Přísloví, které mluví o tom, že se vícekrát nedá vstoupit do téže řeky, není v případě Boba Dylana a jeho čerstvého alba "Triplicate" tak úplně pravda. Už potřetí v řadě opouští vlastní tvorbu a věnuje se skladbám, které utvářely dějiny tradičního amerického popu (Sinatra, Gershwin nebo Carmichael).
Vydáno: 31.3.2017
Celkový čas: 95:42
Skladby: CD 1: I Guess I'll Have to Change My Plan, The September of My Years, I Could Have Told You, Once Upon A Time, Stormy Weather, This Nearly Was Mine, That Old Feeling, It Gets Lonely Early, My One And Only Love, Trade Winds / CD 2: Braggin', As Time Goes By, Imagination, How Deep Is The Ocean, P.S. I Love You, The Best Is Yet To Come, But Beautiful, Here's That Rainy Day, Where Is The One, There's A Flaw In My Flute / CD 3: Day In, Day Out, I Couldn't Sleep a Wink Last Night, Sentimental Journey, Somewhere Along The Way, When The World Was Young, These Foolish Things, You Go To My Head, Stardust, It's Funny To Everyone But Me, Why Was I Born
Vydavatel: Sony Music
Gershwin? (OHNOTHIMAGEN, 16.04.2017 20:10) Reagovat
Gershwin na Triplicate? Nebo na Shadows in the Night nebo Fallen Angels? Kde?
+ (OHNOTHIMAGEN, 17.04.2017 06:58) Reagovat
"Album "Shadows In The Night" v roce 2015 bylo pro fanoušky doslova šokem, pro Dylana jakýmsi ohledáváním dosud nepoznaného terénu."
Ale tohle může napsat jen člověk, který se o Dylana nezajímá, nebo jen opravdu zběžně. Nebo si o něm něco honem vygooglil a teď machruje.
Jaký má Bob vztah k tomuto repertoáru, je sdostatek známo už hodně dlouho; již v 80. letech na jeho zvukových zkouškách zněly písně od Sinatry nebo třeba Ink Spots.
Čili FANOUŠCI o Dylanově příchylnosti k stařičkému popu/swingu vědí, tudíž to pro ně nemohlo být šokem, a pro Dylana to není žádný nepoznaný terén.
Bootleg Series jsou "megalomanská kolekce"? Dovolte, abych se zasmál. Pro fanouška je to neocenitelná věc, povinnost mít ve své fonotéce oficiálně vydané nahrávky, které dosud kolovaly jen na zvukově méně kvalitních bootlezích, a je jen dobře, že Dylan se svým týmem stále pokračuje v trendu, který započal v roce 1991.
"...tři desky, na kterých se poprvé po padesáti letech stává pouhým interpretem, nikoliv autorem."
Coververze jsou kořením Dylanovy diskografie. "Self Portrait" z roku 1970 je obsahoval dokonce ze dvou třetin. A že je Dylan zpracovával naprosto fantasticky, dokazuje "Another Self Portrait", kde jsou natolik nádherné písně, že občas dokážou předčit i originály nebo v případě tradicionálů jiné verze (This Evening So Soon, Spanish Is the Loving Tongue, Thirsty Boots, Pretty Saro).
Dylan dokáže dát coververzím svůj neopakovatelný otisk, čímž se nejedná jen o další pajc. Stačí si poslechnout London Calling :-), Soon, Red Cadillac and a Black Moustache, The Love That Faded, Pretty Boy Floyd nebo I Can't Get You Off of My Mind, ovšem pochybuju, že autor recenze vůbec ví, o čem píšu.
Ten vytrativší se Dylan je možná na Triplicate a Fallen Angels. Naopak na Shadows in the Night, což je deska, která byla z celé "sinatrovské" trojice bezpochyby nejsilnější, je Dylan zcela všudypřítomný. Stačí poslouchat.
Re: + (jarecek, 17.04.2017 10:22) Reagovat
+1
Tweet