Známý režisér Luc Besson natočil animovanou celovečerní pohádku pro děti. Na soundtracku k filmu "Arthur a Minimojové" najdete jednak po písničce od Snoop Dogga, Elijah a Jewel, jednak přes hodinu komponované hudby skladatele Erica Serry.
2/10
Různí - Arthur a Minimojové (soundtrack)
Celkový čas: 78:12
Skladby: Quest For Love, Go Girl, It's A Beautiful Day, The Minimoys Overture, Nice Town, Arthur And The Aqueduct, The Phonecall And The Waxcake, Davidoo And The Watertank, Small As a Tooth, Stolen Kiss, Grandpa= s Mission, The Cloth Ladder, Bogo Matasalai, Try To Be Convincing, Third Ring For The Soul, The Land Of The Minimoys, Central Gate, The Blueberry Catapult, Lovebirds, Feeding Time, The Sword Of Power, Arthur The Hero, Patchimole, Cosmonut, Nutboat And Laces, Ballad For Granny, In Bed With Selenia, Red Poppy Night, Dragonfly Eggs, Evil Straws, Koolo, Malthazar, Showtime In Necropolis, Timeballs, Solid Gate, Eternally Grateful, A Beautiful Sunday, Destruction Of The Seides, A Bowl of Rubies, Greed And Loneliness, The Minimoys Finale
Vydavatel: Warner Music
"Arthur a Minimojové" je animovaná podívaná, takový neškodný fantazijní paskvil pro děti od "kultovního" francouzského režiséra Luca Bessona. Tomu se podařilo získat jako dabéry mimo jiné i
Davida Bowieho a
Madonnu. Tím však jejich podíl na filmu skončil. Do tvorby filmové hudby se bohužel nezapojili. Ze známějších jmen, která propůjčila svůj hlas postavičkám, se jednou písní podílel na hudební složce pouze
Snoop Dogg. Ten ale na soundtrack přispěl poněkud nevýraznou, utahanou písničkou "Go Girl". To samé, jen v dívčím podání, předvedla ve své písni "It's A Beautiful Day" také zpěvačka Elijah. Kontrastně pak zní úvodní skladba od
Jewel. Komu by se ale zalíbil její plačtivě jemný hlas a nějaké ty nezbytné povzdechy v pozadí, sežene "Quest For Love" i na singlu.
Zbytek soundtracku, tedy něco přes hodinu, tvoří už jen kraťoučké instrumentální útržky, které věrně vystihují atmosféru příběhu. Věřím, že v kontextu filmu mají ty poeticky snové, průzračně čisté i naléhavé, místy dramatické, jak si patrně vyžaduje zápletka filmu, někdy jen lehce podbarvující melodie i ty přehnaně emotivní gradace, své opodstatnění. Jinak však muzika zaranžovaná a zkomponovaná producentem Ericem Serrou, který spolupracoval s londýnským orchestrem, nemá potenciál žít samostatný život mimo filmové plátno.
Maximálně jen jako příjemná, ale nekonečně dlouhá zvuková kulisa, která neudrží posluchačovu pozornost, spíš poslouží jako ukolébavka. Ne, že by ta hudba byla tak špatná, nějak mi prostě uniká smysl takovéhle nahrávky.