Seriál "A Murder at the End of the World" si před necelým měsícem odbyl svou premiéru. Nemá ho na svědomí nikdo jiný než dvojice Brit Marling a Zal Batmanglij. Pro hudbu k dalšímu zářezu ze své pečlivě promyšlené audiovizuální tvorby oslovili skladatele Dannyho Bensiho a Saundera Jurriaanse.
9/10
Danny Bensi and Saunder Jurriaans - A Murder at the End of the World
Vydáno: 17.11.2023
Celkový čas: 60:18
Skladby: The Silver Doe, He Started with His Wife, Join Us, Iceland, The Request, Stay with Me, Eva's Words, What Else You Got, The Hack, Signals in the Dark, Southern Summit, The Suits, I Want You to Hold Me, Last Gasp, The Light, The Secret Keeper, The Scan, The Moon, Everything Hurts, Close Call, Fault Line, On the Other Side of the Door, Ace of Hearts, Houseboat, The Truth.
Vydavatel: 20th Century Studios
Pokud už máte premiéru poměrně mrazivého seriálu "A Murder at the End of the World" za sebou, pak vás krom zasněžené krajiny Islandu jistě (ne)zanechal chladným i soundtrack. Kdo jsou ale pánové, kteří jsou uvedeni v kolonce
Autoři?
Danny Bensi je současný filmový skladatel a hráč na smyčcové nástroje, který od roku 2018 žije v Los Angeles. A právě do USA přijel studovat hudbu na Northwestern University. Se svým dlouholetým přítelem a spoluhráčem
Saunderem Jurriaansem dnes tvoří populární a plodné duo.
Filmová hudba těchto pánů je známá odvážnou nepředvídatelností a jedinečností. Jejich skladby čerpající z moderních klasických stylů jsou plné atypických orchestrací, smyslných melodií a niterných zvukových krajin. A zatímco někomu jejich jména možná mnoho neříkají, faktem je, že toto duo za posledních osm let dokončilo více než 100 uznávaných filmových a televizních kompozic.
Nutno podotknout, že Marling a Batmanglij si nemohli vybrat lépe. Ten, kdo zná jejich filmové či seriálové počiny, ví, že právě kvalitní hudba dotváří jejich svébytný vizuální svět. Tak tomu bylo i u jejich (bohužel) zrušeného seriálu "The OA", na jehož soundtracku se podílel i bratr Zala -
Rostam Batmanglij. Slyšet jste zde ale mohli i tvorbu zesnulého Jóhanna Jóhannssona nebo Bena Frosta.
A když je řeč o Frostovi, během poslechu doprovodu "A Murder at the End of the World" máte chvílemi pocit, jako by i on pomáhal při komponování některých skladeb. A lze tu slyšet inspirace i tím Jóhannssonem a dalšími hudebními génii.
Pokud se do melodií Bensiho a Jurriaanse zaposloucháte, dost možná přestanete vnímat čas a okolní dění. Jsou složeny s takovou precizností, že vás jejich - místy až úzkostná - atmosféra vtáhne přímo kamsi do opuštěných pustin Islandu. A v tomto duchu se nese celý soundtrack. Naději možná pocítíte až v závěru poslední položky "The Truth". Po vší té nekonečné temnotě přece jen na samém konci světa vysvitlo slunce...