Top 12 aneb soumrak favoritů

11.04.2011 00:34 - Tomáš Parkan a Honza Průša | foto: facebook interpreta

První finálové kolo v Česko Slovenské SuperStar, dvanáctka finalistů, písničky jejich idolů i nová společná píseň - to všechno přinesl nedělní večer. Bohužel s tím vším přišel i mírný ústup favoritů soutěže z jejich pozic, tedy některých. Nicméně se na tyto uvolněné pozice nikdo další příliš nehrnul...

Live: Česko Slovenská SuperStar II

kolo: Top 12 - Můj idol
datum: 10. duben 2011
Předchozí kolo

Česko Slovenská SuperStar
© superstar.tv
Hned v úvodu prvního finále i poprvé zazněla společná píseň "Nevzdávám" a už teď mi vstávají všechny chlupy po těle z toho, že ji budu muset poslouchat ještě minimálně dvacetkrát, v té samé aranži a choreografii. Je to jedna z nejslabších společných písniček, kterou SuperStar, respektive její česká verze, vyprodukovala.

Skutečný finálový večer začal pěkně zostra "Are You Gonna Go My Way" Lennyho Kravitze, kterou si vybral Lukáš Adamec. A nejen zostra, ale i špičkově. Lukáš má prostě rock v krvi, a pokud mám nečo vypichnuť, pak na rozdíl od Paľa Habery mi nevadila až tak jeho angličtina, ale spíš, že se ji snažil trošku víc zpívat, než bylo potřeba. Nicméně výborný start.

Všichni víme, že Monika Povýšilová je skvělá zpěvačka, a dalo by se říct, že to potvrdila i v "Beautiful" Christiny Aguilery. Ale... přesně, jak řekl Paľo Habera, překombinovala ji. To, že ze začátku netrefila úplně začátek, budiž, nicméně místo aby nechala písničku přirozeně plynout, tak ji rozsekala na spoustu malých kousíčků a k tomu ještě přidala nepřirozené kudrlinky a zalykání. Škoda. Čím mi ale vyrazila dech, a to tak, že mi přeběhl i mráz po zádech, byl její bonusový rap. Prý rekreační - chtěl bych takhle rekreačně hrát golf.

Následující Klaudia Pappová zabila "Doesn't Mean Anything" Alicie Keys. Jinak se to říct nedá. Zpívala tak falešně, že kdo měl televizi pouštěnou více nahlas, musely se mu před dveřmi srocovat kočky, ale co mě iritovalo naprosto maximálně, byla její výslovnost. Znělo to, jako by měla Klaudia na nose kolíček, v puse horký brambor a v uších vosk. Fuj!

Jen o trošku líp válčil Martin Kurc se Sealovou "Crazy". I když těžko říct, protože odhalila, že má vlastně hodně slabý hlas - kdeže český Bryan Adams. Možná to způsobila pouze tréma, ale přesto jsem získal pocit, že jeho hlas, a nejen ten, by dobře zapadl do nějakého boybandu. Jenže má smůlu, protože jejich éra už je pryč. Vedle toho se pral s rytmikou a celkově to bylo takové jalové.

Simona Fecková totálně přestřelila s výběrem. "My Number One" Eleny, anebo taky Heleny Paparizou je jednoduše pouťový song, ostatně jako celá Eurovize. Podle toho vypadala i Simona. Chápu její motiv trošku to oživit taneční věcí, nicméně mohla sáhnout po něčem daleko lepším. Jinak to ale nevyznělo špatně - díky jejímu sytému altu obzvlášť v refrénech, naopak trošku drhla ve slokách. Rozporuplný dojem.

Martin Harich sáhl po Robbiem Williamsovi - opět. Tentokrát to "odnesla" "Come Undone". Musím říct, že jsem viděl zpívat Robbieho tuhle písničku na předávání cen NRJ, kde vypadal, jako by byl totálně sjetý. A přesto to mělo větší koule, než jak to předvedl Martin. A určitě to nebylo v tom, že oblíbené Fuck You All překlopil na Love You All. Přesto všechno to ale bylo lepší než minulá "She's The One". A stačilo opravdu málo - nepitvořit se do kamery a utlumit to nutkání podbízet se slečnám.

První finálový večer totálně zbourala Alžběta Kolečkářová. "Cry Baby" od Garnet Mimms And The Enchanters, kterou proslavila hlavně Janis Joplin, vystřihla naprosto mistrně. Její výkon měl vše - energii, drive, šťávu, nasazení, říkejme tomu, jak chceme. Když zpívala ona, tuším, že nikdo nezkoumal, jestli náhodou nezpívá falešně. A o tom to je - poslouchat, nezkoumat.

Když jsem viděl, co vybral Petr Ševčík, vzpomněl jsem si na Gábinu Osvaldovou a i já se přimlouvám - nestačí jen stříhat, ale i vyválet v bahně a pro jistotu dvakrát. "Come What May" z muzikálu "Moulin Rouge" je, při vší úctě, tak čistá písnička, že mě v podání Petra Ševčíka vlastně nudila. A nezbývá než souhlasit s porotou - Petr přišel o gloriolu bezchybného a dokonalého zpěváka. Těch falešných míst tam bylo až dost.

Nutno říct, že tentokrát tolik nezářila ani Gabriela Gunčíková. Nemohu si pomoct, ale Pink, potažmo "U + Ur Hand", není šálek jejího čaje. Byl to velký rozdíl od předchozích kol, kdy si vybírala ze starších věcí a především blízkých jejímu srdci. Škoda že nezkusila něco metalového, čímž by přinesla do soutěže úplně nový styl. I přesto si ale tak nějak udržela svůj standard.

