Neintenzivnější dny na Szigetu byly ty poslední. Nejlepší vystoupení se koncentrovaly zejména do finálních dvou dní a mimo kapel zmíněných v titulku nás zaujali také Beatsteaks, Rudimental, Paloma Faith, NERO, Hollywood Undead, NERVO, José González, William Fitzsimmons a spousta dalších. Zde je naše resumé.
Live: Kings Of Leon, Passenger, NERO, Major Lazer, Paloma Faith, José González, Kwabs, Sigma a další
místo: Óbudai island, Budapešť, Maďarsko
datum: 15. - 16. srpna 2015
setlist Hollywood Undead: Usual Suspects, Undead, Tendencies, Been To Hell, Dead Bite, Sell Your Soul, Kill Everyone, Gravity, War Child, Delish, Comin' In Hot, Folsom Prison Blues (Johnny Cash cover), Bullet, Another Way Out, Day Of The Dead, Everywhere I Go, Hear Me Now
setlist José González: Crosses, Hints, What Will, Hand On Your Heart (Kylie Minogue cover), Every Age, Walking Lightly (Junip song), With The Ink Of A Ghost, Let It Carry You, Leaf Off / The Cave, Killing For Love, Home (Barbarossa cover), This Is How We Walk On The Moon (Arthur Russell cover), Teardrop (Massive Attack cover), Down The Line, Heartbeats (The Knife cover)
setlist Limp Bizkit: Rollin' (Air Raid Vehicle), Hot Dog, Nookie, My Generation, Livin' It Up, Gold Cobra, My Way, Re-Arranged, Killing In The Name (Rage Against The Machine cover), Break Stuff, Take A Look Around
setlist Beatsteaks: Hello Joe, Hand In Hand, Milk & Honey, Mad River, Summer, Jane Became Insane, Cut Off The Top/Automatic, Hey Du (Ilona Schulz cover), Ticket, Frieda und die Bomben (Fu Manchu cover), SaySaySay, Gentleman Of The Year, Let Me In, I Don't Care As Long As You Sing, So Lonely (The Police cover)
setlist Paloma Faith: Take Me, Mouth To Mouth, Stone Cold Sober, The Bigger You Love (The Harder You Fall) (The Sisters Love cover), Love Only Leaves You Lonely, Purple Haze (The Jimi Hendrix Experience cover), Beauty Remains, It's The Not Knowing, Picking Up The Pieces, Impossible Heart, Ready For The Good Life, Trouble With My Baby, Can't Rely On You, Only Love Can Hurt Like This, Changing (Sigma cover)
setlist Kings Of Leon: Supersoaker, Taper Jean Girl, Fans, Family Tree, Mary, The Bucket, Closer, The Immortals, Knocked Up, Pyro, Temple, Radioactive, Molly's Chambers, Don't Matter, On Call, Notion, Cold Desert, Use Somebody, Crawl, Black Thumbnail, Sex On Fire
© facebook.com/Sziget Závěrečné dva dny festivalu se nesly ve znamení nejemotivnějších zážitků a také těch vůbec nejlepších koncertů. To však neplatí pro
Hollywood Undead, kterým patřilo největší pódium v sobotu odpoledne. Na jejich nu-metalu protknutém výraznými elektronickými prvky bylo znát, že by rádi navázali na legendární
Linkin Park,
Limp Bizkit či
Papa Roach, narozdíl od nich má ale jejich hudba podstatně mírnější charakter, což je možná i důvod, proč bylo prostranství před jejich stageí zaplněné jen zčásti. Po sundání ikonických masek ve třetině setu se navíc magický opar rozplynul úplně a tak z jejich vystoupení utkvěla jen krátká etuda s asi desetiletým fanouškem, kterého si skupina pozvala na pódium a dala mu do ruky mikrofon. Chlapec ale neuměl texty ani angličtinu, takže to ve výsledku bylo docela trapné jak pro šestičlennou formaci, tak pro něj.
