Dlouho slibovaná čtvrtá česky zpívaná řadovka
Ewy Farne stále nevychází, i když původně avizovaný termín vydání uplynul už před půl rokem. Samotná
pěnice nyní o sobě nenechávala moc slyšet. Byla na dlouhé pětitýdenní dovolené v Indonésii a mimo mnoha aktivit v Polsku (nyní například porotcuje v tamní verzi X Factoru) jí určitě bere mnoho času i vztah s kytaristou kapely Martinem Chobotem.
Ve středu se ovšem v pražském Hudebním divadle Karlín konalo předávání českých hudebních cen Anděl a na něm právě Farna dostala solidní prostor. Představila nový singl "Leporelo", což je v podstatě píseň
"Znak", kterou znají fanoušci z posledního
polského alba "(W)inna?". Je jen na některých místech dost kostrbatě přetextovaná do češtiny a navíc tato živá verze poukazuje na novější tvář Ewy Farne. Klidnější, bez energie. Už od úvodního pozdravu jako by zpěvačka rezignovala na dřív tak živočišný pohyb po jevišti, na určitou rozjařenost, kterou v ní možná dusí věk i stále se zaoblující postava.
Naštěstí pak předvedla ještě jedno číslo. Společně se skladatelem Jiřím Škorpíkem a textaři Karlem Šípem a Robinem Králem představila "Poctu Karlu Gottovi" věnovanou právě v hledišti přítomné legendě české pop music. Znovu předvedla, co v ní vězí. Neskutečný hlasový fond, se kterým se nádherně do této čistě klavírní balady položila, navíc z jejího projevu tryskaly emoce a upřímnost, s nímiž píseň podala, až mrazilo.
Zpěvačka dokázala, že má stále co nabídnout: v internetových diskusích sice fanoušci často argumentují, že postavu
Adele také nikdo neřeší, rozdíl však je v tom, že britskou kolegyni nikdo jinak neviděl. Kdo zná Farnou z dřívější doby, vidí markantní změny v postavě i stylu oblékání a je trošku škoda, že Ewa na svůj vzhled v podstatě rezignovala. I v tomto směru má totiž obrovský potenciál a to je dnes, ať chceme nebo ne, velká část úspěchu. Celkový dojem z vystoupení pak není tak výrazný a čistý, jaký by mohl být.