V případě Mateje Piňáka se bohužel potvrdily mé obavy, že přenést na superstarovské pódium "Virtual Insanity" Jamiroquai bude problém. Tím největším byl ale samotný Matej, který se ji snažil měnit, a bohužel ten výsledek byl takový kostrbatý. Osobně mi k téhle písničce neseděl ani jeho chraplák a bohužel ani frázování.

Celeste Buckingham měla naopak velmi šťastnou ruku. "You Had Me" od Joss Stone jí sedla dokonale, nebyla ani příliš těžká ani příliš lehká, a jestli si někdo první finále užil, byla to právě ona. Ta její až dětinská radost se musela přenést na ostatní. Přesto ale je třeba napsat, že se objevily dvě nectnosti jejích mužských kolegů - Martinů -, které její výkon devalvovaly. Od Kurce si vypůjčila slabý hlas a od Haricha příliš velkou péči fanouškům a malou starost o zpěv.

Dalším, kdo si finále užil, byl Michal Šeps, jehož idolem snad nemohl být nikdo jiný než Bob Marley. Nicméně při "No Woman No Cry" jsem se nebavil naopak já. Ve chvíli, kdy měl ukázat opravdové reggae, ukázal pouze jeho parodii a ještě špatnou. Rozumím tomu, že přináší do soutěže jistou alternativu, nicméně když ho vidím zpívat já, tak se za jeho oblibu stydím.

Můj idol přinesl mírný soumrak favoritů. Snad vyjma Alžběty Kolečkářové a Lukáše Adamce tentokrát mírně zaváhaly jak Gabriela Gunčíková, tak i Monika Povýšilová a dalo by se hovořit i o pádu Petra Ševčíka. V pondělí vypadnou dva finalisté. Kdo by to měl být podle mě? V první řadě určitě Klaudia Pappová a vzhledem k tomu, že mě už nebaví se u televize stydět, tak i Michal Šeps, ačkoli je mi jasné, že je to spíše mé přání než realistický odhad.

Jak to viděl Honza Průša

Ze SuperStar se stalo ještě větší divadlo. A tak jsme viděli větší show, větší světla, větší ohně a ty nejvystajlovanější mladé lidi (čest některým normálním výjimkám). Umělost se válela po stěnách Incheba arény a dost možná se dostala až domů k televizním divákům. A tak je vlastně dobře, že ten nejmuzikálnější, nejpřirozenější a jasný favorit soutěže Jerguš Oravec minule vypadl.

Svůj den dnes neměla čtyřka zpěváků v čele s Klaudiou Pappovou. Ta vypadala jak laciná štětka, která si na baru krátí čas při čekání na klienta zpěvem svých oblíbených odrhovaček. Bylo to falešné, prázdné a nepřesvědčivé. Hrůza. Martin Kurc se na velkém pódiu trápil, divně mumlal anglický text a občas neladil. Taky nic moc. Ať už si Simona Fecková vybrala jakkoliv (shodnu se s Tomášem), svému vystoupení dala šťávu, ale kvůli intonačním nepřesnostem to bylo jak šťáva z nezralého ovoce. Škoda. Petr Ševčík nejen že nudil, jak píše Tomáš. On byl navíc zatraceně nejistý a neintonoval a předvedl svůj pěvecky nejslabší výkon v SuperStar.

O něco líp na tom byli naši benjamínci. Martin Harich mě osobně bavit nebude. Ale holčičky řvaly štěstím, takže to asi bylo v pořádku. Jejich idol v červeném saku předvedl své dětsky rozverné vystoupení a ani to nebylo nejhorší představení večera. Podobně i Celeste Buckingham. Sice mi přišla děsně nepřirozená, jako by vůbec nevěděla, co dělat na pódiu, taková křečovitá a zvláštní, ale nasazení tomu dala obrovské a podle mě si Joss Stone vybrala výborně. A podobně na tom byla jinak skvělá zpěvačka Monika Povýšilová. Má sice pevný a silný hlas, na rozdíl od Tomáše mně nevadily všechny ty kudrlinky, ale přesto mě nudí. Může z ní vyrůst podobná zpěvačka, jako je Leona Machálková, shodou okolností mě Monika baví asi tak stejně. Za zpěv Michala Šepse se sice jako Tomáš nestydím, mě Michal baví, ale dnes to úplně nebylo ono. I když je reggae plný, dnes své vystoupení, vzhledem k výběru, bral moc vážně, ze svého idola si prostě prdel dělat nebude, a tak to byl takový standardní výkon. I když pohybově a jevištně naprosto dokonalý.

A kdo byl v prvním finálovém večeru nejlepší? Už Lukáš Adamec řval velmi přesvědčivě, tvářil se zle a "Are You Gonna Go My Way" Lennyho Kravitze mu seděla. Samozřejmě zářila i Alžběta Kolečkářová. Kromě toho, co napsal Tomáš, bych ale dodal, že její vizuální dojem vůbec nekorespondoval s tím audiálním. Na pódiu se chovala, jako by se do tak silné skladby vůbec neponořila. Ale zpěv byl boží! Na rozdíl od Tomáše se mi hodně líbil i Matej Piňák. "Virtual Insanity" mu sedlo a on se představil ve svém nejlepším výkonu. Konečně se dokonale našel. Jako by ho v semifinále celou dobu tlačily boty a dnes si koupil nové, o číslo větší. Pink mi ke Gabriele Gunčíkové taky moc nesedla, ale jejímu sebejistému vystoupení bez zaškobrtnutí se dá těžko něco vytýkat.

V pondělí bych vyřadil Klaudiu Pappovou a Martina Kurce. Jak to ale dopadne opravdu, si po minulém kole netroufám odhadovat. Uvidíme.



DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY