Stephen James Wilkinson, jenž si říká Bibio, odvodil své umělecké jméno od názvu oblíbené rybářské mušky, kterou používal jeho otec jako návnadu, když s ním malý Stephen chodil na ryby. Skvěle to ilustruje sentimentální podtón jeho muziky. V MeetFactory však zvolil jinou návnadu - z Bibio byl Beat-a-jó!
© archiv dné Pokud jste zapomněli, že program v MeetFactory bývá posunutý na podstatně pozdější hodinu, než tomu bývá jinde v centru Prahy, pak jste si počkali na prvního vystupujícího - domácí elektro-akustický projekt
dné - až do čtvrt na dvanáct. Ale stálo to za to. Dvojice Ondřej Holý a Kryštof Hanzlík předvedla nový zvuk, posunutý k chillwaveu a beatové elektronice, ale dostalo se i na starší akustičtěji laděné melancholie, trochu ambient, trochu drone. Nové kousky působily zčásti jako skeče, což může být legitimní přístup, jen chyběla nějaká delší epičnost, v jejímž sousedství by se lépe vyjímaly. Vidina vznikajícího LPčka je každopádně každým dalším koncertním setkáním vybarvenější. Zapojením kytar, hlasů i dalších nástrojů nabídli přesně to, co chybělo vystoupení ústředního jména večera.
© www.last.fm/music/Bibio Bibio totiž pojímá své živáky jako taneční party. Vybere ty nejchytlavější kousky ze své tvorby, zjednoduší jejich strukturu, vybaví tanečnějším beatem a pak prostě přehraje v živém setu. V MeetFactory jsme ho tak mohli vidět pouze za notebookem a několika controllery, přičemž šlo spíše o DJský set než live vystoupení. Žádné kytary, žádné vokály, jen rozhoupaná Stephenova hlava ozářená namodralým svitem notebooku s minimalistickou live projekcí v zádech. Jeho aktuální počin "Mind Bokeh" je trochu vyprázdněným stylovým cvičením, taková trendy zábavovka, a podobným dojmem působila i šikovně naducaná, ale poněkud mdlá show v MeetFactory. O přemostění mezi vystoupeními se postaral hlavní DJ večera Yadel, nohy tanečníků tak neměly šanci vychladnout.
© archiv kapely Sobotní tancovačku nepokazili ani bratislavští mladíci
Ink Midget & Pjoni. Že jejich produkce přeskakuje většinu regionálních pokusů o seriózní elektroniku v podání klidně i o generaci zkušenejších borců, je již celkem dobře známá věc, kterou mimo jiné potvrzuje i vítězství v žebříčku musicserveru
Top 40: Nová česko-slovenská jména. Jejich sobotní set byl opravdu hodně taneční, ve srovnání s Bibio však méně předvídatelný. Adam a Jonatán umějí pěkně zaplnit celé zvukové pole, takže i v pasážích, kde si hodně berou z devadesátkového IDMka, nezní retro - hlukové glitche a vrstvená basová linka vždy ukážou na současnost. Jen to na rozdíl od jejich přiznaného vzoru Bena Frosta zní stále málo organicky. Kovového industrialu jsme si užili dost právě v oněch devadesátkách, což ale neplatí zcela pro mladší ročníky, které ho právě díky Pjoni & Ink Midget mohou dostat v nové zajímavé podobě.
Bibio nemá naživo zdaleka takové ambice jako třeba příbuzný
Caribou, jenž s sebou vozí kapelu a nabízí výraznou přidanou hodnotu. Nespokojenost se sobotním večerem by však znamenala spíše nepochopení konceptu Education Parties - tedy zatancovat si na to kvalitnější a hlavně aktuálnější ze současné elektronické klubové scény. V tomto ohledu posloužil sobotní koncert velice dobře. Další na řadě je 18. listopadu
Jamie Woon.