Pražští gotičtí kovbojové
Cathedral In Flames se na scéně etablovali minialbem
"Children of the Blackest Hole" a pověst hrdých vlajkonošů klasicky střiženého gothic rocku potvrdili dlouhohrajícím debutem
"Hang Me High & Bury Me Deep". Nyní se po třech letech (a několika povedených singlech) znovu hlásí o slovo s deskou nazvanou "count to nine". Na streamovacích platformách a digitálně je k dispozici od konce září, milovníci fyzických nosičů se brzy dočkají i CD a vinylu.
Název "count to nine" odkazuje jednak k počtu skladeb, jednak k mystickému číslu 9. Devítka je totiž číslem naplnění, uzavření a dokončení. Symbolizuje také uzrávání i propojení mezi dimenzemi a světy na všech úrovních. Už tato krátká anotace vysvětlující podstatu titulu ukazuje, že kapela do svého westernově gothicrockového základu přimíchala další porci tajemna, témata písní pokrývají psychické problémy a závislosti současnosti, lovecraftovskou mystiku i magické sexuální praktiky.
Vznik desky ovlivnilo několik neveselých situací v životě členů formace, ta poslední změnila termín vydání kolekce z letošního jara až na podzim. Dlouholetý přítel kapely a na začátku devadesátek jejich bodyguard - spisovatel Zdeněk Vlk - utrpěl vážné zranění mozku, proto je mu věnováno i celé album.
Centrální osobnost Cathedral In Flames Gatsby k tomu dodává:
"Každý track je silně ovlivněný náladou a situacemi, ve kterých vznikal. Proto dělám hudbu, abych ze sebe dostal emoce. To, že je temná, je tak asi přirozené. Svým způsobem je to katarze hnusu a zmaru, ve kterém žijeme."
Muzikanti navíc slibují výrazné přitvrzení zvuku. Nahrávalo se ve čtyřčlenné sestavě: Phil Lee Fall, Gatsby, Amba Von Bernstein a Billac De Ville. Kytarista Mr. Theoridick, který tvořil party na minulé desce, tentokrát chybí. Podle skupiny se jednoho dne prostě sebral, odešel pro cigára a už se nevrátil. Přesto je deska kytarovější než ta předchozí. Náhrada se našla uvnitř kapely, a tak si k base a programování pověsil šest strun na krk Gatsby.
Výsledek míchal legendární
John Fryer, který je podepsán pod mixem alb od
Fields Of The Nephilim,
Nine Inch Nails,
Depeche Mode,
Paradise Lost,
Cradle Of Filth a dalších zářivých jmen. Již známé singly "Not Another Vampire Song" a "Release The Pain" se na nahrávce objevují v radikálně odlišné podobě.
"Ukázali jsme, že gothic rock není rigidní žánr, že zvukově, instrumentálně i aranžérsky se dá posunout do naprosto současného soundu. Na rozdíl kapel, které dnes gothic rock hrají a mají jednu skladbu jako druhou, jdeme pořád dopředu. Tímhle způsobem už jsme dávno za hranicí žánru," uzavírá Billac de Ville.