shop.musicserver.cz
Editors - Violence

Editors experimentují se zvukem, "Violence" je však zklamáním

Vydáno: 16.03.2018 09:40 v sekci Recenze - Ondřej Kocáb | foto: facebook interpreta

Britští Editors po menší tvůrčí krizi před třemi lety nečekaně vydali desku "In Dream" a vrátili se zpět mezi elitu britské kytarové scény. Již ukázky z chystaného "Violence" však naznačily změny ve zvuku - rockeři opět více zapojili elektroniku a syntezátory. Výsledek se ale moc nepovedl.

5/10

Editors - Violence

Vydáno: 09.03.2018
Celkový čas: 43:17

Skladby: Cold, Hallelujah (So Low), Violence, Darkness At The Door, Nothingness, Magazine, No Sound But The Wind, Counting Spooks, Belong

Vydavatel: PIAS

Editors vtrhli na scénu s trojlístkem "The Back Room", "An End Has a Start" a "In This Light And On This Evening" a byli v té chvíli považováni za následníky post-punkové éry temných kapel, jako byla Joy Division nebo stále je Interpol. Jenže to vše šlo lehce stranou, a přestože poslední deska "In Dream" byla povedená, ukázalo se, že kroky rodáků z Birminghamu již vedou jinam. "Violence" to zcela potvrzuje.

S "Violence" se sice neztrácí ta temná aura, kterou kolem sebe kapela vykouzlila (stačí se podívat na názvy jednotlivých písní). Tyto motivy zůstávají součástí textů, zakrytých třpytivým synth-popem se stále skvělým barytonem Toma Smithe. Hravost a daleko větší využití elektroniky dodávají kapele svěžest, vše se zdá hned jasnější, nicméně opadá tím to kouzlo, se kterým Britové před více než deseti lety na scénu vstupovali.

O zvuk se tentokrát staral producent známý pod přezdívkou Blanck Mass. Spolupráce se prý dařila natolik, že by všechen materiál pokryl hned dvě alba. Tom Smith sám řekl, že ho s kapelou oslovili díky jeho poslední desce "World Eater", která je velmi inspirovala. Možnost dostat některé její vlivy do vlastní muziky byla jasným ano. Nejlepší ukázkou toho je singl "Hallelujah (So Low)", kde se právě pojí zvuk z poslední desky "In Dream" s využitím syntezátorů a je z toho jedna z lepších věcí této kolekce.

Někdy je však až moc zřetelná snaha vytvořit něco překvapivého, čímž zaniká autenticita nahrávky a vznikají podivnosti jako třeba ve skladbě "Counting Spooks". New wave s nádechem osmdesátých let a skvělou atmosférou kazí v druhé polovině písně zlom v laciný disco-pop. Něco podobného objevíme i v titulní skladbě, která skončí chvílí ticha, po níž následuje podivné "outro".

Na desce ale najdeme i slušné kousky. "Darkness At The Door" a "Magazine" jsou příjemné hitovky, ve kterých se zcela projevuje ten nový pop-vibe. Dalším příjemným momentem je skladba "No Sound But The Wind". Jemná balada hraná pouze na piano vznikla již před deseti lety a jako singl vyšla pouze v Belgii, našli bychom ji i jako součást soundtracku k jednomu ze "Stmívání". Od té doby však prošla velkými změnami, jak zvukovými, tak textovými. Jsou tu slyšet ti staří Editors z druhé desky a jako jediná balada funguje skvěle.

Editors jsou ve fázi hledání a v současnosti jim chybí identita. "Violence" zachycuje hodně experimentů, doposud nepoužitých postupů a nástrojů. Jenže vše je překombinované, chybí tu lehkost, přirozenost. Styly se mění s každou písní, což narušuje kompaktnost alba. Problém je i u výběru skladeb, na deluxe edici najdeme ještě kousky "The Pulse" a "When We Were Angels", které mohly dostat prostor v základu. Těch výrazných momentů je bohužel tak málo, že po pár posleších zůstane album zapomenuté.

  • Nie som si istý, ale zdá sa, že autor má v ob... (Anonym, 16.03.2018 11:42) Reagovat

    Nie som si istý, ale zdá sa, že autor má v obale od In Dream asi iné CD. Napísať, že In dream ich vrátilo späť na vrchol gitarovej sceny je dosť mimo, kedže ide o jeden z ich najmenej gitarových albumov. Viacmenej Violence zvukovo porkačuje presne tam kde In Dream skončilo...

  • Po prvním poslechu jsem byla také dost rozpačit... (falala, 16.03.2018 14:23) Reagovat

    Po prvním poslechu jsem byla také dost rozpačitá. Chvílemi se mi zdálo, že poslouchám něco, co by mi spíš sedlo k Hurts nebo k 1975, ale po vícero posleších mi připadne album stejně dobré, jako jeho předchůdce In Dream. Souhlasím, že by si skladby z deluxe edice zasloužily víc prostoru a u The Pulse mi víc seděla ta živá verze z minulého roku. Možná mě trošku mrzí upravená verze No Sound But The Wind, ale to je nejspíš tím, že už jsem si příliš zvykla na starou.

    Jejich styl se ubral dost jiným směrem, ale nejde furt dokola nahrávat alba na jedno brdo a Editors jsou pro mě tím dobrým příkladem, co nového se dá zkoušet hudebně a neztratit úroveň.

  • Kopírka Coldplay (Anonym, 17.03.2018 09:20) Reagovat

    Při prvním poslechu jsem měl silný pocit, že pánové se snaží napodobit stadionové hity Coldplay. K dalším poslechům mě to teda nenavnadilo - kdybych chtěl Coldplay, pustím si Coldplay. Od Editors chci něco jiného...

  • Není to žádný zázrak,ale kdyby se tohle hrál... (Nasty, 17.03.2018 10:05) Reagovat

    Není to žádný zázrak,ale kdyby se tohle hrálo v našem éteru tak bych byl potěšen

  • Mně se líbí! (Mig, 18.03.2018 14:32) Reagovat

    Já jsem nadšen, zvuk Editorů se vyvíjí (pro mě) správným směrem. Už se moc těším na 6. dubna!

