Talentovaní a světem čím dál otrkanější
Mydy Rabycad vydali na konci října novou desku "Numbers", kterou pokřtí již 22. listopadu ve Foru Karlín. V osmi písních na ní analyzují dobu, ve které se úspěch měří povrchností čísel, počtem
lajků na sociálních sítích a ve které společenský status definuje cifra na bankovním účtu.
Zároveň tvrdí, že nový počin znamená závěr jedné éry a začátek nové cesty. Chystaný křest a jejich dosud největší koncert, na kterém představí i nový design a kostýmy, prý přinese nejedno překvapení.
"S deskou 'Numbers' přichází nová kapitola téhle kapely. Od poslední desky se v nás nahromadila spousta emocí a poznatků a zjistili jsme, že chceme dělat věci jinak, než tomu doposud bylo. Album je tedy krokem jiným směrem víc, než tomu bylo kdy dřív," říká producent a klávesista
Nèro Scartch.
Krom nového zvuku, který se stává rockovější, špinavější, si vsadím na to, že kapela učiní další rozhodnutí a zkrátí svůj (pro někoho krkolomný) název jen na MYDY. Třeba se mýlím, ale prostě to tak cítím. Ostatně i na samém začátku nového videa je jenom první slovo z jejich názvu a na konci je slovo Rabycad škrtnuto. Náhoda? Nemyslím si. Zkrácený název stejně fanoušci už roky používají
(a aktuálně ho používají i streamovací služby jako Deezer či Spotify - pozn. ed.).
Titulní písní je pecka, která klade na srdce otázky ohledně digitalizace a virtualizace našich vztahů a celé společnosti. Klip se natáčel v prostorách
vyhlášeného klubu Discoland Sylvie, který zažíval největší slávu v devadesátkách a patřil někdejšímu bossovi pražského podsvětí Ivanu Jonákovi. Za zpracováním snímku stojí autorsko-produkční tandem Nino Zardalishvili & Oliver Beaujard z Bao-bab. Pozoruhodným artefaktem videa jsou
cenzurové brýle, které symbolizují anonymitu současného (virtuálního) světa a které členové formace prvně předvedli na letošním vyhlášení Cen Anděl.