O poznání lepší bylo vystoupení
Williama Fitzsimmonse. Vousatý písničkář s dvoukrkou kytarou a umělecky hodnotnou tvorbou v zádech měl ve stanu A38 velmi působivý projev, který by teoreticky mohl aspirovat na jeden z nejlepších koncertů Szigetu, to by ale do jeho niterné a vroucně podané hudby nesměl zasahovat rachot z nedalekých pódií. Navíc opět zaúřadoval zvukař, takže přes rány do bicích, z nichž bolely uši, téměř nebylo slyšet jeho tichý, zkroucenou tváří podaný přednes. Už teď ale víme, že bychom syna slepých rodičů z Pittsburgu rádi slyšeli znovu. Jen by to chtělo trochu důstojnější podmínky.
Major Lazer očima Terezy Vavrouškové
© facebook.com/Sziget Taneční projekt
Dipla a dalších DJs a MCs na festivalu vystupoval v ještě příliš střízlivé hodině, bylo tedy těžší se odprostit od kvality samotné hudební produkce a soustředit se na twerkování tanečnic a na hajpování publika, aby si sundali trička a házeli je do vzduchu. Jenomže Major Lazer je právě o zábavě a o tom, že na chvíli vypnete mozek, tančíte na mix "Jump" a "I Like to Move It, Move It". bavíte se lazerovou show, břišáky MCho Walshyho Fire, kotrmelci na pódiu, Diplem v Zorba kouli, kterého nese dav a vším tím bordelem, co se na pódiu i pod ním odehrává. Major Lazer zkrátka měli za úkol odreagovat diváky a to se jim povedlo na výbornou.
O koncertně nezklamávajících
Beatsteaks už jsme Vám letos párkrát psali. Nejprve jsme chválili
pražský koncert, poté jsme jej
srovnávali s tím na německém
Rock im Parku. V Maďarsku jsme z nich kvůli pestrobarevné komiksové show Major Lazer mnoho nestihli, i těch pár minut ale bylo absolutně euforických. Stan sice nebyl tak plný, jak je u nich zvykem (jsme holt na Szigetu, kde táhne hlavně popový mainstream), frontman Arnim Teutoburg-Weiß byl ale ohromně rozdováděný a když si zrovna nenotoval "Roses" od Outkast nebo nenechával skákat lidi na "Let Me In", pozval si na pódium fanouška v obrovské indiánské čelence, aby si ji s ním na roztančenou skladbu "Gentleman Of The Year" vyměnil za svůj námořnický čepec. Na tom by ještě nebylo nic tak ohromujícího, kdyby si pak příznivec jménem Dominik nechtěl skočit do lidí. Beatsteaks nic nenamítali a tak jej nechali slézt dolů k zábranám. Jakmile ale Dominik začal šplhat na zábradlí oddělující publikum od pitu, zdejší sekuriťák jej bez milosti strhnul dolů a táhl jej mimo hlavní dění. Toho si ale Arnim všiml, zastavil kapelu a se slovy
"Hej, hej, hej, pane sekuriťáku, to nemůžete, Dominik je můj kámoš, přiveďte ho zpátky!" donutil nerudného člena ochranky uposlechnout a za ohromného jásotu publika jej nechal skočit a surfovat si na rukou lidí až k barům.
© facebook.com/Sziget Kings Of Leon hráli v Maďarsku poprvé. A i když na avizovanou novinku z nástupce desky
"Mechanical Bull" nedošlo, bylo to opět famózní. Přesně jak je u nich zvykem.
Publikum bylo zpočátku trochu strnulé a bylo znát, že vyloženě skalních v něm mnoho není. Ostatně není se co divit, přece jen se u festivalu se sedmi velkými headlinery davy namíchají postavájícími zvědavci více než třeba u
koncertu na loňském
Rock am Ringu, kde měl jižanský klan Followillů konkurenci jen v
Linkin Park,
Iron Maiden a
Metallice. I tak ale o špičkové, hodinu a půl trvající show plné naléhavého zpěvu, teskných kytarových sól a velkých melodických fines nelze říct mnoho špatného. Mohla sice hrát ještě o něco hlasitěji, i tak se ale opět ukázalo, kde jsou hlavní zbraně fenomenální skupiny, jakou Kings Of Leon bezesporu jsou.
© facebook.com/Sziget Jejich kouzlo nespočívá v přeplácané show plné barviček, vtipných prupovídkách, ani ve skákání na povel. Je to o naladění se na stejnou vlnu a nechávání se unášet jednotlivými nástroji až za hranice fantazie. Je to o zavření očí a úplném odevzdání se tónům, které se na vás z pódia valí. Tu ve větším počtu (úvodní "Supersoaker" s působivou projekcí vody a mohutným refrénem), jinde v menším (táhlejší "Knocked Up"). Vždy ale v úžasné harmonii, díky níž je pouhé vnímání prstů sjíždějících krk kytary Matthewa Followilla tam a zpátky pokaždé velkým zážitkem. Když k tomu přičtete neodolatelně nakřáplý hlas charismatického Caleba Followilla, který přesně ví, kdy má přitlačit (jako to ukázal například v úchvatné "Cold Desert", jednom z vrcholů celého festivalu) dostanete dohromady koncert, na němž se snadno podléhá dojetí.
Kings Of Leon jsou prostě jednou z nejohromitějších kapel sluneční soustavy a i když je vidíte potřetí, stále nemáte dost. Dechberoucí davové chorály během "Use Somebody" a "Sex On Fire" jsou totiž jen pověstnou špičkou ledovce. Proto pokud můžete, ponořte se do jejich diskografie a vyrazte si je užít někam za hranice. Jakkoliv to může znít jako klišé, tak o tom se nedá jen tak vyprávět. Tohle totiž musíte zažít.
Paloma Faith očima Terezy Vavrouškové
© facebook.com/Sziget Paloma Faith má za sebou spolupráci v dobré společnosti
Pharrella Williamse,
Johna Legenda, Raphaela Saadiqa či Bena Drewa aka
Plan B. Navíc v Sorrentinově filmu mládí se zřejmě ve snu neproměnila v ďábla náhodou, na Szigetu totiž předvedla po čertech dobré vystoupení.
Nová porotkyně britského The Voice na pódiu tančila v červených šatech, které odhalovaly její motýlí tetování na zádech a asi padesáticentimetrových rudých jehlách, které odhodila až v samotném závěru koncertu. Zpěvačka zazpívala největší hity ze svých tří alb jako "Can't Rely On You", "Only Love Can Hurt Like This", "Stone Cold Sober" či singl "Changing". Tento hit jsme na festivalu mohli slyšet hned třikrát, jelikož na Szigetu vystupovali jak autoři hitu, Sigma a
Ella Eyre, tak samotná interpretka. Došlo i na cover "Purple Haze" od
Jimiho Hendrixe a improvizace spolu se svou skvělou vokalistkou. Zpěvačka se omluvila, že bohužel neumí maďarsky a promluvila alespoň plynnou italštinou, slíbila, že všechno bude "beautiful" a předvedla neuvěřitelný pěvecký výkon. Její vystoupení plné groovy, funky a tanečních rytmů se tak zařadilo mezi největší překvapení festivalu.
© facebook.com/Sziget A zatímco před Telekom arénou se tvořil hrozen lidí, kteří se dovnitř na Alessa už nevešli, ve stanu A38 se
Paloma Faith vystřídala s dubstepovým a electrohouseovým uskupením
Nero (běžně psané jako NERO). Trio ve složení Daniel Stephens, Joe Ray a zpěvačka Alana Watson už se pár let ocitá na velkých zahraničních festivalech v prestižních hracích časech, až nyní se nám ale podařilo podívat se, zda oprávněně. Nebudeme vás dlouho napínat, londýnská skupina známá i pro svou produkci "Follow Me" pro
Muse, se předvedla v ohromující formě. Jejich vystoupení bylo naprosto dotažené: Od efektních projekcí, které zabíraly téměř celé pódium až po nástup zpěvačky, která se na scéně objevila tak nečekaně, že to vypadalo jak z nějakého čísla Davida Copperfielda. Ve strhujícím setu, kde nebyl prostor pro hluchá místa pochopitelně nesměly chybět povinné hity "Promises" či "Crush On You", došlo ale i na singl "The Thrill", který se objeví na druhé desce "Between II Worlds", jenž na pulty dorazí už na konci srpna. A jelikož NERO na Szigetu potvrdili, že už teď patří ke špičce elektronické scény, čekáme od ní velké věci.
