shop.musicserver.cz

Destiny’s Child - krásné ženy a strojové beaty

Vydáno: 10.04.2002 05:00 v sekci Recenze - Karel Veselý | foto: facebook interpreta

Destiny’s Child vydávají po třech studiových a jednom vánočním album nejlepších remixů. "This Is The Remix" je dobrý úvod k tvorbě skupiny, která věrně kopírovala trendy konce devadesátých let a vytěžila z nich miliony prodaných desek. Zaslouženě nebo nezaslouženě, rozhodnout můžete sami po poslechu této desky.

6/10

Destiny’s Child - This Is The Remix

Celkový čas: 60:25

Skladby: No, No, No Part 2 (Extended Version), Emotion (The Neptunes Remix), Bootylicious (Rockwilder Remix), Say My Name (Timbaland Remix), Bug A Boo (Refugee Camp Remix), Dot (The E-Poppi Mix), Survivor (Remix - Extended Version), Independent Women Part II, Nasty Girl (Azza's Nu Soul Mix), Jumpin', Jumpin' (Remix Extended Version), Bills, Bills, Bills (Maurice's Xclusive Livegig Mix), So Good (Maurice's Soul Remix), Heard A Word (Bonus Track)

Vydavatel: Sony Music / Bonton

Spojení krásné ženy a stroje vždy vzrušovalo. Když místo motorky nebo auta na fotkách z nějakého tuctového časopisu dáte ke krásné ženě strojový beat, co vznikne? Destiny’s Child. Tak ještě jednou - vezměte si třeba obal libovolného CD Destiny’s Child. Například "This Is The Remix". Jsou na něm tři čokoládové krasavice, které se líčí před zrcadlem. Jasné varování před tím nejhorším. Destiny’s Child ale naštěstí nejsou jen zpívající panenky Barbie nebo diskotékové rychlokvašky. R&B, soul a gospel si u nich podává ruku se současnými hip hopovými postupy a také moderním popem ovlivněným evropskou klubovou hudbou. V lecčemž slouží jako příklad precizní práce hudebních producentů. Po třech řadových albech a vánočním speciálu nyní vydávají "This Is The Remix". Místo největších hitů tak dostáváme nejlepší remixy. Dobrý způsob, jak se ohlédnout za jejich dosavadní kariérou.

Vedle neoddiskutovatelných vokálních kvalit byla hudba Destiny’s Child vždy závislá na originálních producentech, kteří jejich gospelový soul posouvali blíže k hip hopu. Na první desce to byl Wyclef Jean a Jermaine Dupri. První jmenovaný má na svědomí jejich debutový hit "No, No, No Pt. 2". Na druhé desce se výrazně podepsala producentská ruka Kevina She’kspere Biggese, který svými beaty Destiny’s výrazně odlišil od podobných dívčích skupin. V té době Destiny’s Child vystřídaly na čele popularity dívčích vokálních skupin SWV a TLC, ale zároveň sklízely pochvalu od hudebních kritiků. Desky "Writings On The Wall" se prodalo přes deset milionů a "Say My Name" z díly Rodney Jerkinse byl v USA nejúspěšnějším singlem roku 2000. Právě ve videoklipu k této písni si pozorní diváci všimli, že dvě zpěvačky z původní sestavy byly vyměněny za velmi podobně vypadající dívky. Na svědomí to měl Mathew Knowles, otec Beyonce a despotický šéf v pozadí. V době mezinárodního hitu "Independent Woman Pt.1" byly už Destiny’s Child jen ve trojici. Se zatím posledním albem "Survivor" se jim podařilo dobýt i Evropu, ale zdá se, že co se týče hudební kvality, šláply trochu vedle, přesněji do míst umělohmotného popu ala Ace Of Base. Prodej ani tentokrát nebyl špatný, což se ale nedá říct o vánoční nahrávce "8 Days Of Chrismas". Teď se tedy hlásí s remixovým albem, které nahradilo původně zamýšlenou kompilaci hitů.

