Sbírka nahrávek ze singlů kapely Shalom nese titul "Bon Soir, Mademoiselle Paris".
Shalom byla ve své době skupina, která naprosto neměla konkurenci nejen v elektronickém popu, který produkovali, ale v české hudbě vůbec. Stejně mimořádná byla i jejich kariéra. Polovina kultovního Oceánu Petr Kučera a
Petr Muk kapelu založili proto, že chtěli dělat více popovější hudbu, a úspěch první eponymní desky jim dal za pravdu. Kromě hitů jako "Až jednou", "Léto Měsíců" a dalších bylo album nabité skvělými skladbami, což posluchači ocenili i po prodejní stránce. Přípravě druhé desky "Brány vzkazů" se proto dal dostatečný prostor, byly natáčeny drahé klipy a podobně. První singl "Ve větru" se opět skvěle prodával, ale samotné album naprosto propadlo. Jak říká šéf Monitoru Vladimír Kočandrle, sám její neúspěch nikdy nepochopil. Snad byla na vině změna image (z "židovské" na "hipíkovskou") nebo více propracovanější skladby, každopádně byl
Shalom téměř minulostí. S touto kapelou souvisí ještě další skutečnost, která v české hudbě nemá obdoby -
Shalom totiž vydávali singly. A ty se mimořádně dobře prodávaly. Jako jediní přišli s klasickými "béčky" pro singly, což je ostatně důvod, proč si fanoušci singly kupují. Jenže ani to není tak docela přesné. Typickým maxisinglem je totiž kromě nepříliš sehnatelného "Až jednou" jen "Léto měsíců", který obsahoval kromě titulní skladby, která byla na albu, další tři na něm neobsažené. Když pomineme "Olympictures", což bylo zcela speciální EP s coververzemi Olympicu a "Someday" neboli anglický singl s "Až jednou", jsou poslední dva singly velmi zvláštní. Představte si, že byste v rádiu slyšeli skvělou písničku, v televizi viděli skvělý klip, šli si do obchodu koupit album, ze kterého má pocházet, a ta písnička na něm není. To se mně stalo se singlem "Ve větru", který byl prvním singlem z druhé desky, ale obsažen na ní není. Docela dobrý, ne? Poslední singl "Za láskou" byl jen (marnou) snahou navázat na předchozí úspěchy a obsahuje pět nevydaných písniček.
Tímto poměrně obsáhlým úvodem se dostávám k recenzovanému albu "Bon Soir, Mademoiselle Paris a další na albech nezařazené písně". Úspěch nového alba Petra Muka "Jizvy lásky" dal samozřejmě vzpomenout na Monitoru na slávu Shalomu a tam se rozhodli na jedné desce vydat téměř všechny písničky, které nevyšly na dvou řadových albech, ale právě jen na singlech. Počin má samozřejmě co dělat hlavně s comebackem Muka, ale také se jedná o album, které všichni bývalí fandové určitě přivítají, snad kromě těch, kdo si všechny singly poctivě kupovali.
Co se týká obsahu, chybí snad jen remix "Ve větru" a pochopitelně remixy "Someday" a další anglická věc "Passing By" (alias "Chodíme kolem sebe") a něco málo ze singlu "Až jednou". Jinak si člověk uvědomí, že kapela opravdu oplývala nápady, protože většina zde obsažených skladeb je výborných, ač se jedná v mnohým případech o pravověrná "béčka". Přesto však jsou velmi slyšitelné rozdíly u hitů jako "Bon Soir, Mademoiselle Paris" nebo "Ve větru", které jsou ještě o několik příček výše. Některé skladby jsou přirozeně slabší, třeba instrumentálka "ARP" nebo "Strach", ale chybět na podobně koncipované kompilaci nemohly. Jako pohlazení je ale a capella verze hitu "Dech", hodně příjemná nahrávka.
Tento výběr je především určen pro dávné fanoušky Shalomu, kteří v té době neměli peníze na singly. Noví fanoušci sólového Muka by si asi nejdřív měli sehnat řadové desky této kapely, přece jen se nemá začínat od béček. Album podává poměrně ucelený pohled na "to horší" a "to jiné" od kapely, ale stále je to hodně dobré.