Češi na Szigetu
Ghost Of You: mladá brněnská kapela zahrála na Szigetu jako první a představila své debutové album "Glacier And The City", které tento rok plánuje vydat. Kapela se na festival dostala díky výhře v soutěži "Jednou trefou na Sziget", kde pro ni hlasovalo nejvíce fanoušků.
Mydy Rabycad: electrowsingová kapela nedávno vydala album "Glamtronic", které pořadatele zaujalo natolik, že Mydy na festival sami pozvali.
Cirk La Putyka: soubor překračuje hranice mezi akrobacií a moderním tancem. Umělecký ředitel festivalu Sziget, József Kardos, se přijel osobně na jejich pražské představení a dal souboru možnost vystupovat každý den.
Dot504: taneční a divadelní společnost s podtitulem “Collective Loss of Memory” se nna festivalu představila v divadelním stanu
Tuliredl: projekt Markéty Tulisové a
Lucie Redlové si na Szigetu zahrál také díky hlasovací soutěži a duo si tak mohlo zazpívat
u ohně na stagi "Campfire".
Celý festival jsme se v Budapešťi potýkali se zničujícími vedry a všudypřítomným prachem, v noci ze soboty na neděli ale od
předčasně ukončeného Grapeu přišla bouřka, u níž bylo na místě přemýšlet nad tím, zda se nedělního programu vůbec dočkáme. Naštěstí se tak stalo a program mohl už za lepšího počasí nerušeně pokračovat. Alespoň do Milky Chance, kdy se stavidla otevřela znovu a kapkami vody bušila do větví stromů tak vydatně, až se v pondělí ráno, kdy už festival oficiálně skončil zlomila na jednom ze stromů větev a usmrtila jednoho dospávajícího návštěvníka. Čest jeho památce.
© facebook.com/Sziget Z hudebního představení nás zaujaly koncerty
Josého Gonzálese a skupiny
Rudimental. Sice jsme je viděli už na ostravských Colours, v Budapešti ale oba koncerty jaksi zintenzivněly. Možná to bylo jen specifickým duševním rozpoložením, ale jak novinku
"Vestiges & Claws" vydatně prezentující švédský písničkář, tak (nejen) drum 'n' bassová skupina jedenácti hudebníků vypadali, že si svůj set vychutnávají plnými doušky. Na plaše se usmívajícím Gonzálesovi se sedělo a vychutnávalo až do poslední "Heartbeats", v průběhu níž si přítomné páry zaploužily ruku v ruce,
Will Heard zase neváhal seskočit ve svém modrém outfitu a rybářské čapce k divákům a zpíval jim singly z připravované desky až od zvukařské věže. A protože se vřelým přijetím Maďarů dobře bavil, brzy nahodil image
Justina Biebera jdoucího si pro rohlíky a stejně jako v podprsence vystupující Anna-Marie vystavoval své břišáky po kůži lačnícím divákům.
To ve stanu A38 se ukazovaly jiné poklady. Anketou BBC Sound Of 2015 proslavený nováček
Kwabs má totiž fenomenální hlasový fond. A lehkost, s jakou je schopen všechny ty mimořádně dlouhé a náročné tóny v jeho písničkách odzpívat je bez nadsázky neuvěřitelná. Motownovský soul se špetkou chladivé elektroniky a gospelu je pro jeho vroucí, plný vokál, to pravé a po poslechu několika ukázek z jeho na září odloženého debutu + coveru "Lean On" se na vydání plnohodnotné desky ani nemůžeme těšit víc. Zcela vážně - hit "Walk" byl jen začátek a Kwabs má takové množství talentu a silných písní v repertoáru, že až teprve on by mohl naplnit očekávání, která byla do letošní patnáctky nominovaných vložena.
