Sophie Ellis Bextor poprvé zabodovala se svým sametovým hlasem ve skladbě "Groove Jet (If This Ain't Love)" od Spillera. Tento hit otevřel mladé anglické zpěvačce cestu k sólové kariéře, kterou odstartovala už vlastním singlem "Take Me Home" a debutovým albem "Read My Lips".
6/10
Sophie Ellis Bextor - Read My Lips
Celkový čas: 40:30
Skladby: Take Me Home, Lover, Move This Mountain, Murder On The Dancefloor, I Believe, Leave The Others Alone, By Chance, The Universe Is You, Is It Any Wonder, Everything Falls Into Place
Vydavatel: Universal
Spillerův hit "Groove Jet (If This Ain't Love)" je i na našich rádiích jako doma. Nebýt však chytlavého vokálu
Sophie Ellis Bextor, italská groovy deep-housová skladba, ani sladká angličanka Sophie, by se k nám asi nikdy nedostali. Sophie je dcerou televizního režiséra a už od mládí měla o své budoucnosti jasnou představu, chtěla dělat původní hudbu. V šestnácti letech jí na ostrovech zasáhla vlna britpopových kapel a začala zpívat v kytarové skupině. Podařilo se jim i vydat album, ale po odchodu kapelníka se skupina rozpadla. Ve dvaceti letech se Sophie ocitla na křižovatce a rozhodla se dál pokračovat sama. V té době se také objevila nabídka nazpívat vokály ke Spillerově skladbě. Svou životní šanci mladá zpěvačka neodmítla a od megaúspěšného letního hitu už nebylo k sólové desce daleko.
Otevírá jí taneční rádiový singl "Take Me Home" (mimochodem coververze hitu
Cher), který je perfektní ukázkou dobře udělané pop music. Píseň s nabasovanými groovy tanečními spodky a chytlavým Sophiiným vokálem se stala hitem letošního podzimu. Následující "Lover" svým zvukem i zpěvem připomíná tvorbu anglických
Moloko a toto srovnání se během poslechu alba nabídne ještě několikrát. Sophie i
Moloko můžeme sice zařadit do stejné škatulky - sofistikovaný pop - ale
Moloko znějí přeci jen originálněji. Barvou hlasu připomíná Sophie také zpěvačku Pretenders, a proto se o ní občas píše jako o "disco Chrisie Hynde".
Všechny skladby na albu si napsala sama, nebo ve spolupráci s někým a nahrávací firma na oplátku zajistila dobré producenty. O "Take Me Home" se postaral Damian Legassick (Jaki Graham,
Blur,
Melanie C.) a druhý neméně chytlavý singl "Murder On The Dancefloor" produkovali Matt Rowe (
Spice Girls,
Robert Palmer) a Gregg Alexander (New Radicals). Veliký podíl na úspěchu
Sophie Ellis Bextor má její sametový hlas s anglickým přízvukem, tanečních skladeb, ve kterých dochází k jedinečné symbióze sexy vokálu a hudby, už ale na albu moc není. V rychlejším uvolněném tempu pohladí "Is It Any Wonder", a kdyby to Sophie nebrala tak vážně, pobavili bychom se i v zavěrečné "Everything Falls Into Place", houkající syntezátory osmdesátých let.
Ostatní písně na albu tvoří průměrné kytarové a elektropopové skladby, které sice kvalitou převyšují standartní popovou produkci, ale kromě několika momentů nic nového nepřinášejí. Na debut dvaadvacetileté zpěvačky a autorky vlastních skladeb to není špatné a Sophie k tomu dodává:
"Můžete dělat hudbu, protože se chcete stát slavným, anebo protože milujete zpěv. Já upřednostňuji dobrý mix těchto dvou přístupů."