Jak Destiny’s ke slávě přišly? Předstíraly, že přes všechen ten make-up jsou pořád dost 4 real i pro fanoušky hip hopu i konzervativního soulu. Remixy hodně napoví. Šedá hip hopová eminence Wyclef má na svědomí překopávky "No, No, No Part 2." a "Bug A Boo". Oba jsou si dost podobné, ’Clef si dává záležet na hip hopovém (nebo snad až dubovém) spodku a R&B elementy (včetně extatických vokálů) odsunuje do pozadí. Něco podobného udělali v současnosti nejžádanější remixéři The Neptunes v "Emotion". Na albu otřesně přeslazenou baladu původně z pera Bee Gees zdrsnili a udělali z ní vcelku ucházející neptunovský nu-funk. Chicagský houseový DJ Maurice Joshua má na svědomí tři remixy, které Destiny’s dostaly do čistě tanečních klubů. Z opravdu důležitého singlu (kterým "Bills, Bills, Bills" byl) a asi nejlepší písně z poslední řadovky ("Nasty Girl") udělal klubové šlapáky s rovným beatem. Tím ale vyrušil typické houpavé zrychlování a zpomalování v breakbeatech, tak typické pro moderní produkci. Beru to, ale proč se v názvu remixu operuje se slovíčkem "soul", to nepochopím. Není tohle snad přesně ten příklad odduševnělé hudby? Rockwilderův remix "Bootylicious" zase naopak z původní verze zdůrazňuje funk a odhazuje všechnu umělost. Možná je to mojí slabostí pro podobnou hudbu, ale tenhle remix se mi zdá nejlepší a překonává i původní verzi! A ještě tu je track číslo čtyři - Timbalandův remix písně "Say My Name". Byl to práve Tim "Timbaland" Mosley, kdo v polovině 90. let produkcemi pro Missy Elliot a Aaliyah změnil tvář současného R&B. Jeho krystalicky vybroušené synkopované beaty sblížily R&B s hip hopem a geniálně překlenuly propast mezi klubovou hudbou a popem. Práce, kterou pro Destiny’s Child odvedl Kevin She’kspeare Briggs, bývá často považována za pouhou imitaci Timbalanda. Timův remix She’spearovy "Say My Name" pohříchu zní velmi podobně jako přelomový singl "One In A Million" od Aaliyah z roku 1996. Stejně jako Aaliyah v Timově produkci se Beyonce v remixu nikdy nedostane k tomu, aby mohla naplno vybuchnout v klenutém refrénu (jak je to v originále). Pomalé tempo ještě navíc zdůrazňuje napětí v hlase. Remix už vzbudil pozornost v době, kdy vyšel na singlu.

Kromě remixů jsou na albu i edit nebo extended verze. Singlová hitovka "Survivor" je sice plná výbušných stop-start beatů, které ale trochu udusí afektované smyčce. Jinak tak trochu drum’n'bass po americku. Zvláštní rytmickou strukturu má "Independent Woman Part II", remix nejúspěšnějšího singlu Destiny’s Child, který strávil dlouhé týdny na čele amerického žebříčku. Píseň ale už vyšla na albu "Survivor". Rozšířená verze "Jumpin’, Jumpin’" znovu zaujme pumpujícím rytmem aneb Destiny’s v tom nejlepším. Jako bonbónek na závěr si můžete přidat píseň "Heard A Word" z připravovaného bočního projektu Michelle Williams. Nic nad čím by bylo potřeba se vzrušovat, velmi a opravdu velmi konzervativní soulový track. Na bonbónek je jak se patří přeslazená.

Když porovnáme "This Is The Remix" s podobnou deskou Jenifer Lopez, která vyšla zhruba ve stejné době, Destiny’s pořád jasně vítězí. Umějí lépe zpívat a mají lepší písně. V mnohém se ale J Lo už přiblížily. Od "Survivor" se z Destiny’s Child staly popové ikony, které vystupují v reklamě na jogurty a hračky a jejich písně jsou čím dál méně originální. Než se připojily k vlně laciného teenagerského popu, stály Beyonce a spol. na opačné straně barikády. Volání peněz bylo asi příliš silné. Propadák v podobě vánoční desky a také velmi vlažný prodej tohoto remixového alba snad bude dost velkým varováním. Hodně naznačí nový singl, který by měl vyjít ještě tento rok. Ještě se ukáže, jestli Destiny’s Child budou další popová skupina, kterou polkl průmysl, který ji stvořil. Jako připomenutí starých časů můžete použít "This Is The Remix".

  • Jenom 6/10???? (pepik007, 10.04.2002 21:21) Reagovat

    No nic proti. Já jsem si ´This Is The Remix´ koupil a nezdá se mi, že by se jednalo o špatné remixy, či skladby! Jó jasně, najde se tady pár momentků, kdy raději určitou věcičku přejedete, ale že by to bylo zas tak hrozný???
    No nic, každý má jiný vkus...