© facebook.com/Sziget Limp Bizkit toho na Szigetu hlavně hodně navykládali. Mezi všemi těmi řečmi o nejlepším publiku atd. ale
Fred Durst podotknul také to, že si váží toho, že jsme si na jeho skupinu udělali čas. A také že na sebe máme dávat v kotli pozor, což byla slova vpravdě prorocká. Nestárnoucí hity jako "Rollin' (Air Raid Vehicle)", "Nookie", "Hot Dog" nebo dokonce i novější a zřídka hraná "Gold Cobra" dav rozhýbaly hodně rychle, neobešlo se to však bez potíží. Houpavější pojetí a vložka DMXova "Up In Here" nejprve rozparádila jeden z moshpitů, kde to místo jako na nu-metalovém koncertě začalo vypadat jako ve filmech typu "Let's Dance". Přítomné slečny se zde za nemalého ohlasu kolem stojících ve vytvořeném kolečku daly do twerkování. Výbornou zábavu podpořil také jeden vtipálek, který se k twerkování přidal. Netušil však, že má nedaleko konkurenta, který za směšné považuje, když se proti němu rozběhne a vší silou do krku ho po vzoru wrestlingových zápasů srazí k zemi. S tím rozdílem, že tady to bylo doopravdy a je malý zázrak, že se tančící šprýmař byl schopen znovu postavit a odejít po svých.
Podobných násilníků ale bylo v kotli více a naplno se tak ukázalo, že na převážně popovém Szigetu mnozí návštěvnící netuší, jak to v kotli chodí. Zatímco na metalových či corových akcích je to pošťuchování jen z legrace a v případě pádu onomu nešťastníkovi přispěchají hned všichni na pomoc, u
Bizkitů se sešli vysolárkovaní primitivové z fitka, kteří na
Sziget přijeli za Aviciim a jejich dost možná první koncert tohoto druhu jim přišel jako výborná možnost k nezřízenému násilí na deštěm zmáčeném povrchu.
© facebook.com/Sziget Jacksonvillští veteráni ale nezklamali.
Fred Durst štěkal do mikrofonu legendární sloky jako když mu bylo o deset let méně, mnohé fanoušky si šel prohlédnout pěkně zblízka a mimo "Break Stuff" a "My Way" vystřihl i poctu svým vzorům z
Rage Against The Machine coverem
vy-víte-čeho.
Závěrečná show letošního ročníku patřila
Martinu Garrixovi. Skromněji se prezentující nizozemský DJ známý zejména hity "Animals" a aktuálně i "Don't Look Down" s
Usherem sice z počátku hrál lépe a než v poslední době internetově-agresivní
Avicii, i přes všechnu tu show plnou ohňů, konfet, dýmu a blikajících sticků ale měl jednu zásadní nevýhodu. A sice že třicet minut po začátku jeho show se ve stanu A38 chystal na scénu
Passenger. Priority byly jasné.
© facebook.com/Sziget Passengera na musicserveru chválíme poměrně často a ani tentokrát nezklamal. Jeho neodolatelné kouzlo osobnosti a dar okamžitého a trefného glosování mu od svého příchodu zaručil visení na rtech. Ještě než se pustil do první písně "Fairytales & Firesides", ukázal svůj zájem o zemi a lidi, před kterými hraje, prohlášením, že si je vědom toho, že už jsme na festivalu týden a na velké scéně za jeho zády hraje světoznámý DJ pro desítky tisíc lidí obrovskou závěrečnou show. A také že to dunění bude pravděpodobně přehlušovat jeho set. I tak si ale velmi váží, že jsme dali přednost právě jemu a že to společně zvládneme. Tím prolomil ledy a pak už by úplně stačilo jen zpívat a luskat si do rytmu jako se to dělo během "The Wrong Direction" a všechno by bylo fajn. Ale on ne.
Jako věčný vtipálek, skvělý improvizátor a také fanoušek Hvězdných válek si z Garrixe udělal cosi mezi Darth Vaderem a Hvězdou smrti, blikající sticky, které si odvedle fanoušci donesli, označil za světelné meče a sebe i své příznivce za Rebely, kteří musí porazit zlé Impérium. A jak tak hrál vděčně přijatou "I Hate" nebo před "Let Her Go" zakomponovanou legrácku "Budapest"
George Ezry a jásot přítomných nabíral s každou další minutou na síle, začaly se z vedlejší scény ozývat obrovské rány od rachejtlí.
