Jen málo kapel si troufne na dvojalbum. Southpaw se však pro svůj čtvrtý oficiální počin "Heart Disk" rozhodli dvacet nových skladeb rozdělit na disky s názvy "Heartcore" a "Software". Než nahrávka 1. března vyjde, můžete se po všech písničkách projít alespoň v našem textovém průvodci.
© facebook interpreta Není mnoho kapel, o nichž se ještě u čtvrté desky tvrdí, že jsou mladými nadějemi. U
Southpaw je to tak ale jen částečně, protože mají za dobu svého působení na domácí hudební scéně stabilní základnu příznivců, díky minulé desce "Boys Make Noise" i několik hitů (minimálně "Toi Toi Song" zná díky využití v reklamě téměř každý) a s novou kolekcí "Heart Disk", produkovanou Ondřejem Ježkem, už mají definitivně našlápnuto k prosazení do všech různých médií, co jich v České republice jen je. Původně to vypadalo, že nahrávka vyjde u některé velké společnosti, nakonec kapela získala nejmenovaného
mecenáše, který jim umožnil nahrát album podle jejich představ, takže vychází na novém nezávislém labelu MenX. A protože je známo, že kapela má stále v zásobě spousty písniček, nebude to jen tak obyčejná deska, ale rovnou dvojCD s celou dvacítkou skladeb. V obchodech se na "Heartcore" a "Software" rozdělený "Heart Disk" objeví až první březnový den, my pro vás ale už dnes máme průvodce po všech písničkách, které se na dvojCD objeví.
1.
Voice Parade (2:40)
Téměř osmdesátiminutová jízda začíná výrazným kytarovým riffem, zvocoderovaným hlasovým samplem a spoustou elektronických a jiných zvuků. Jiní by to nazvali poněkud dlouhým "Intrem",
Southpaw tuto instrumentálku nazvali "Voice Parade". Nic bych nedal za to, že bude otvírat koncerty turné ze záznamu a za doprovodu baterie světel při triumfálním nástupu kapely na pódium...
2.
Questions (3:44)
Rozhodně jedna z nejtvrdších věcí, kterou kdy
Southpaw nahráli. Kontrastem k ostrým kytarám jde Gregoryho vysoký zpěv a výrazné klávesové motivy a elektronické zvuky.
3.
Born As A Song (3:32)
Téměř jungleový rytmus téhle hitovky doplňuje chytlavá basová linka a Gregoryho
hýkání. Ne že by v téhle písničce nezpíval, ale text se skládá jen z několika málo slov, jinak dominuje hudba a slogan. A kytary samozřejmě, vždyť jsme v kytarové části alba.
4.
She Spits Fire (4:18)
Pokud "She Spits Fire" někomu připomene
The Strokes nebo jim podobné kytarové partičky (včetně deformovaného zpěvu),
Southpaw nebudou moci říct ani popel. Pak ale dojde na
vytleskávanou pasáž, která dokazuje, že si kapela sice bere ze současných trendů, ale stále dokáže být i originální a svá.
5.
Dirty Rock (3:26)
I "Dirty Rock" svým zvukem navazuje na současné úspěšné kytarové partičky, místy se přes vás zvuková stěna převalí jak přívalová vlna.
6.
Heroes Come (3:17)
Výrazný rytmus v "Heroes Come" žene písničku dopředu, mírně se zklidní jen při slokách, ačkoli
něco jako refrén v podstatě tvoří jen stále gradující kytarová a zvuková změť, čímž mírně připomene jejich majstrštyk "Thousands".
7.
Summer Electro (4:50)
Několik českých slov uvozuje na jednoduchém sloganu postavenou pětiminutovou jízdu, která určitě bude lidi pod pódiem nutit k nevázanému tanci.
8.
Subway Sings (4:25)
Písnička, která měla původně být na "Software", si nakonec vyměnila místo s "Trapped", zní na prvním disku nejméně kytarově (až na závěr skladby), za to však nejvíce elektronicky. Ženský hlas (
Yumiko Ishijima z
Papaya Paranoia), jenž Gregoryho doplňuje, a následně rapovaná pasáž (
NI z
Cherry Hill) dělají z písničky jednu ze skladatelsky nejnáročnějších věcí, kterou kdy
Southpaw nahráli. Tady se dotýkají světové extratřídy.
9.
Bad Chinese (3:57)
Vzhledem k předcházející písničce zní "Bad Chinese" téměř jako klasická rocková vypalovačka, která opět dá vzpomenout na současné mladé kytarovky.
10.
Harry Caine (3:09)
"Harry Caine" jsem naživo viděl na vystoupení během Colours Of Ostrava, a pokud si dobře vzpomínám, i tehdy to byla ostrá rocková vypalovačka s poněkud klidnějšími slokami a v podstatě bez refrénu. Poslední kytarově-zvuková stěna na téhle desce, tady totiž končí "Heartcore" a začíná "Software".
© facebook interpreta
11.
Republic In My Head (5:49)
Jako by hned otvírákem
měkčí části nahrávky chtěla kapela ukázat, že to neumí jen rychle, kytarově a nahlas, ale taky jemně, pomalu a klidně. Ale zase s kytarami, ovšem jen v táhlém refrénu. Příjemný přechod mezi oběma částmi, jen těch šest minut se může zdát poněkud moc.
12.
Shadows (4:54)
Tohle je popík! Na začátku nás do obrazu uvede klavír, jemná kytarová vyhrávka a až po minutě a čtvrt nastoupí zasněný Gregoryho zpěv. Jemná písnička, která graduje do silného finále.
13.
According (2:44)
Až třináctá skladba s výrazným využitím flétny pořádně připomene minulé album "Boys Make Noise". Rychlá výrazná popová hitovka, kde v refrénu samozřejmě nechybí kytary.
14.
Cover Boy (3:05)
Pokud se o některé písničce z nové desky
Southpaw dá napsat, že zní
vesele, pak je to právě o "Cover Boy". Příjemnou náladu vyvolává i elektronické cinkání v pozadí, kytarové výhrávky pak trošku evokují country.
15.
Life Is Romantic (3:13)
Tip na hit! Popová dokonalost, kde jsou všechny složky v rovnováze, aranžmá přináší i trochu dechů, basová linka vás přinutí podupávat si a Gipsyho rap dává skladbě ještě větší šťávu.
16.
Trapped (5:02)
Pokud máte rádi občas patetické a místy až hymnické
Southpaw, "Trapped" vás uchvátí. Aranžérské hody vám kromě výrazné role klavíru a spousty kytar nabídnou i harmoniku.
17.
Days Like This (3:49)
Zas jedna písnička, kde elektronika získává trošku navrch nad kytarami, ale prim stejně hrají výrazné bicí.
18.
February (3:06)
Snad proto, že letošní únor byl plný sněhu a nízkých teplot, je ten od
Southpaw naopak prodchnut dobrou náladou a příjemnými zvuky.
19.
Somewhere In Memphis (3:40)
Jako by kapela chtěla ukázat, že na to má, dvě perly si nechala až na konec alba. Jen dupákem poháněná písnička se v druhé půlce připojením Matěje Rupperta a Tonyi Graves z
Monkey Business změní až v gospelový chorál, který z hlavy nevyženete. A ne a ne.
20.
Isolated (5:27)
Dávat pilotní singl až na konec desky není úplně běžné, ale
Gregory a spol. si s tím rozhodně hlavu nelámou. Pravdou je, že tato balada na konec osmdesátiminutové nahrávky padne jako ulitá, protože nechá v uších dozvuk moc příjemného zvukového zážitku. Úplně jako by "Heart Disk" byl film a "Isolated" hrálo při závěrečných titulcích, kdy se sice v sále už rozsvítilo, ale všichni ještě sedí na svých místech a vychutnávají si ten zážitek...
Pokud se na "Heart Disk" těšíte, hned v den vydání, tj. 1. března, na musicserveru najdete recenzi, později pak i makrorecenzi dalších deseti redaktorů našeho serveru.