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Štěpán Suchochleb (Blues Alive) - Chceme, aby byl festival nejen o zábavě, ale taky trochu o poznání
Rozhovory: Štěpán Suchochleb (Blues Alive) - Chceme, aby byl festival nejen o zábavě, ale taky trochu o poznání Už v polovině listopadu se v Šumperku uskuteční další ročník festivalu Blues Alive. S klíčovým mužem celého týmu, bookerem Štěpánem Suchochlebem, jsme v rozhovoru probrali nejen aktuální ročník, ale i výzvy, které stále... čtěte zde
Vydáno: 05.11.2024 08:30 v sekci Publicistika | Rozhovory
The Branford Marsalis Quartet, Velký sál Lucerny, Praha, 3.11.2024
Naživo: The Branford Marsalis Quartet famózně otevřel letošní Prague Sounds Multižánrový festival Prague Sounds vstoupil do svého nového ročníku. Ve Velkém sále pražské Lucerny jej pomyslně odemkl americký jazzový saxofonista Branford Marsalis se svými třemi spoluhráči a pro řadu fanoušků žánru se na... čtěte zde
Vydáno: 04.11.2024 19:45 v sekci Naživo
Ensoul - Kdo si poslechne naši desku, začne se prý usmívat a cítí se hezky
Rozhovory: Ensoul - Kdo si poslechne naši desku, začne se prý usmívat a cítí se hezky Začátkem října vydali Petr Vaněk se Sárou Bukovskou debutové album svého projektu Ensoul - "Roztáhnout křídla". Svou hudbu chtějí formou netradičního audiovizuálního konceptu představit také naživo. Povídali jsme si s nimi o... čtěte zde
Vydáno: 04.11.2024 12:30 v sekci Publicistika | Rozhovory
Mirek Kemel - Mordyjé 9/10
Recenze: Mirek Kemel koncipoval album "Mordyjé" jako sbírku povídek pro každou náladu Patrně to zaznít musí, protože tyto dvě role nelze oddělit: Mirek Kemel je karikaturista - a písničkář. Obě povolání v sobě nesou aspekt pečlivého pozorování lidského pinožení a jeho vtělení do média, jež vyžaduje... čtěte zde
Vydáno: 04.11.2024 00:00 v sekci Recenze
Dream Theater, Sportovní hala Fortuna, Praha, 2.11.2024
Naživo: Všechny barvy hudby. Dream Theater v Praze důstojně a radostně oslavili čtyřicet let na scéně Když se vloni do řad Dream Theater vrátil bubeník Mike Portnoy, řada fanoušků si ulehčeně oddechla. Znamenalo to totiž naději, že skončí více než dekáda tápání a spíše průměrných alb. Ještě než kapela v kompletní sestavě... čtěte zde
Vydáno: 03.11.2024 16:37 v sekci Naživo
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Fotogalerie: Pátý a šestý den třicátého ročníku maďarského festivalu Sziget ve fotografiích (14.08.2024 17:30)
- Naživo: Neodolatelní Editors na Szigetu upozadili Janelle Monáe, Sam Smith i Becky Hill okouzlili svými hlasy (12.08.2024 15:30)
- Naživo: Páteční Metronome Prague se dal do pohybu (nejen větrného) (24.06.2023 16:25)
- Fotogalerie: Metronome Prague pokračoval se Zaz, Editors, Janou Kirschner, Zrním a dalšími (24.06.2023 11:30)
- Na Metronome Prague 2023 zahrají i Editors a White Lies (29.11.2022 10:37)
- Nové desky 38/2022 - od 5 Seconds Of Summer přes The Rasmus po Marka Owena (29.09.2022 18:00)
- Video: Editors v klipu ke "Kiss" vyprávějí příběh o neutuchající přitažlivosti a odpudivosti (12.08.2022 11:59)
- Editors ohlašují album "EBM". Druhým singlem je "Karma Climb" (08.06.2022 11:54)
- Video: Editors pro videoklip k "Heart Attack" využili umělou inteligenci (02.05.2022 14:53)
- Tom Smith a Andy Burrows chystají druhou společnou desku (17.01.2021 15:04)

ALBUM TÝDNE 45/2024

Mirek Kemel
Mordyjé

Patrně to zaznít musí, protože tyto dvě role nelze oddělit: Mirek Kemel je karikaturista - a písničkář. Obě povolání v sobě nesou aspekt pečlivého pozorování lidského pinožení a jeho vtělení do média, jež vyžaduje výstižnou zkratku. Třináct takových vhledů přináší deska nadepsaná výkřikem "Mordyjé".

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Út 05.11.
Abel Selaocoe & Manchester Collective (JAR/UK) (Velký sál Lucerna, Praha)
Čt 07.11.
November 2nd (CZ) (Stará střelnice, Hranice)
Pá 08.11.
McKinley Dixon (US) (Kasárna Karlín, Praha)
Pá 08.11.
Mezzoforte (ISL) (Metro Music Bar, Brno)
Pá 08.11.
Miles Kane (UK) (Rock Café, Praha)
So 09.11.
Royel Otis (Lucerna Music Bar, Praha)
So 09.11.
Palace (UK) (MeetFactory, Praha)
Ne 10.11.
Sum 41 (US) (O2 arena, Praha)
Ne 10.11.
The Last Dinner Party (UK) (Roxy, Praha)
Ne 10.11.
The Last Dinner Party (UK) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Vladimír Mišík The Prodigy Justin Bieber Prince Lady Gaga Coldplay The Cure Queen Lucie Vondráčková Madonna Kabát Taylor Swift Ed Sheeran Linkin Park Beyoncé Billie Eilish Viktor Sheen Katy Perry Dua Lipa In Flames
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe