© facebook interpreta Muzikálový "Hamlet" se po letech vrací do Prahy.
Janek Ledecký uvedl 22. března v Divadle Broadway v české premiéře světovou verzi muzikálu "Hamlet The Rock Opera" a do 29. dubna bude následovat dalších sedmadvacet představení. Současně vychází CD "Hamlet The Rock Opera" s šestnácti písničkami.
"Z původního nastudování z roku 1999 nezůstal kámen na kameni!," vzkazuje Janek Ledecký a dodává:
"K přepsání 'Hamleta' mě vyhecoval zkušený divadelní režisér Robert Johanson. Po přehrávkách původní verze v New Yorku na Brodwayi mi řekl, že by do toho se mnou šel, pokud budu ochoten představení předělat. V únoru 2004 jsme se za ním s Martinem Kumžákem vydali do New Jersey. Robert, který režíroval na tři sta muzikálů a divadelních her po celé Americe a před dvaceti lety dokonce zpíval Ježíše v 'Jesus Christ Superstar', mě naučil pracovat s hudebními tématy tak, aby ještě víc pomohly vyprávět příběh. Vzali jsme písničku po písničce a celé to zásadně překopali. Je až neuvěřitelné, kam se představení pod dohledem muzikálového velmistra, jakým Robert Johanson určitě je, dostalo."
Úplnou novinkou je pomalá píseň "Být či nebýt?", která otevírá druhou část představení. Nové je i obsazení. V hlavních rolích alternují Václav Noid Bárta a
Ondřej Ruml.
"Dva naprosto odlišné typy Hamleta - fyzickým i hudebním projevem. Oba jsou skvělí, každý jinak," podotýká Janek Ledecký. On sám podle svých slov už Hamletovi odrostl a dospěl do role Claudia, ve které se bude střídat opět s Pepou Vojtkem. Z původního obsazení zůstává doyen souboru
Josef Laufer v roli Polonia, stále ve skvělé pěvecké kondici. Královnu Gertrudu hrají a zpívají
Leona Machálková a
Marta Jandová, frontmanka
Die Happy.
"Pro mě a věřím, že i pro diváky je nejpříjemnějším překvapením Ofélie Eliška Bučková. Původně jsme ji do konkurzu pozvali s myšlenkou, že by bylo zajímavé mít ji na scéně po boku jejího přítele Noida. Když poprvé zazpívala, byl to šok. Nečekali jsme, že Eliška nejen krásně vypadá, ale i zpívá," přiznává Ledecký.
"Hamlet" byl rozšířen i žánrově. Přibyla například scéna v hiphopovém provedení. Scéna Šimona Cabana vychází z původní koncepce, nové jsou kostýmy výtvarnice Simony Rybákové. Výprava se posunula z původní gotiky do nadčasové roviny. Janek Ledecký na závěr dodává:
"Kritiky vyzdvihují, jak je tohle převyprávění 'Hamleta' zábavné pro diváka. V Japonsku napsali, že muzikál 'Hamlet The Rock Opera' je báječná pozvánka do Shakespearova světa pro ty, kteří se s ním dosud nepotkali."