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Saint Etienne - The Night 8/10
Recenze: "The Night" Saint Etienne přináší zvukomalbu intimity konce dne Jedenáctá řadovka Saint Etienne "The Night" je zvukový experiment, jenž se odehrává v momentech zahalených tmavou nocí, v přesně nespecifikovaný čas. Svým způsobem jde o hudební báseň, jež se noří do ambientních iterací a nikam... čtěte zde
Vydáno: 06.01.2025 00:00 v sekci Recenze
Karel Vepřek - Písně ze dvora krále Magora 9/10
Recenze: Karel Vepřek se na albu "Písně ze dvora krále Magora" dokázal obdivuhodně napojit na básně Ivana Martina Jirouse Písničkářský samorost Karel Vepřek se k tvorbě českých básníků coby podkladu pro své písně obrací docela často. V minulosti zhudebnil texty Bohuslava Reyneka (věnoval mu skvělý počin "Blázen jsem jen ve své vsi"), Jiřího... čtěte zde
Vydáno: 05.01.2025 10:36 v sekci Recenze
Doechii - Denial Is a River 8/10
Video: Nová královna rapu? Doechii v řízné "Denial Is a River" ukazuje všechny své přednosti Jestli se v loňském roce rozzářila na ženském raperském nebi nějaká skutečně výrazná hvězda, pak to dost určitě byla Doechii. Tato nadějná rapperka z Tampy, která loni vypomohla i Katy Perry na jejím singlu "I'm His, He's Mine",... čtěte zde
Vydáno: 04.01.2025 08:47 v sekci Audio / Video | Video
Toad Planet - Bloudím 7/10
Recenze: Na debutu Toad Planet "Bloudím" se to podstatné skrývá v hudbě Pod hlavičkou Toad Planet se potkali dva bráchové z Ostravska, jejich kamarád a další známý z brněnské JAMU. Dlouhá léta společného hraní do šuplíku se nakonec podařilo završit stylově barevným debutem "Bloudím", který vydal... čtěte zde
Vydáno: 03.01.2025 08:00 v sekci Recenze
Marien a Epydemye, Zámecké konírny Telč, 30.12.2024
Naživo: Hurá! I Marien jsou jenom lidi. S Epydemyí přesto předvedli skvělý dvojkoncert Nádherná Telč ožívá folkem nejenom v létě, ale i o zimních svátcích. Během nich se zde konají hudební večery, které nezřídka končí až za ranního kuropění. Výjimkou nebylo ani společné vystoupení Marien s Epydemyí. V... čtěte zde
Vydáno: 02.01.2025 12:00 v sekci Naživo
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Record Store Day bude letos ve třech fázích (03.06.2020 09:31)
- Beyoncé a její parťačky z Destiny's Child si opět zazpívaly na jednom pódiu (15.04.2018 16:15)
- Recenze: Pomaleji už to nešlo (08.04.2013 12:31)
- Nové desky pro 6. týden (03.02.2013 05:00)
- Audio: Destiny's Child - Nuclear (14.01.2013 21:08)
- Destiny's Child vydají po devíti letech novou desku (11.01.2013 10:38)
- V říjnu se dočkáme další bestofky Destiny's Child (23.09.2012 09:24)
- Recenze: 42 (17.04.2012 12:50)
- Kelly Rowland finišuje se svou další sólovkou (28.03.2010 11:54)
- Destiny's Child plánují na příští rok comeback (02.09.2009 17:40)

ALBUM TÝDNE 01/2025

Saint Etienne
The Night

Jedenáctá řadovka Saint Etienne "The Night" je zvukový experiment, jenž se odehrává v momentech zahalených tmavou nocí, v přesně nespecifikovaný čas. Svým způsobem jde o hudební báseň, jež se noří do ambientních iterací a nikam nechvátá, naopak nechává naplno vyznít daný okamžik. Jen nezapomeňte vždy zhasnout.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Ne 26.01.
G-Eazy (US) (Forum Karlín, Praha)
Pá 31.01.
Lisa Gerrard & Jules Maxwell (US) (Kongresové centrum, Praha)
So 01.02.
Pantera (US) (Ostravar Arena, Ostrava)
Út 04.02.
Royal Republic (SWE) (SaSaZu, Praha)
So 08.02.
Silent Planet (US) (Rock Café, Praha)
Čt 13.02.
Alessandra ( (Roxy, Praha)
Pá 14.02.
Marilyn Manson (US) (Starez Aréna Vodova, Brno)
Pá 21.02.
Ericdoa (US) (Rock Café, Praha)
So 22.02.
Bullet For My Valentine (UK) + Trivium (US) (Forum Karlín, Praha)
Ne 23.02.
Cyndi Lauper (US) (O2 arena, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Vladimír Mišík Prince The Prodigy Justin Bieber Coldplay Ewa Farna Lady Gaga Linkin Park Lucie Vondráčková Madonna Beyoncé Viktor Sheen Karel Gott Vypsaná fiXa Queen Kabát Mirai Pink Floyd Ed Sheeran Lucie
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2025 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe