Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Enter Shikari, Lower Than Atlantis, Astroid Boys, Divadlo Archa, Praha, 9.12.2017

Enter Shikari v Arše opět prokázali, že jsou jednou z nejlepších živých kapel současnosti

Vydáno: 10.12.2017 08:52 v sekci Naživo - Jan Trávníček

Byli jste se odpoledne podívat na Staroměstské náměstí, na němž hráli Kryštof zredukovaní na dva členy? Pak jste si možná mysleli, že nic kratšího než jejich dvoupísňový koncert už ten den neuvidíte. Omyl. Fantastickou show hlavních hvězd vyprodaného Divadla Archa totiž pokazil jeden podstatný průšvih.

SDÍLET:    

Live: Enter Shikari

místo: Divadlo Archa, Praha
datum: 9. prosince 2017
support: Lower Than Atlantis, Asteroid Boys
setlist: The Sights, Solidarity, Anything Can Happen In The Next Half Hour..., Take My Country Back, The Last Garrison, Radiate, Undercover Agents, Arguing With Thermometers, Rabble Rouser, Airfield, Adieu (Piano Version, With Routron 5000 Remix Outro), Anaesthetist, Sorry, You're Not a Winner / Sssnakepit / ...Meltdown / Antwerpen, Zzzonked, Redshift, Live Outside
Fotografie je pouze ilustrační.

Astroid Boys je uskupení šesti lidí z ostrovního Cardiffu a naživo jej tvoří tři rappeři, kytarista, bubeník a hráč obsluhující elektronickou část hudby. Dohromady v sobě mísí grime, punk a hardcore, což naživo tvoří výbušný mix, který si tu půjčuje z Beastie Boys, támhle zase z Rage Against The Machine, funguje to ale skvěle. Dokonce tak, že od roku 2012 hrající uskupení v kontextu večera nepůsobilo jako předkapela, ale plnohodnotý parťák hlavním hvězdám, na nějž by stálo za to vyrazit i samostatně.

Totéž by teoreticky mohlo platit i pro Lower Than Atlantis, o nichž už jste si na musicserveru mohli přečíst řadu oslavných textů. Tento k nim ale bohužel patřit nebude, protože jakmile se v sále rozezněly první tóny skladby "Had Enough" z druhé desky "Safe In Sound", bylo slyšet, že je něco špatně. Nejprve to vypadalo jen jako problémy s hlasitostí mikrofonu, když ale zpěvák Mike Duce od půlky písničky už ani intonovat nezkoušel, bylo po srandě. S omluvou za nemoc a slibem náhrady frontman hodil kytarou o zem a po jediné skladbě se vrátil do zákulisí. Zbytek kapely jej následoval.

Ztráta hlasu tak zcela pohřbila naději na zopakování skvělého setu z Rock for People, který měl potenciál přihrát jinak výborné skvadře muzikantů šanci na rostoucí fanouškovskou základnu v našich končinách, nakonec si ale každý sám pro sebe musel zhodnotit, kde přesně se na stupnici tolerance mezi body "Chudák je nemocný, tak to chápu," po "Vždyť sakra nic nepředvedli, vraťte mi peníze," bude pohybovat. Ať už si ale vyberete jakoukoliv stranu, nic to nemění na tom, že jak pořadatelé, tak samotná kapela nyní mají možnost ukázat se jako frajeři a nabídnout platícím návštěvníkům nějakou kompenzaci. Zvednou rukavici?

Po předčasně ukončeném vystoupení chyběla do začátku koncertu Enter Shikari téměř hodina a to nepočítáme půlhodinovou přestavbu pódia kvůli jednomu songu, kterou už fanoušci měli tou dobou za sebou. Nabízelo se tedy několik variant. Nastoupí Shikari na značky už dříve? Prodlouží svůj koncert? Nebo se to zruší úplně? Vítězem se stal asi nejméně očekávaný scénář a sice ten, kdy závěrečné uskupení nenastoupilo ani v předem plánovaný čas, tedy v 21:15, ale dokonce ještě později! Běžně by takový detail rozhněval málokoho, ale při vědomí, že na přestavbu pódia byla téměř hodina a až v nastavených 15 minutách teprve nějakého technika napadlo, že by z pódia mohl odstranit odposlech, to už je na pováženou. A fanoušci si toho samozřejmě všimli a svou nelibost dávali najevo hvízdáním a nesouhlasným skandováním.

Mohlo to všechno skončit hodně špatně, ale nakonec Enter Shikari přišli. A ano, opět prokázali, že jsou jednou z nejlepších živých kapel posledních let. Ta image slušného chlapce v obleku, s kravatou a šíleným účesem a jeho následná proměna ve zběsilého blázna, který ničí stojany na mikrofon a pak si z nich dělá stojany na sako, protože už je tak v ráži, že hraje jen v kalhotách a rozepnutou košilí, zkrátka stále stojí za to.

Co je ale hlavní, není to pořád to samé. Po minulém turné ke skvělé desce "The Mindsweep", o němž jste si u nás mohli přečíst spoustu článků, tentokrát parta kolem Rou Reynoldse vsadila na kruhovou projekci, která se zapíná, jen když nám chce ukázat něco důležitého a jinak nijak neodvádí pozornost od toho hlavního. A vyplatilo se to.

Také snaha o zakomponování nového materiálu z čerstvého výlisku "The Spark" vyšla na výbornou. Do skákání při skandování "Get up! Get ip!" v refrénu perfektní "Take My Country Back" se setkala se skvělou odezvou, výtečně si vedla také "Undercover Agents" s čistými zpěvy a hlavně klavírní balada "Airfield", kterou frontman věnoval všem, kteří bojují se strachem a snaží se mu postavit. To právě projekce doplnila záběry na letištní dráhu, z níž vzlétá letadlo a jak stoupalo vzhůru, gradovala i píseň. A to až do klasicky ukřičené, kytarové části, v níž bylo hudební napojení se muzikantů s diváky asi nejsilnější.

Z klasických hitů zaujala pochopitelně "The Last Garisson", která i bez drum'n'bassové složky v podkladu funguje naživo stále krásně, a crowdsurfeři i milovníci circle pitů si leccos našli i během "Arguing With Thermometers", která leteckými záběry na loď, která probourává ledovce připomněla, že Enter Shikari nejsou jen o tom žasnutím nad tím, na jak vysoké reprobedny se Rou Reynolds vyšplhá tentokrát, ale že se snaží i něco říct. A právě ta hloubka je tím, co žánry intenzivně míchající formaci dělí od podobných spolků, na které se sice skvěle moshuje, ale nic navíc už nenabízejí.

Nebyl by to ale jedenatřicetiletý rodák ze St. Albans, aby zase neposouval hranice. Vyprodané Divadlo Archa tak se zatajeným dechem sledovalo nejen jeho skok do publika, hru na kytaru z reprobedny nebo rádoby konkurenta, kterému se podařilo z kotle přesurfovat s pivem v ruce až ke zvukaři, ale během závěrečné novinky "Live Outside" už si to předák zamířil až na balkóny, kde se jednou rukou držel zvenčí zábradlí a tou druhou křičel texty do obličeje všem těm, kteří si na kotel netroufli. Fascinované ovace nebraly konce.

Enter Shikari tak v Praze odehráli další ze svých nezapomenutelných koncertů, o nichž se bude ještě dlouho vyprávět, a všichni ti, kteří se s nimi pořád ještě dostatečně neseznámili, by to měli hodně rychle napravit a naskočit do rozjetého vlaku zavčasu. Momentálně totiž platí to, co se zpívá v refrénu předposlední skladby "Redshift", jedné z jejich nejlepších. Tedy že zrychlují.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Robin Mood - Jsem rád za každou příležitost, kde se můžu otrkat
Rozhovory: Robin Mood - Jsem rád za každou příležitost, kde se můžu otrkat Za jménem Robin Mood se skrývá producent, kytarista Eddie Stoilow a nově také zpěvák Jakub Lenz. Jeho nový pseudonym odkazuje na Robina Hooda ne náhodou. Sám říká: "Tak jako Robin Hood šířil dobro sekyrou, já ho šířím muzikou a... čtěte zde
Vydáno: 18.10.2018 12:00 v sekci Publicistika | Rozhovory
0
Kodaline, Lucerna, Praha, 16.10.2018
Naživo: Kodaline teplotu v tradičně vyhřáté Lucerně nezvedli Irské pop-rockery Kodaline máme v České republice rádi. Hit "All I Want" zněl z mnoha dětských pokojíčků už před pěti lety a od té doby se skupinu naučili znát jak návštěvníci letních festivalů, tak i rádioví dramaturgové,... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 22:34 v sekci Naživo
1
Pohled do českých hitparád - 41. týden 2018
Twenty One Pilots triumfují s deskou "Trench", v rádiích díky Mirai a Lipovi boduje česká hudba Zatímco rádiím aktuálně kralují tuzemští interpreti, jako jsou Mirai a Lipo, v albovém žebříčku naopak září zahraniční hvězdy. Pomyslné zlato si mohou na krk pověsit Twenty One Pilots, kteří uspěli se žhavou novinkou... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 15:30 v sekci Novinky | České hitparády
1
Jess Glynne - Always In Between 7/10
Recenze: Jess Glynne zpívá i na druhé desce "Always in Between" pořád tu samou písničku. Ale pěknou! Po obřím úspěchu debutové desky nesešla Jess Glynne z cesty a ani na albové dvojce neskrývá ambice vyhrávat ze všech rádií. Novinkou "Always In Between" si určitě pojistí svou pozici na evropském trhu, snad jen škoda, že při její... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 08:10 v sekci Recenze
1
Nové desky 41/2018 - od Toma Morella přes Erica Claptona po Martu Jandovou
Nové desky 41/2018 - od Toma Morella přes Erica Claptona po Martu Jandovou Aktuálním hudebním novinkám vévodí debutující Tom Morello s albem plným hostů, jemuž sekunduje vánoční Eric Clapton, debut Marty Jandové, po nemoci se navrátivší Elvis Costello, Angličanka Jess Glynne, australští Parcels a Dorota... čtěte zde
Vydáno: 16.10.2018 08:00 v sekci Novinky | Nové desky
5
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Fotogalerie: První den Rock for People v obrazech (05.07.2018 15:26)
- Naživo: Druhý den Rock im Parku patřil šokujícím výkonům Thirty Seconds To Mars a Marilyna Mansona (16.06.2018 14:24)
- V Brně vyroste nový festival Urban Rock. Láká na Enter Shikari, Little Big a další hvězdná jména (07.03.2018 17:13)
- Recenze: Enter Shikari na "The Spark" opět posouvají hranice nemožného (28.12.2017 12:00)
- Nové desky 38/2017 - od Anety Langerové přes The Killers po Těžkýho Pokondra (25.09.2017 07:41)
- Naživo: Lower Than Atlantis do toho v závěru Rock For People skočili po hlavě (10.07.2017 23:14)
- Fotogalerie: Poslední den festivalu Rock for People v obrazech (07.07.2017 18:20)
- Naživo: "Linkin Park! Linkin Park!" skandovalo se v Praze (12.06.2017 20:48)
- Fotogalerie: Simple Plan, Royal Republic, Enter Shikari a Machine Gun Kelly z Aerodromu v obrazech (12.06.2017 18:07)
- Fotogalerie: Linkin Park řádili na festivalu Aerodrome (12.06.2017 11:45)

ALBUM TÝDNE 42/2018

Manon Meurt
MMXVIII

Každá doba potřebuje svoje básníky. Ty zasněné, zadumané osoby, které se citlivě noří do niter vlastních i cizích a dovedou dát tvar i v hloubce ukrytým emocím. Takoví jsou i rakovničtí Manon Meurt, kteří až nyní, po čtyřech letech od prvního EP, vydávají svůj regulérní debut "MMXVIII".

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Pá 19.10.
Peter Bjorn and John (SWE) (Lucerna Music Bar, Praha)
Pá 19.10.
UpTONE: Solomon Grey (UK) (Cross Club, Praha)
So 20.10.
Definition House: Bioday + Cubik + Tibiza (Roxy, Praha)
Po 22.10.
Yellowjackets (USA) (Metro Music Club, Brno)
Čt 25.10.
The Black Queen (USA) (Chapeau Rouge, Praha)
Čt 25.10.
Jason Derulo + Marcus&Martinus (Tipsport Arena, Praha)
Po 29.10.
Stu Larsen (AUS) + Natsuki Kurai (JAP) (Vila Štvanice, Praha)
Út 30.10.
Dirty Loops (SWE) (Metro Music Club, Brno)
Čt 01.11.
[loveit] sound: Metric (CAN) (Roxy, Praha)
Pá 02.11.
Our Last Night + Hands Like Houses + Hawthorne Heights + Jule Vera (Lucerna Music Bar, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Beyoncé Lady Gaga Sia Coldplay Ewa Farna The Cure Kryštof Adele Rihanna AC/DC Madonna Debbi Pokáč Jananas Linkin Park Britney Spears Voxel Tomáš Klus Avril Lavigne Marilyn Manson
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2018 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver