Klip k "Voodoo In My Blood" je nejnovějším materiálem z dílny kapely
Massive Attack, na jejichž nejnovějším EP se nám mimo jiné dostává spolupráce s
Trickym,
Azekelem či právě se skotskými
Young Fathers. Už letos na jaře bychom se ale měli dočkat nových skladeb.
I přes rostoucí popularitu se trend propojení kinematografie, respektive herectví a hudby ještě zcela nezakořenil. Massive Attack se s tím samozřejmě nepárají, a tak nás vzali rovnou na psychothrillerovou exkurzi. Zaprvé, pokud vám nedělají dobře jehly, možná některé části klipu přeskočte. Zadruhé, pokud vám nedělají dobře jehly v oku, asi se do něj ani nepouštějte.
Ačkoliv dominantní emocí úvodní sekvence, kdy Rosamund Pike kráčí opuštěným londýnským metrem, je prachobyčejný strach, velice rychle se přehoupne ve sužující nervozitu, kdy se grimasy Rosamund zvrtnou do manické posedlosti. Za vším hledejme zlatý orb, který obíhá kolem protagonistky zmítající se v extatických poryvech, silně inspirovaných scénou z filmu Andrzeje Zulawského s příznačným názvem "Posedlost".
Tak možná jen herečka opravdu nerada cestuje metrem. S tím se ti, kteří alespoň jednou za život kráčeli opuštěnou chodbou na poslední metro, ztotožní. V bitvě létajícího robota a zmítajícího se smrtelníka však velice snadno vyluštíme metaforickou tajenku. Triphopová partička skrze svůj vizuální doprovod k singlu nabádá posluchače, aby zcela nepodlehli vlivu a nezvladatelnosti moderních technologií. A nosili do metra pepřový sprej.
Jakkoliv otřepané toto poselství je, depeše vizuálu, který vzešel z propojení mnohodimenzionálního rocku, (opět) dynamického rukopisu Roberta Del Naja a naprosto alarmujícího, leč obdivuhodného interpretačního tance Pike, promlouvá k posluchači, nervózně se škrábajícímu na hlavě, velice zřetelným jazykem. Více nesvá si už možná připadala jen Rosamund, když si pod taktovkou Ringana Ledwidge v manických záchvěvech dissociace představovala na místě CGI tečky zlatý orb.
7/10