Z okupantů floridského undergroundu až po miláčky NME se smlouvou s britským labelem 4AD - cesta
Merchandise po kariérních příčkách muzikantského žebříčku je pozoruhodná. Původem hardcoreovým pankáčům, kteří dodnes nemají manažera a zakládají si na tom, že se zásadně nikam necpou, to musí nejspíše stále připadat jako jeden velký sen. Stačí se ale zaposlouchat do hudby a je jasné, že o náhodě a štěstí není třeba v jejich případě diskutovat.
Za
nejžhavější novou kapelu pro rok 2013 byli ostrovním serverem vyhlášeni paradoxně v době, kdy na svém kontě měli už dvě EP a třetí v produkci. V jejich repertoáru uslyšíte spoustu ohlasů let minulých. Označovat je za další revivalovou kapelu by ale bylo mylné. Zvuk Merchandise se vyznačuje žánrovou neuchopitelností, kompoziční komplexností a skladbami se stopáží okolo desíti minut. Respektive to platilo dříve.
Jednou ze specialit
google friendly kapely je totiž s každým novým počinem udělat stylovou odbočku. S nadcházející srpnovou nahrávkou "After The End" proto znovu mačkají restart a bez omluv a velkých obhajob se pouští do vod líbezného indie popu, v nichž tříminutová délka už není tabu. Obě dvě vlastnosti splňuje také právě vypuštěná "Little Killer". Její videoklip sice předvádí pražádnou dějovou linku, ale opět jednou diváka přenese do stylových osmdesátek. A není to jenom rtěnka frontmana, jež připomíná
uskupení okolo
Roberta Smíthe v nejlepších letech.
7/10