Obklopila se květinami a vyslala zprávu, že ve světě dneška je potřeba především laskavosti. Dominique
Dillon de Byington se vrací s albem "Kind", o jehož tvorbě řekla, že to bylo jako se zamilováním. V Praze do třetice vystoupí pod jménem Dillon ve smíchovské továrně tentokrát 20. listopadu.
Dominique Dillon de Byingot, v Berlíně usazená zpěvačka s brazilskými kořeny, začala s vydáváním svých melancholií prodchnutých šansonů a balad, když jí bylo devatenáct let. S aktuálním, na sklonku roku vydaným "Kind" (2017) se odvrací od potemnělého naladění příznačného pro její předchozí tvorbu k o poznání pozitivněji laděnému popu, zatímco křehké prolínání klavíru a elektroniky neustává.
"Všechno, co zpívám, je od srdce. V první řadě se to tím pádem vždy dotýká nějakých mých vnitřních pohnutí. Zpívám sama k sobě," řekla už před pár lety u příležitosti jejího vystoupení na festivalu Colours of Ostrava.
"Když ale zpívám před publikem, nechávám ho tak nahlédnout dovnitř sebe sama. Spíš než o sebeprezentaci jde o takové nezávazné pozvání." Jelikož festival a klub jsou pro ni dva nesrovnatelné příběhy, žádný koncert v jejím podání nebude stejný. Dillon dále nemá v oblibě žánrové dělení, duší je předně všeho klavíristkou. Klavír je koneckonců jejím prvním a posledním nástrojem. Na pestrobarevnosti její tvorby to ovšem neubírá - o bohaté a eklektické aranže se stará doprovodná kapela.
Psaní "Kind" pro třicetiletou hudebnici bylo jako se znovu zamilovat. Hřálo to u srdce, vzrušovalo do posledních konečků prstů. Místy nervy drásalo a obecně chlácholilo.
"Na svém prvním albu "This Silence Kills" (2011) jsem sochou, na druhém "The Unknown" (2014) se potápím, na tomhle rostu," popisuje Dillon přebaly svých počinů a současně hodnotí svůj dosavadní vývoj. "Kind", jež provází výrazný, květinami inspirovaný vizuál, se nese následující zpráva: laskavost nebyla nikdy důležitější než dnes. S tím, co se děje uvnitř a kolem nás - a to ať už emocionálně, politicky či environmentálně - můžeme přetrvat pouze díky lásce a laskavosti. Zajímavostí novinky je neposledně to, že na ní vedle angličtiny nyní zpívá též německy a portugalsky.
Její třetí album otevírá a uzavírá eponymní skladba "Kind". Zatímco první je výpravným, pomalu gradujícím prologem, závěrečná dvojka přechází v opojné, k tanci vzývající běsnění, které dokazuje, že Dillon to umí také rozjet (své o tom ví mj. znalí živého záznamu Haus Der Berliner Festspiele z roku 2016). Jistým vodítkem pro to, jak bude její vystoupení znít živě, je i předskokan
Saliva, původem portugalský DJ a zakladatel Arena Spa Superiora. Do jaké výše Dillon se svým "Kind" dorostla, to se bude možné přesvědčit v MeetFactory opět v úterý 20. listopadu.