Michael Jackson, Madonna, Peter Gabriel, Rolling Stones či Pink Floyd. To všechno jsou hvězdy, které umí udělat z koncertu něco, při čem zůstává rozum stát. Člověk se pak nepřestává divit, co lze na pódiu vymyslet či vytvořit. Po nedělním koncertu je jasné, že se mezi tato velké jména řadí i Christina Aguilera.
© www.christinaaguilera.com Nemá smysl si nalhávat, že Praha patří mezi města, které světové hvězdy, jež jsou právě koncertně nejžádanější, nemohou ze seznamu turné vyhodit. Česká republika je trh velice malý, desek se tu prodává ždibec, a proto ji většina obrovských hvězd, snad s výjimkou těch rockových, úplně vynechává, nebo se na ni dostane až v druhém sledu, kdy se hvězda do Evropy vrátí, když má vše důležité objeté. Ale vypadá to, že se začíná blýskat na lepší časy. V březnu má přijet
Shakira, ale kolumbijskou krásku předstihla další diva a velká hvězda současnosti
Christina Aguilera, která zařadila Sazka Arenu sice na chvost evropského turné, ale přeci jen po bok takových koncertních zastávek, jako je londýnská Wembley Aréna nebo pařížská Bercy.
Podle původního ohlášení měla Christině předskakovat
Helena Zeťová, ale když ti, co přišli o něco dříve, viděli, že technici sklízí nástroje její doprovodné kapely, bylo jasné, že
Helena Zeťová před publikem v Sazce s největší pravděpodobností nezazpívá. A tak se čekalo a dlouho se čekalo, ještě déle než na
Bryana Adamse, který ne vlastní vinou nastoupil o hodinu později. Christina je větší hvězda, tudíž musela Kanaďana trumfnout. Krátce před půl desátou konečně hala potemněla a mohla se rozjet show, na kterou nikdo z přítomných jen tak nezapomene.
© www.christinaaguilera.com Bílá opona se zvedla a na třech projekčních panelech, které zakrývaly celou zadní stranu jeviště, se rozjela projekce za zvuků úvodního intra desky "Back To Basics". Na obrázcích se střídaly slavné hudební osobnosti a už se čekalo pouze a jen na hlavní protagonistku. Ta se objevila velmi záhy na stříbřitém piedestalu oblečená v bílém kostýmku s kloboukem á la
Michael Jackson a okamžitě za divokých tanečních kreací spustila první singl nového alba "Ain't No Other Man". Aniž by nechala publikum nějak vydechnout, okamžitě sázela další "Back In The Day" a k tomu ji výborně sekundoval doprovodný ansábl složený z šesti tanečníků, dechové sekce, bubeníka, perkusisty, klávesáka, a dvou kytaristů.
© www.christinaaguilera.com Xtina nenechala publikum ani na chvíli se nudit a k tomu používala různé nástroje. Co dvě písničky měnila kostým, kde základ tvořil přiléhavý sexy kostým s falešnou sukénkou a kraťáskama, na který přihodila tu a tam nějaký doplněk, například černé krajkové návleky na rukou i nohou. Scéna se neustále měnila a abych se přiznal, v životě jsem neviděl takhle vybroušený a bohatý světelný park, na který snad musí mít Christina zbrojní průkaz. Světla nad pódiem neustále měnila polohu a v jedné chvíli při "Understand" dokonce vytvořila i jakousi kaskádu. Light designer se zde náležitě vyřádil a troufám si říct, že se ještě další kouzla této scény odhalí na DVD, které zkrátka musí vyjít.
© www.christinaaguilera.com O Christině je všeobecně známo, že v podstatě nerada první desku, ale vzhledem k fanouškům některé věci z ní hraje ovšem tak, aby to prakticky nikdo nepoznal, což byl koneckonců i případ "Come On Over", za kterou by se původní hit hledal opravdu stěží. Následovala "Slow Down Baby" a po ní "Still Dirrty". V ní si s klidem sáhla rukou do rozkroku, přesně jako
Michael Jackson , a ani jí to nepřišlo divné. Ostatně inspiraci jím se projevovala ještě několikrát. Za tónů "I Got Trouble" se opona na krajích zatáhla a objevilo se mírně hanbaté video ve stylu třicátých let. Christina tu na záběrech z vany působila hodně necudně. Během tohoto intermezza se pódium proměnilo v malý bar se stolečky a židličkami, na kterých si v následující "Makes Me Wanna Pray" dostatečně zakřepčili tanečníci, zatímco muzikanti hráli svorně uprostřed pódia a slečna, vlastně už paní, Aguilera ležíc na pianu zpívala Praze. Následující "What A Girl Want" sice nepozměnila jako "Come On Over", ale z původní podoby zůstalo také poskrovnu. Blok z prvního CD "Back To Basics" uzavřela Christina prvním vrcholem večera v podobě "Oh Mother". Na scéně zůstala skoro sama, pustila se do citlivého zpěvu a za ní běželo hrůzné video o domácím násilím. Kdo zná trošku její osud, ví, co to mělo znamenat. Vše to nakonec završila lakonická věta
"I love you, mum."
© www.christinaaguilera.com Po tomto vážném tématu a krátké přestávce naopak přišla ta nejlepší část celé show - do města přijel cirkus. Rozezněly se tóny pitoreskního intra "Enter The Circus" a na scénu vtrhly všemožné postavičky v bláznivých kostýmech. Nechyběl cirkusový stan v pozadí, bláznivé kostýmy, chlápek na chůdách, holky na hrazdě či žonglér s ohněm. Do toho všeho vjela
Christina Aguilera uvázaná na vrhačském terči a plynule navázala "Welcome". Po ní opět zmizela někde v zákulisí, aby se vynořila tentokrát na kolotočovém koníku a spustila nesmírně energickou "Dirrty", která sklidila u publika bouřlivý ohlas. V žertovném duchu pak pokračovala i v rozverné "Candyman", kterou pojala jako námořnickou parodii ve strhujících tanečních kreacích ve stylu mažoretek. Zní to možná trošku kýčovitě, ale do celkové koncepce to prostě tak nějak patřilo.
© www.christinaaguilera.com Možná to víte, možná ne, Chistina Aguilera v Praze oslavila své šestadvacáté narozeniny, a tak diváci v Sazka Areně zažili něco, co nikde jinde ne. Tanečníci ji na pódium přinesli dort a celý ansábl mohutně podporovaný publikem ji zazpíval "Happy Birthday". Vzápětí si Christina vytáhla k sobě na pódium nějakého chlápka z publika, přikurtovala ho k tomu vrhačskému terči, na kterém před nějakým časem visela ona, a spustila "Nasty Naughty Boy". Chlápka mučilo na terči pět ženských s bičíky, různě ho naklápěly a ve finále mu připravily i ohňostroj. Když se vše uklidnilo, scéna pohasla a všude se rozzářily hvězdy, v dáli svítil cirkusový stan a nad pódiem se objevil velký, trošku pohádkový měsíc. Zpod scény pak vyjela Christina zabalená v péřovém boa, v kterém působila jako princezna, a jala se zpívat "Hurt". Možná je člověk před Vánoci lehce sentimentální, ale tohle byl jeden z nejhezčích momentů celé show. Poté už přišla pouze nablýskaná "Lady Marmalade" a video "Thank You (Dedication To Fans)".
© www.christinaaguilera.com Samozřejmě ale ještě nezazněly megahity ze "Stripped". Rozezněly se první tóny "Beautiful" a všem bylo jasné, že se vzápětí objeví blonďatá diva samotná a celá Sazka bude zpívat s ní tenhle megahit. A tak tomu i bylo a k tomu se přidal ještě les rukou. Úplně poslední položkou koncertu byl vynikající "Fighter", u kterého nechyběl ani nezbytný déšť konfet a po němž se spustila opona znamenající jediné - The End.
Koncert Christiny Aguilery byl naprosto strhujícím zážitkem, obrovskou a skvěle propracovanou velkolepou show, jakou jsem snad ještě neviděl. Dokázala využít takřka veškerý potenciál, který jí nová deska přinesla. Mohla si klidně dovolit nezahrát takové hitovky, jako je "Genie In A Bottle" nebo "The Voice Within", a nikomu to nepřišlo divné. A co je důležité - ani muzika se v tom všem rozhodně neztratila, a na koncertech ukazuje vyjma sexy postavy a tanečních kreací, proč má už tři ceny Grammy. Nikdo si po koncertě už nestěžoval, že na ni musel hodinu a půl čekat, naopak jsem slyšel spíše takové hlasy jako:
"Stálo to za to čekání!" Christina Aguilera zkrátka potvrdila pozici velké zpěvačky, neskutečné bavičky a velké megastar.
Setlist koncertu:
Intro
Ain't No Other Man
Back In The Day
Understand
Come On Over
Slow Down Baby
Still Dirty
I Got Trouble
Makes Me Wanna Pray
What A Girl Wants
Oh Mother
Enter The Circus
Welcome
Dirrty
Candyman
Nasty Naughty Boy
Hurt
Lady Marmalade
Thank You (Dedication To Fans)
Přídavky
Baeutiful
Fighter
Christina Aguilera, Sazka Aréna, Praha, 17.12.2006