"Hvězda smrti je zničená, vyhráli jsme!", chytl se situačního fórku
Passenger a publikum řvalo smíchy. A to je jen jeden příklad z mnoha. Dost možná nejsympatičtějšího písničkáře současnosti je zkrátka nutné zažít naživo. Jen tak uvěříte, proč i letos jeho vystoupení aspiruje na koncert roku a proč jeho osobnímu kouzlu v Maďarsku podléhaly tisíce lidí, kterým byl jen pár minut předtím úplně jedno.
© facebook.com/Sziget Než se na tomtéž pódiu přijeli ukázat
Milky Chance, začala venku bouřka. A náhle až po okraj naplněný stan se tak stal útočištěm i pro lidi, kteří německou trojici ani neplánovali shlédnout. Snad každý účinkující by se v podobné situaci snažil získat si na sebe namačkané lidi na svou stranu nějakým vtípkem, kterým by nekomfortní minuty odlehčil, oni ale hráli ty svoje na chlup stejné písničky jednu za druhou jakoby šlo o zcela standardní set a venku se nedělo absolutně nic. Promarněná příležitost, co víc k tomu říct.
Ženské DJské duo
NERVO mělo štěstí na vhodný prostor. Telekom aréna jejich EDM zvuku a velkým projekcím s divokou palbou laserů slušela a blonďatá dvojčata z Austrálie, která se dříve živila modelingem a předskakováním
Britney Spears, tak mohla zaplněnému parketu servírovat ukázky z jejich ještě horkého debutu "Collateral". Mimo ně ale došlo i na remix "Pompeii" od
Bastille nebo "Lovers On The Sun"
Davida Guetty, kterému obě slečny napsaly text k hitu "When Love Takes Over" (a že to muselo dát práce…).
© facebook.com/Sziget Posledním velkým jménem, které stálo za to navštívit bylo duo
Sigma. Obrovsky populární dvojice nejen v České republice svůj set začínala až po třetí hodině ranní, i přesto ale dokázala stovky těch nejvytrvalejších rozhýbat jako křečky v kolečku. Na rozdíl od předchozích elektronických projektů hrála téměř výhradně vlastní věci z odkládaného a mnohými toužebně očekávaného debutu "Life" (kromě již známých singlů také například "Lighters", "Broken Promises" nebo "Higher") a i když jejich pódiové vybavení na pozlátka patřilo mezi ty chudší, hudebně převyšovali mnohé. Sigma totiž hrála ve verzi Sigma Live, což znamenalo, že kromě obligátní DJské dvojíce Cameron Edwards a Joseph Lenzie měli ještě bubeníka, MCho a zpěváka se zpěvačkou. A právě sázka na jejich univerzálně použitelné hlasy s velkým rozsahem v obou případech byla tím, co celé vystoupení pozvedlo o tolik výše.
Ať měli zazpívat kteroukoliv z chystaných novinek nebo třeba jen do drum 'n' bassu převedené "Diamonds" od
Rihanny, vždy se jednalo o úchvatný zážitek, kterému se jinak docela schopní vokalisté v Rudimental nemohli ani při nejlepší snaze přiblížit. Barvami hlasu se dokázali strefit jak do nejnovějšího singlu "Glitterball", v němž hostuje Ella Henderson, tak do "Changing", jehož verze překonala tu, kterou o několik hodin dříve odzpívala samotná Paloma Faith. A vylepšení oproti originálu přišlo i v případě přídavku "Nobody To Love", který fenomenální koncert a vlastně i celý
Sziget ukončil. Obrovská spokojenost, masivní aplaus.
