kennedys v politicky ne zrovna nekorektní "California Über Alles" přetavené do electro-industriální formy. Za ní následuje ryze taneční "Last Days Under The Sun" coby výsledek spolupráce s Danielem Myerem z německého projektu
Haujobb. Celé album pak uzavírá smířlivá "The Other".
Prostřednictvím "One Fire" dává Andy LaPlegua průchod svým vnitřním démonům. Je to deska plná agrese, zloby, frustrací a řady konfrontačních témat. Co se na první poslech jeví jako rozpolcenost, je ve skutečnosti pestrá a zábavná různorodost. A řekněme si upřímně, v electro industrialu se s těmito vlastnostmi moc často nesetkáváme.