© facebook interpreta
Petr Doupal - Překrásná nuda (8/10)
Vztah k interpretovi: Láska.Nejlepší popové desky tohoto století? "Loose" a "FutureSex/LoveSounds". Pod oběma podepsaný Timbaland, který si však od té doby z elitního producenta pohoršil na docela zapomenutou postavičku mezi všemi těmi popdance beatmakery. Lze sedm let poté zopakovat geniálnost zvuku obou desek? Ne. Lze natočit překrásné album? Ano. Justin Timberlake a Timbaland se mimo zraky světa schovali do studia a výsledek, první volume "The 20/20 Experience", překvapil hudebně snad ještě více než fakt, že se milovaná postava showbusinessu konečně vrátila ke zpívání. A sakra, jak mu stále jde! JTho vokální výkon mě v několika momentech skoro nutil k potlesku (nebo nepovedené vlastní imitaci), čekání na nejoblíbenějšího zpěváka se vyplatilo. Na druhou stranu, album mému osobnímu vkusu v podstatě nelahodí. Chtěl jsem, aby navázalo na "My Love", "What Goes Around" nebo "Carry Out", ale "20/20" bohužel pro mě odkročilo od hiphopových a popově-tanečních prvků. Nečekal jsem, že budu JTho kritizovat, že zní tak neskutečně stylově, nóbl a elegantně. Všechny skladby jsou opravdu krásné, ale vlastně nudné a budu věřit, že s "Volume 2" se vrátí do klubů. Každopádně "Mirrors" je nejkrásnější skladba poslední doby a nejvíce ukazuje Justina, jakého mám rád, škoda, že oproti ostatním písním na desce ční až příliš. Tomáš Parkan - Skvělý způsob, jak vzdát poctu legendám (8/10)
Vztah k interpretovi: Vím o něm, že je z 'NSync, natočil dvě alba a měl pár hitů.Když jsem se poprvé zaposlouchal do "The 20/20 Experience", vnímal jsem jediné - Sakra, vždyť je to celé Prince! Četl jsem předtím o jeho vlivu, ale že deska bude až tak moc sálat malým géniem, to jsem tedy netušil. Je to tak silné, od tempa, hlasových postupů, tvorby melodie až po kombinaci vysokého a nízkého hlasu, že jsem měl chvíli cukání, zda nemám prolistovat Princovu diskografii a začít hledat ekvivalenty. Vykašlal jsem se na to a radši poslouchal dál a začal jsem objevovat další vlivy - Michaela Jacksona a jeho sestry Janet nebo třeba starších Boyz II Men. Je pravda, že jsem čekal od Justina větší invenci, ale pak jsem to hodil za hlavu. Beru to tak, že tímto skládá poklonu legendám černé populární hudby a dělá to naprosto skvěle. Ačkoli je styl de facto okopírovaný, JT do něj dává něco svého, něco bělošského, takže "20/20" ve výsledku nezní jako prachobyčejná imitace, ale naprosto svébytné, výborně natočené album, které bude mít své místo na nejrůznějších cenách a ve výročních hitparádách.
Pohled odjinud - Ben Cristovao
Se dvěma alby, která patří mezi nejprodávanější pop/r'n'b alba všech dob a šesti cenami Grammy, které podtrhuji jejich kvalitu, je Justin Timberlake jedním z komerčně nejúspěšnějších zpěváků přelomu 20. a 21. století. Přesně s touto myšlenkou se nese i jeho nové neo-soulové album. Klidným loungeovým tempem a průměrnou stopáží songu sedm minut dává najevo, že už nemá potřebu dělat hudbu pro rádia nebo pro kluby a dělá muziku přesně podle toho, jak ji se svým dvorním producentem Timbalandem cítí. Navíc, tak jako v roce 2006 singlem a videoklipem "My Love" (z alba "FutureSex/LoveSounds") odstartoval celosvětový trend s vystrčenou košilí a otevřenou vestou, ukazuje teď ve svém novém klipu "Suit & Tie", že s pokračujícím věkem mění i styl a dospívá v moderního gentlemana, kterého vyobrazuje díky svým nově nabytým filmovým kontaktům (jak cinematicky, tak lyricky) - jako uhlazeného elegána v obleku, obklopeného stylovou choreografii a živými nástroji (btw. klip natočil David Fincher - režisér filmu "The Social Network"). Od alba tedy nečekejte klubové ani taneční hity, jak tomu bylo dříve, ale vesměs rytmickou soulovou hudbu s prvky jazzu, r'n'b, beatboxu a experimentalního samplingu, který je pro Timbalanda (jakožto hlavního producenta) typický. Pak vás album určitě nezklame a stejně jako já si sedmdesát minut JTho specifických výšek a falsetu užijete.Vztah k interpretovi: Na seznamu MUST SEE interpretů.Koho by napadlo, že zpěvák tuctového boybandu s účesem ala brokolice bude jednou udávat trendy. Justin tenhle model "Vystupuj v primitivní kapele - poblázni fanynky - vystup z kapely - distancuj se od kapely - vydej skvělou sólovou desku" nejspíš pochytil od Robbieho Williamse a další jdou v jeho stopách (zdravíme Vojtu Dyka). Na "The 20/20 Experience" však Justin tentokrát trendy neudává. Nesnažil se ani o převratně inovativní přístup, ale spíše se vrátil ke kořenům, hraje si s rytmem, vrstvením samplů a neo-soulovou náladou. Jednotlivé tracky mají delší stopáž, jsou producentsky vymazlené a mají nezvykle propracovaná intra i outra. Tahle nahrávka tentokrát není o hitech, ale funguje jako jeden uzavřený celek. S ohledem na to, kolik let mu trvalo desku vykopnout, je to až s podivem, ale evidentně měl potřebu si vypiplat koncepční desku. I tak však singly "Suit & Tie" a "Mirrors" zaznamenaly celosvětový úspěch a Timberlake se na chvíli vrátil na plný úvazek z filmového do hudebního světa.
© ET Online
Vztah k interpretovi: Není zpěváka, kterého bych adorovala více než jeho.Rozpaky. To bylo to první po poslechu nové Justinovy desky. Hlavou mi lítala myšlenka, zda jsem se na celé album nepřetěšila. Po těch letech, kdy jsem s napětím čekala na každé šustnutí kolem jeho pěvecké kariéry, jsem si vlastně neuvědomila, co od Timberlakeovy nové desky čekám. Rozpaky ale pomalu střídá jemné nadšení a věřím, že euforických pocitů bude přibývat, protože "The 20/20 Experience" není typ alba, které byste si měli zamilovat s prvním poslechem. Je ale jediná věc, kterou neodbourám. Vadí mi to Justinovo 2v1, kdy se jedna píseň přelévá do druhé nebo je naopak nesmyslně roztahaná. Fungovalo to na "FutureSex/LoveSounds", ale tady mi to jednoduše nevoní. To, co mě naopak zaujalo, je, jak moc křehce a uvolněně celé album zní, nepřekypují z něj zbytečné efekty a překombinovanost. Líbí se mi, že se Justin vydal úplně jinou cestou, než jde prakticky celý mainstream, i když může některým trvat delší čas, než si svou cestu k tomuto albu proklestí. Jakub Malar - Ach ta délka... (6/10)
Vztah k interpretovi: Sleduji ho v rámci jeho sólové kariéry.JT má trochu smůlu. Kdyby jeho nejnovější album vyšlo tak před třemi lety, muselo by se mu dostat mnohem vřelejšího přijetí, než si zaslouží v roce 2013. Tenkrát jsme ještě netušili, že by někdo měl na to, natočit deset minut trvající r'n'b skladbu, která je dotažená jak po hudební, tak i textové stránce. Po loňském singlu "Pyramids" Franka Oceana již víme, že to možné je. V porovnání s progresivní generací současného r'n'b působí "The 20/20 Experience" pouze jako průměr. Při bližším zkoumání se nelze ubránit pocitu, že značné části materiálu chybí výrazné nápady (možná už nastal čas rozloučit se s Timbalandem?!). Toto je navíc ještě umocněno mnohdy zbytečně nataženou délkou skladeb. Dobrým příkladem je "Let The Groove Get In". Energickou skladbu jak z repertoáru Miami Sound Machine ubíjí téměř neustálé opakování stejné vokální linky, po čase téměř nesnesitelné. A co se týče textové složky nahrávky, ta je kapitolou samou pro sebe. Ne vše ale dopadlo úplně špatně. "Mirrors" by sice částečné zkrácení neuškodilo, ale i tak ji lze již nyní směle označit za jednoho z adeptů na pop singl roku. Stejně tak je velice podařená závěrečná psychedelická popina "Blue Ocean Floor". Snad alespoň tyto lze považovat jako příslib toho, že Justin stále má na to, vrátit se ke kvalitám prvních dvou alb.
Album: Justin Timberlake - The 20/20 Experience
Průměrné hodnocení: 7,2/10
Celkový čas: 70:02
Skladby: Pusher Love Girl, Suit & Tie (feat. Jay-Z), Don't Hold The Wall, Strawberry Bubble Gum, Tunnel Vision, Spaceship Coupe, That Girl, Let The Groove Get In, Mirrors, Blue Ocean Floor