TOP 10 ze Szigetu podle Terezy Vavrouškové
1. Paloma Faith: protože nám ukázala, jak skákat na jehlových podpatcích a protože její hlas je naprosto unikátní
2. Doprava: protože na Sziget můžete jet i lodí, z areálu jezdí MHD do centra celou noc a nasmlouvané taxíky mají super cenu
3. Robbie Williams: protože zpívá pořád skvěle, ukázal spodní prádlo a umí si ze sebe udělat legraci
4. Florence + The Machine: protože Florence při koncertu uběhla bosky asi deset kilometrů, aniž by si skopla palec
5. Dostatek Toi Toi: protože po konzumaci indického občerstvení máte maximálně tři sekundy
6. Jamie Woon: protože na něm není co nemilovat
7. Mechanický býk: protože když už vás nudí vše ostatní, můžete se smát ostatním lidem, jak z něj padají
8. Kings Of Leon: protože doufáme, že je někdo doveze i k nám
9. H&M love Music: protože vám v jejich fotokoutku udělali třísekundový gif z vašeho videa
10. Platební systém: protože si nabijete peníze na Sziget kartu a za celou dobu si nemusíte proměnit jediný forint
TOP 10 ze Szigetu podle Jana Trávníčka
1. Kings Of Leon: Nevím, kolikrát to ještě budu psát, ale tato skupina by měla být na bucket listu každého, komu někdy učaroval zvuk kytary. Vyvrcholení "Cold Desert" si budu pamatovat do konce života.
2. Passenger: Jeden z největších sympaťáků, jaké můžete na pódiu potkat, dokáže snadno okouzlit i ty, kterým jeho hudba nic neříká. A totéž platí i pro jeho ženský protiklad - Marinu & The Diamonds.
3. Kwabs: Na Kwabse jsem se hodně těšil a majitel největší hlasového rozsahu festivalu nezklamal. Že by objev roku?
4. Sigma: Spolu s Camo & Krooked a Chase & Status patří momentálně ke špičce drum'n'bassových projektů a koncert to potvrdil
5. Foals: Jako zástupce kytarovějších kapel by se sem hodilo více skupin: The Maccabees, Kasabian, Alt-J, The Horrors i Limp Bizkit, novinky z chystané desky ale zněly zatraceně dobře
6. Nero: Nemám co vytknout, jeden z mých letošních festivalových objevů
7. Robbie Williams: Na živé "Let Me Entertain You" a spoustu dalších hitů jsem čekal asi dvanáct let a i když to nazvučení hodně zkazilo, Robbieho opičky vynahradily mnohé
8. SBTRKT: Krásný příklad, kdy se nudné desky mohou dočkat pozoruhodného živého provedení. Překvapení festivalu.
9. Kensington: Ze čtyř dosud viděných koncertů byl tento vizuálně nejpohlednější, škoda toho zvuku
10. Florence + The Machine: Přehnanou chválu skalních bych mírnil, ale nemůžu jí upřít, že jako jeden z mála headlinerů dne nezklamala
© facebook.com/Sziget Už jsme skoro na konci a ještě jsme se vám vůbec nezmínili o velkých párty a všech doprovodných aktivitách. Tak alespoň pár z nich telegraficky: bungee jumping, jízda na divokém býkovi, pěnová párty, atrakce, díky níž se můžete nechat vystřelit do vzduchu jako z praku, stage ve tvaru kolosea postavená ze samých europalet, táborák stage, kde se předvedl projekt Tuliredl s Lucií Redlovou, irská stage, kde celý týden hrály
irské kapely z Maďarska, luminárium, cirkusové šapitó, pouliční divadla, každovečerní ohnivé show, revivalová Budapest stage, kde můžete narazit na falešného
Stinga,
Axla Rose nebo
Bona a upřímně se zděsit, ve stáncích na vás čeká maďarská, italská, řecká, německá nebo dokonce ruská kuchyně, nechybí mléčný bar ani veganské pokrmy... Je toho zkrátka strašně moc.
A k tomu všemu se ještě každý den kolem sedmé večerní konala před hlavní stagí tématická párty, kde kolem patnácti tisíc najednou vypustilo do vzduchu balónky, konfety nebo bublinky, řehtalo řehtačkama nebo po sobě házelo barvama. Ano, právě tady vznikaly všechny ty úžasné fotky, kterými se festival prezentuje nejčastěji. Jak je vidět,
Sziget je v mnoha směrech opravdu obrovský festival a je dost pravděpodobné, že za těch sedm dní nebudete mít dostatek času, abyste si celý areál alespoň prošli. Takže... snad příští rok?