Slavík už je na dohled

29.09.2011 18:53 - Tisková zpráva | foto: facebook interpreta

Český slavík plakát
© facebook interpreta
Kdy začíná Český slavík Mattoni?

Skoro každý vám řekne, že nejpopulárnější česká anketa začne dnem, kdy se spustí její hlasovací stránka. Letos k tomu dojde v průběhu slavnostní tiskové konference, která proběhne v pražském hotelu Barceló 5. října.

Český slavík Mattoni je už šestačtyřicátý nebo chcete-li šestnáctý novodobý. Moderní historie Slavíka je spojena s minerální vodou Mattoni, která podporuje českou hudbu a mladé hudební talenty. Spolu s pořadatelskou firmou Musica Bohemica pracuje populární Mattonka na neustálém inovování ankety tak, aby se v ní projevovaly všechny důležité nové trendy. Rok od roku se připojují noví a noví partneři. Je mezi nimi například teenagerský server x-teen, populární káva Dallmayr, kosmetika Mary Kay. Právě jedna z nejpopulárnějších kosmetických řad, která je zastoupena v pětatřiceti zemích světa, spojila se Slavíkem blížící se 15. výročí svého působení v České republice.

Slavík je anketa tak říkajíc bez rozdílu vah. Svůj hlas (jen jeden) může dát bez omezení každý. Hlasovat mohou staří, mladí, rockeři, technaři, folkaři, prostě všichni. I když je nakonec vyhlášeno pořadí, nejde v podstatě o soutěž. Jde spíš o poděkování umělcům za to, jak nás v posledním roce bavili.

Kdo vyhraje letos?

Je ještě příliš brzy na tipování a odhady budoucích výsledků. Připomeňme si proto alespoň, jak dopadli Slavíci loni. V kategorii žen zvítězila Lucie Bílá, druhá byla Lucie Vondráčková a třetí Ewa Farna. U mužů zvítězil Karel Gott, druhý byl Petr Kolář a třetí stále populárnější Vojta Dyk. Jeho Nightwork skončili rovněž třetí v kategorii kapel. Druzí byli Chinaski a první Kabát, který měl loni obzvláště vydařený konec roku. Objevem roku se stala Markéta Konvičková, Skokanem roku Xindl X a titul Slavíci bez hranic, který patří nejpopulárnějšímu slovenskému umělci v Česku, získali No Name. Uvidíme, jak se v něm letos povede prvnímu slovenskému vítězi Česko Slovenské SuperStar Lukáši Adamcovi.

Co se děje před startem?

V posledních týdnech před začátkem ankety probíhají finální schůzky se společností scanservice, jedním z našich nevýznamnějších podniků, specializujících se na digitalizaci, zpracování a správu dokumentů. To je firma, která se stará o hladký průběh hlasování, jeho důvěryhodné zpracování a o ochranu výsledků před předčasným prozrazením. Český slavík Mattoni byl totiž první anketou, která kompletně přešla na elektronické hlasování a zbavila se tím všech potíží s hlasovacími kupóny, jež ji provázely v dětských letech. Dnešní hlasování probíhá buď přes internetové stránky slavikmattoni.seznam.cz nebo prostřednictvím mobilů. Slavík jde ale dál a pořadatelé naznačují, že pro letošní rok připravili ve spolupráci se scanservice některé inovace, které anketu postaví do popředí evropského vývoje hlasovacích technik. Hlasování bude probíhat až do 20. listopadu. Ve scanservice slíbili, že podobně jako v několika předchozích ročnících prozradí veřejnosti v polovině ankety první desítky v každé kategorii, ale podle abecedy.

Kromě toho v těchto dnech vrcholí přípravná jednání s TV Nova. Datum televizního přenosu je už dávno jasné - koncert ze Státní opery Praha proběhne 26. listopadu. Právě se řeší otázka moderátora nebo možná dvou moderátorů. Zájem je veliký, protože uvádění přehlídky vítězů Českého slavíka Mattoni je nejprestižnější moderátorskou akcí na našich televizích.

TV Nova a agentura Musica Bohemica rovněž sestavují seznam umělců, kteří v rámci udílení cen na pódiu Státní opery Praha vystoupí. Není to jednoduchá záležitost, protože v té době probíhá řada vánočních koncertů a řada kapel a zpěváků má nabitý a občas i na řadu měsíců dopředu sjednaný program. Dramaturgie pořadu se snaží, aby se v programu potkalo vyvážené množství hvězd starší generace se zajímavými mladými umělci. Předávání štafety od starších k mladším je už několik let neviditelným leitmotivem Slavíka.

Jedna věc už je ale definitivně rozhodnuta. Tak jako loni a předloni budou všichni vystupující hrát naživo. Ukázalo se, že dlouholeté obavy z fiaska byly plané. Naopak, živá vystoupení dodala akci mnohem bezprostřednější atmosféru a dnes už jen málokoho napadne, že by přenos mohl vypadat jinak.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY