Šternberská kapela
Kakktus singlem "Blues hořícího kněze" poutá na nové album "Osmihodinový muž". Písní se vydáváme na surrealistickou procházku nočním městem, slyšíme v ní záchvěvy post-punku a noise rocku, ovšem ve stále rozpoznatelném zvuku a rukopisu této čtveřice. Ke skladbě vychází i videoklip, kterým skupina odkazuje nejen na název desky, ale i na celkovou koncepci a poetiku, která jí prostupuje.
"Text je taková malá lyricko-epická báseň o tom, jak jsem se kdysi vracel z flámu historickou části města a přemýšlel o nevyhnutelnosti osudu. Je v tom trochu fatalismu a nemožnosti utýct před vlastními démony, který tě dnem i nocí pronásledujou. Je to o hledání krásy v jednoduchosti, špíně a zatuchlosti," říká Adam Michlík, zpěvák, kytarista a autor textu.
Na albu "Osmihodinový muž" ožijí někdy mrtvé, jindy zas jen zapomenuté postavičky městského okraje rodného Šternberka. Hrdinové svých vlastních příběhů, které nikdy nikoho moc nezajímaly.
"Deska je oslavou těch, na které se zapomnělo už za jejich života, a zároveň deníkovým záznamem pozorovatele, jenž v tom všem hledá kus lásky a naděje," vysvětluje kapela. Skladby mnohdy postrádají klasické schéma a blíží se spíše ke zhudebněným básním, ovšem v pro formaci tradičním hávu ponurého rokenrolu a punku.
Materiál na nahrávku částečně vznikal během soustředění na chatě uprostřed Beskydských hor. Desku kapela nahrála v pražském studiu Golden Hive pod dohledem Michala
Amáka Šťastného. O grafický vizuál alba se postaral Martin Kristek (Oměj, Promiň) a na titulní straně je vyobrazen Marek Bellante aka Valašskomeziříčský vědec a umělec. Na konci písně "Blues hořícího kněze" slyšíme vokály Ani Ptáčkové (Včera bylo pozdě).
Album kapely Kakktus "Osmihodinový muž" vyjde digitálně u labelu Kabinet Records 4. července 2025.