Po holandských Within Temptation a švédském večeru v čele s Arch Enemy uzavřeli třídenní metalové svátky v pražské Sportovní hale Fortuna Powerwolf, kterým sekundovali Hammerfall a Wind Rose. Téměř vyprodaná aréna mohla sledovat epickou show plnou plamenů a vlkodlaků.
Powerwolf
support: Hammerfall, Wind Rose
místo: Sportovní hala Fortuna, Praha
datum: 26. října 2024
Fotogalerie
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz Německá formace
Powerwolf vyrostla a s aktuálním turné ke skvělé desce
"Wake Up The Wicked" dobývá evropské haly, včetně té v pražských Holešovicích. Tam už před šestou hodinou večerní mířily davy různorodě oblečených metalistů, mnohých s vlkodlačím líčením. Velkolepý power metal a propracovaný vizuál udělaly z téhle aktuálně pětičlenné party žánrovou superstar.
Lákadlem ale tentokrát nebyli jen samotní Powerwolf, ale i velice atraktivní hosté v podobě švédských veteránů
Hammerfall a stále populárnějších italských
Wind Rose.
Oproti zálibě v lykantropii v případě hlavních hvězd se právě skupina z jihu Evropy prezentuje jako banda trpaslíků připomínajících ty ze světa "Pána prstenů". Dokonce si s sebou přivezla i trpasličí sochy, kladiva a chór o dolování "Mine Mine Mine!", dále pití "Drunken Dwarves" nebo svou možná nejpopulárnější píseň - cover "Diggy Diggy Hole" z přelomové řadovky "Wintersaga" z roku 2019. Diváky, které tato hudba rozproudila od první chvíle, navíc těšil i nadprůměrně skvělý zvuk, v arénách ne tak samozřejmý.
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz Zkušení Hammerfall, fungující od roku 1993, mohou raketovou popularitu Powerwolf trochu závidět. Sami mají na kontě plejádu hitů, které ostatně nezapomněli zahrát ani v Praze, ale pravdou je, že v konkurenci dvou zmíněných kapel zní jejich podání power metalu naživo už trochu opotřebovaněji. Přesto fanoušky strhli klasikami "Any Means Necessary" či "Last Man Standing".
Powerwolf přivezli velkou scénu s efektními kulisami rozpadajícího se kostela a ledkovými obrazovkami, kde se promítaly tematické animace k jednotlivým skladbám i záběry z koncertu. Navíc každou píseň doprovázely pyrotechnické efekty a nejrůznější škála plamenů tryskajících třeba i netypicky od zvukařova pultu vprostřed hlediště.
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz
Zpěvák Attila Dorn si během "Fire and Forgive" vyzkoušel i plamenomety v každé ruce a asi nejoriginálnější kulisou se staly varhany, z jejichž píšťal metaly sloupce ohňů, na které hrál klávesák Falk Maria Schlegel v rytmu skladby "Amen & Attack". Ten se po Attilovi asi nejvíce pouštěl do různých dramatických vsuvek a nabídl i děsivou scénu, kde ho mniši v kápích uvázali ke kříži a a zapálili pod ním hranici.
Jednalo se o obrazový doprovod nové pecky "1589" z poslední studiovky, která pojednává o Peteru Stumpovi, žijícím v šestnáctém století poblíž německého Kolína nad Rýnem. Kriminálník, dodnes známý jako vlkodlak z Bedburgu, se označoval za skutečného vlkodlaka. Během mučení se přiznal k několika vraždám a posledního října (tedy na Halloween) roku 1589 skončil na popravišti. Attila má zjevně píseň rád, protože divákům před jejím odehráním poskytl dramatický prolog.
Vrcholů nabídlo vystoupení celou řadu, návštěvníci se dočkali zážitku nejen vizuálního, ale především toho hudebního.
Powerwolf hráli takřka bezchybně a hodně jim v tom pomáhal zvukař. Svým power metalem naplnili celou halu a bavili hymnickými refrény i Attilovým neskutečně perfektním vokálem. Fanoušci žánru nemohli odcházet spokojenější.