
© facebook interpreta
Titulní skladba: a-ha - The Living Daylights (ukázka)
Hudba a slova: John Barry / Pål Waaktaar První bondovka s Timothy Daltonem v hlavní roli a zároveň - až do premiéry Daniela Craiga v "Casinu Royale" - poslední, která byla natočena podle povídky Iana Fleminga. Zároveň jde také o definitivní rozlučku Johna Barryho s agentem Jamesem Bondem, kterou definují výrazné hrátky s elektronikou. Pro titulní písničku byla nakonec vybrána skupina a-ha, od níž se očekávalo zopakování hitparádového úspěchu hitu "A View To A Kill" Duran Duran. Právě vzhledem ke komerčnímu potenciálu dostali a-ha přednost před původně zvažovanými The Pretenders (ti tak jsou s filmem spjatí alespoň díky dvěma písničkám své frontmanky Chrissie Hynde, které znějí k závěrečným titulkům). Vyrovnat hitparádový úspěch předchozího bond songu se ve finále sice nepovedlo, ale písnička se alespoň stala jedním z nejúspěšnějších singlů norské skupiny.
a-ha - "The Living Daylights".

© facebook interpreta
Titulní skladba: Gladys Knight - Licence To Kill (ukázka)
Hudba a slova: Narada Michael Walden / Jeffrey Cohen / Walter Afanasieff Snímek "Povolení zabíjet" přinesl další významné milníky v historii série. Druhou a závěrečnou příležitost pro Timothy Daltona v důležitosti trumfnul nejen odchod hlavního producenta Alberta R. Broccoliho, ale hlavně rozpad socialistického bloku ve východní Evropě (který v roce 1991 následoval krach samotného Sovětského svazu). James Bond de facto přišel o svého hlavního nepřítele, a z části i proto se na dlouhých šest let odmlčel. Valčík na rozloučenou mu dle vzoru té nejstylovější (ano, Shirley Bassey) nazpívala císařovna soulu a sedminásobná držitelka Grammy Award Gladys Knight. Titulní písnička vycházela z melodické linky, kterou v bond songu "Goldfinger" hrála sekce lesních rohů a zařadila se se svou stopáží nad pět minut mezi ty nejdelší vůbec. Jedním z původně oslovených interpretů byl také Eric Clapton.
Bond songy a coververze

© facebook interpreta
Björk - You Only Live Twice
Coldplay - You Only Live Twice
Fun Lovin' Criminals - We Have All The Time In The World
Geri Halliwell - Live And Let Die
Guns N' Roses - Live And Let Die
Iggy Pop - We Have All The Time In The World
Lostprophets - A View To A Kill
My Bloody Valentine - We Have All The Time In The World
Natacha Atlas - From Russia With Love
Natacha Atlas - You Only Live Twice
Propellerheads - On Her Majesty's Secret Service
Pulp - All Time High
Radiohead - Nobody Does It Better
Shirley Bassey - A View To A Kill
Shirley Bassey - Thunderball
Radiohead - "Nobody Does It Better".

© facebook interpreta
Titulní skladba: Tina Turner - GoldenEye (ukázka)
Hudba a slova: Bono / The Edge Počátek éry Pierce Brosnana jako Jamese Bonda a výrazné oživení celé špionážní série. Ať již jde o velkolepý bungee úvod (co se délky týká, tak platí s 220 metry za nejdelší volně přístupný bungee jumping na světě vůbec), film samotný nebo titulní písničku, vše vyneslo sérii Jamese Bonda zpátky pošramocenou důvěru. Své osudy s dalším bond songem spojila Tina Turner, pro níž se autorsky vyždímali Bono a The Edge z U2. Výsledkem byl další klasický monumentální bond song s typicky tajemnou a říznou atmosférou písniček Shirley Bassey. Až voyeurská kombinace sexu, napětí a pocitu, že vás někdo neustále sleduje.
Tina Turner - "GoldenEye".

© facebook interpreta
Titulní skladba: Sheryl Crow - Tomorrow Never Dies (ukázka)
Hudba a slova: Sheryl Crow / Mitchell Froom Na doporučení samotného Johna Barryho se novým dvorním skladatelem bondovek stal britský skladatel David Arnold, který od tohoto filmu napsal hudbu ke všem pěti zbývajícím dílům špionážní série. Titulní písničky však i nadále zůstaly v rukou velkých jmen. I když právě v případě snímku a hudební titulky k filmu "Zítřek neumírá" to neměla vybraná Sheryl Crow zrovna dvakrát jednoduché. Musela se zúčastnit rozsáhlého konkurzu, ve kterém dostala přednost před písničkami Marca Almonda, skupiny Pulp či právě samotného Davida Arnolda. Bond song "Tomorrow Never Dies" Sheryl Crow se dočkal jak kladných, tak záporných reakcí, přičemž nejčastější výtky směřovaly na adresu projevu samotné Sheryl Crow a také na fakt, že v porovnání s ostatními bondovskými titulkami jde o skladbu lehce odlišnou. Vše bylo navíc umocněno tím, že pod závěrečnými titulky hraje varianta, kterou napsal David Arnold pro k.d. lang, která se naopak opírá o v bondovkách zažité hudební postupy.

© facebook interpreta
Titulní skladba: Garbage - The World Is Not Enough (ukázka)
Hudba a slova: David Arnold / Don Black "There's no point in living if you can't feel alive." Věta z filmu "Jeden svět nestačí", která charakterizuje nejen snímek samotný, ale také hudbu a titulní píseň. Dovedete si představit vhodnější kapelu, která by skladbu s tímto tématem nahrála, než Garbage? Už jen hlas Shirley Manson ve vás vzbudí napětí a nepokoj a upozorní vás na to, co bude ve filmu následovat - že by to bylo tím křestním jménem (ano, jde o paralelu k Shirley Bassey). Autorem textu je Don Black, který se již v minulosti podílel na čtyřech dalších písničkách pro Jamese Bonda - pro příklad jmenujme "Thunderball" Toma Jonese a "Diamonds Are Forever" Shirley Bassey."
Garbage - "The World Is Not Enough"..
Pravý
Bond je jenom jeden">Ačkoli si všechny drahé polovičky myslí, že nejlepší představitel Bonda je ten, který v nich zapálí vášeň a touhu pouhým pohledem, pravý labužník této špionážní série ví, že opravdu záleží jen na třech věcech - jak sebevědomě zní představovací hláška "Bond. James Bond.", jak samozřejmě zní občerstvovací hláška "Protřepat. Nemíchat." a jak přirozeně funguje flirtovací rutina se slečnou Moneypenny. Který z představitelů Jamese Bonda je tedy tím nejlepším?

© facebook interpreta

© facebook interpreta

© facebook interpreta

© facebook interpreta

© facebook interpreta

© facebook interpreta

© facebook interpreta
Titulní skladba: Madonna - Die Another Day (ukázka)
Hudba a slova: Madonna / Mirwais Ahmadzaï Dvacátá bondovka, první v novém tisíciletí. David Arnold potřetí laškuje s elektronikou a titulní skladbu dostává do rukou Madonna. To vše = jednoznačný milník v historii bond songů. "Die Another Day" však šokuje nejen aktuálností svého žánru a zvuku, ale také tím, že vůbec poprvé není bond song společně s titulky prezentován jako uzavřený celek, který stojí jaksi bokem. Opona mezi titulky a snímkem samotným pro tentokrát mizí a děj se posouvá již v rámci výčtu s filmem spojených jmen. Rozporuplné přijetí dosvědčuje to, že Madonna byla za píseň nominována na Zlatý glóbus v kategorii o nejlepší píseň a zároveň na Zlatou malinu za píseň nejhorší.
Úvodní titulky ke dvacáté bondovce "Dnes neumírej"..

© facebook interpreta
Titulní skladba: Chris Cornell - You Know My Name (ukázka)
Hudba a slova: David Arnold / Chris Cornell Čtyřletá pauza mezi snímky "Casino Royale" a "Dnes neumírej" byla v závěru vyplněna památnou vlnou odporu ze strany příznivců série, kterou musel obstát nově vyvolený James Bond - herec Daniel Craig. Nesouhlas ale vzbudilo i oznámení, že titulní píseň k jedenadvacáté bondovce bude mít na starosti Chris Cornell (zpěvák skupin Audioslave a Soundgarden). Na rozdíl od Daniela Craiga však Cornell nepřesvědčil. Vzhledem k tomu, že porušil základní pravidlo pátera Alberta R. Broccoliho (písnička se nejmenuje podle filmu a dokonce ani na název filmu neodkazuje), nebylo se ani čemu divit. Cornellova skladba se dokonce nedostala ani na oficiální soundtrack. Přesto se jí dostalo pozornosti filmových kritiků, kteří ji nominovali na cenu Grammy, a stala se také nejúspěšnějším Cornellovým zářezem v americké rockové hitparádě.
Úvodní titulky k jedenadvacáté bondovce "Casino Royale"..

© facebook interpreta
Titulní skladba: Jack White / Alicia Keys - Another Way To Die (ukázka)
Hudba a slova: Jack White Dlouhou dobu se v médiích spekulovalo o tom, kdo bude autorem titulní písně k nejnovější bondovce "Quantum Of Solace". Mezi zvažovanými jmény se často zmiňovalo jméno britské rebelky Amy Winehouse, která výborně zapadala do skupiny výjimečných zpěvaček, jež dokáží svým procítěným zpěvem prodat v podstatě cokoli. Nakonec se však smál hudební workoholik Jack White, který celou dobu stál v ústraní a o němž se ve spojitosti s novou bondovkou mluvilo poprvé v podstatě ve chvíli, kdy bylo vše oficiálně potvrzeno. Za mikrofon si Jack White pozval Alicii Keys, které sice napsal písničku na tělo, ale nejvýraznější složkou písně i přesto zůstává především jeho kytara. Zajímavě tak v písničce působí spojení profláknutých bondovských motivů a neoposlouchaných, typicky drsných Whiteových kytarových riffů, které tak vytváří zajímavý protipól jednoduchým popovým bond songům z let osmdesátých. Při komplexním pohledu je však nutné přiznat, že se Whiteův příspěvek do bondovské dvaadvacetidílné série řadí mezi ty průměrnější.
Sedm nejlepších bond songů

2. Shirley Bassey - Goldfinger
3. Paul McCartney & Wings - Live And Let Die
4. Duran Duran - A View To A Kill
5. Carly Simon - Nobody Does It Better
6. Louis Armstrong - We Have All the Time In The World
7. Tina Turner - GoldenEye
Madonna - "Die Another Day".