Bruno Ferrari - Tahle doba přeje přizdisráčům

Bruno Ferrari - Tahle doba přeje přizdisráčům

Vydáno: 31.08.2012 13:30 v sekci Rozhovory - Ondřej Michal | foto: Ondřej Michal / musicserver.cz

Šest let si příznivci pokleslé zábavy, drog a kabaretu museli počkat na novou desku Bruna Ferrariho. Nyní je venku a zdá se, že je to nejlepší, co tento dekadent dosud vydal. O jejím nahrávání, ale také o pornohvězdách nebo důchodu jsme jedno nedělní odpoledne s mistrem pohovořili.

Bruno Ferrari
© www.brunoferrari.cz
Jak se zrodila myšlenka znovu oživit postavu Bruna Ferrariho? Vzhledem ke comebacku Vanessy by se dalo očekávat, že se budeš věnovat právě jí.

Po comebacku Vanessy jsme pro ni udělali s Danem Rodným čtyři nový písničky a všechno bylo na dobrý cestě. Jenže pak Danovi opět lehce hráblo a zmizel. Tím se práce pro Vanessu prakticky zastavila. Jenže my jsme chtěli s Kášou (Davidem N. Jahnem, pozn. red.), Papežem (Moimir Papalescu, pozn. red.) a s Jakubem Horákem pokračovat v tvorbě a vzájemném setkávání dál, takže jsme se rozhodli, že vzkřísíme postavu Bruna Ferrariho. Mimochodem právě s těmahle lidmi mám pocit, že má smysl něco dělat. David Jahn je geniální hudebník, skutečnej talent, Papež je přesnej jako stroj a studna nápadů, Jakub Horák zase přesně ví, co se má udělat, když my ostatní tápem. Bez něj bychom byli, upřímně řečeno, v háji. Ale abych nezapomněl na ostatní lidi z týmu: Tom Saivon je člověk, který mi pomáhá s anglickými texty, skutečný prokletý básník. Tedy víc prokletý než básník. Dál je to John Fryer, který dal našemu zvuku koule, Wyndham Wallace nám pomáhá s propagací za hranicemi. Prostě se mi s nimi výborně spolupracuje.

Takhle se tedy Bruno Ferrari vrátil mezi živé?

Celý to začalo tak, že za náma přišli naši bohatí a znudění známí, a řekli, že chtějí udělat dekadentní večírek, o peníze ať se nestaráme, že to zaplatí. Objednali jsme tedy liliputy, striptérky a napsali italský pornoherečce Ciciolině, aby nám tam zazpívala jednu písničku. Řekla si o několik set tisíc, které chtěla poslat předem. Jednali jsme s jejím manažerem, který se jmenoval Fiasco, to nám mělo být podezřelý. Všechno bylo připravené, v rádiu běžely upoutávky, po Praze visely plakáty zvoucí na mejdan s Ciccolinou. Jenže pár dní před akcí volal její pan Fiasco, že hvězda má něco s okem a že nepřijede. Prostě průser. Nevěděli jsme, co budeme dělat. Nakonec nás napadlo oslovit kamaráda Pabla De Sax, který hrál kdysi ve Zlaté kozačce pornoherečku Golden Jiřinu. Byly vánoce, on má dvě děti a peníze se hoděj vždycky, takže souhlasil. Nalíčili ho jako Ciccolinu, vypadal dokonale, až na chlupaté nohy. Řekli jsme si, že to lidi snad přehlídnou. Nakonec snad nikdo nepoznal, že to je převlečený chlap. Moderátor uvedl Ciciolinu, Pablo vplul na pódium s medvídkem, kterým si zakrýval strniště na tváři, a lidi byli nadšený. Jenom pár Rusů křičelo: "Eto nět Ciccolina!" Nakonec je ale David nechal vyvést ze sálu, pod záminkou, že jsou moc hluční. Nedivím se jim, že byli naštvaný. Podle všeho si koupili drahý vstupenky, v rámci kterých měli i osobní setkání s Ciciolinou a následné focení s legendární pornohvězdou.

Bruno Ferrari, Roxy, Praha, 23.5.2012
© Ondřej Michal / musicserver.cz
Jak vás napadlo, aby "Vaudeville" produkoval John Fryer?

S tím nápadem přišel Pavel Zelinka z Radia Wave. Jednoho dne jsem Fryerovi napsal na Facebook a začali jsme domlouvat detaily. Chlápek byl překvapivě v klidu a ani za to nechtěl moc peněz. Na rozdíl třeba od Alexandra Häckeho, který s námi dělal na "Ave Agony."

Od vydání předchozího "Lovers In Danger" uplynulo šest let, co se od té doby změnilo?

Změnilo se toho strašně moc. Hlavně jsem byl nejmíň o třicet kilo lehčí. Vzpomínám si, že jsme tehdy neměli klipy a neměli na ně ani prachy. Ovšem spousta známých měla své pořady, do kterých nás neustále zvali. Dneska máme klipy čtyři a nemůžeme se dostat vůbec nikam. Lidi jsou nějak divně připosraný. Tahle doba přeje přizdisráčům.

Jak jste "Vaudeville" financovali?

Udělali jsme to podle modelu, který fungoval už někdy před třemi sty lety. Oslovilo nás několik mecenášů, že by nás chtěli financovat. Je to od nich moc hezké, že vrazí svoje peníze do tak pofiderního projektu, jakým je Bruno Ferrari. Ty prachy se jim samozřejmě nikdy nevrátí, ale chlápci vědí, že to někdo udělat musí. Jinak bychom tady zůstali trčet mezi samými kopiemi. A Češi mají navíc tendence kopírovat sračky. Co se týká našich mecenášů, vesměs se jedná o lidi, kteří s námi v devadesátých letech chodili fetovat.

Čím to je, že je těžké dostat se do médií? Není to třeba politicky korektní dobou? Jakmile se trochu vymykáš, každý od tebe dává ruce pryč.

Vždycky jsem se snažil dělat věci jinak než ostatní. Jenže dneska se jede pravý opak. Když jsem kdykoliv v životě přemýšlel, co udělám za projekt, hlavní pro mě bylo, aby to tady nedělal nikdo jiný. To je asi jeden z problémů. Lidi dneska hledají staré, známé archetypy, kterými by se mohli řídit. Jakmile přijde něco, co neznají, jsou vykolejení a dostanou strach. Prostě se připoserou. Takový to před těmi šesti sedmi lety nebylo. Skoro to připomíná normalizaci.

O nové desce jdou hlasy, že je nejlepší, jakou jsi dosud vydal. Souhlasíš?

Myslím, že to je logické. Za ty roky to tak nějak uzrálo a člověk si řekl, co vlastně chce. Mně se vždycky nejvíc líbí moje poslední deska, takže v tomhle asi nebudu soudnej. Ale když to říkáš...

Jak se spolupráce s Johnem Fryerem promítla do finální podoby alba?

Přiznám se, že jsem ho do té doby neznal. Když jsem zjistil, že dělal This Mortal Coil nebo Dead Can Dance, měl jsem trochu obavy. Byly dvě možnosti. Buď to udělá jako rutinér, což skýtalo nebezpečí, že tam nedá nic navíc. Mimochodem, to byl případ Alexandra Häckeho. Taky jsem měl strach, aby z toho neudělal nějakou moc dark záležitost. Celou dobu jsem mu hnal do hlavy, ať si vzpomene na věci, které dělal v osmdesátých letech. Faktem je, že jsme mu něco třeba i třikrát vraceli. Hlavní důvod byl, že někdy k věcem přistupoval možná až příliš alternativně. Těžko říct, jestli to bylo proto, že byl natolik vepředu. Jistý ovšem je, že kdybychom to tady tak vydali, nikdo by to asi nepochopil. Otázka je, jestli to vůbec někdo chápe i v téhle podobě. Teprve když přijel John do Prahy, zjistil jsem, že je s nim celkem sranda. Čekal jsem, že se bude po každé větě urážet. Ale bylo to přesně naopak a Fryer urážel všechny okolo. Pamatuju si, jak jsme seděli v hospodě, ve které měli akvárium s piraňami, a Fryer chtěl pořád vidět jak je budou krmit masem. Číšník mu začal tvrdit, že to je hrozný omyl, že prý, když mezi ně dáte ruku, tak vám ji nesežerou. Prý když k nim někdo spadne, nechají ho na pokoji, že to je jen ve filmech. Od té chvíle začal Fryer toho chudáka nutit, ať tam strčí ruku. Chlápek z něj byl nakonec už tak nešťastný, že se přiznal, že si není zase tak úplně jistý a že to viděl jen v nějakém dokumentu.

V čem se liší práce pro Vanessu od věcí pro Bruna Ferrariho?

Hlavně ve stylu spolupráce s konkrétními lidmi. S Danielem Rodným víš určitě, že první věc, kterou vyplodí, bude geniální, ale zase nemáš jistotu, jestli ji do druhýho dne pod nějakou záminkou nevymaže. Nejistota, to je to, co tě neustále provází během tvorby s tímhle pošahaným géniem. Oproti tomu spolupráce s lidma, jako je David Jahn, se vyznačuje naprostou korektností a spolehlivostí. Je to rozhodně příjemnější záležitost.

Bruno Ferrari...

Bruno Ferrari - Vaudeville
....vlastním jménem Samir Hauser, patří již od devadesátých let k nepřehlédnutelným personám domácí hudební scény. Z celé řady projektů, kterým se kdy věnoval (Samir, Čínská čtvrť, 2Amigos aj.), zůstala aktivní kapela Vanessa a projekt Bruno Ferrari. Pod touto hlavičkou vydal celkem čtyři desky. Poslední s názvem "Vaudeville" vyšla v první polovině letošního roku. S postavou Bruna Ferrariho je neodmyslitelně spojen obskurní kabaret Zlatá kozačka.

Nové představení nese název "Disco horečka Třetí říše", očekáváš, že se ozvou členové Dělnické strany s nabídkou na spolupráci? O čem to vlastně je?

To těžko, spíš naopak. Celý příběh je o tom, že se v budoucnosti znovu narodí Adolf Hitler, ale bude se tentokrát jmenovat Glitler a disko a nacismus zmutují dohromady. Všichni pojedou jenom v disku, a protože nebude nikdo nic jinýho dělat, dojdou potraviny a vyčerpají se zdroje. To je jeden z důvodů, proč hledají nadčlověka. Nakonec ale stvoří monstrum, které jim uteče z laboratoře a toulá se tou jejich říší. Na křtu se jednalo pouze o ukázky. Do budoucna plánujeme, že z toho uděláme film, který bude napůl kreslený, napůl hraný.

Chystáte další vystoupení? Vzhledem k počtu lidí, kteří se na něm podíleli, a celkové výpravě si to nedovedu moc představit.

Ano, je to poněkud nákladná show. My se tím naštěstí neživíme, takže je nám celkem jedno, kolik vystoupení kdo objedná. V současnosti ale chystáme další scénky. Teď zrovna děláme na skeči o rakovině tlustého střeva, které tančí, zpívá operní árie a vypráví různé veselé historky ze života.

Jak bys popsal "Vaudeville"? Není v ní určitá nostalgie?

Celý můj život je nostalgie. Vždyť to vidíš kolem sebe. Nic nového nepřichází, i když to každý toužebně očekává. Stále víc žijeme z minulosti, než s výhledem na radostnou budoucnost. Kolem sebe sleduju, jak se spousta lidí těší aspoň na tu válku. Doufají, že to zažene nudu.

Je nějaká doba, na kterou rád vzpomínáš, o který bys mohl říct, že to byly zlaté časy?

Na co nevzpomínám rád, jsou devadesátky. Moje devadesátý léta byly moc upocený a vycukaný. Jedinou z věcí, co si z té doby pamatuju, je ranní ušmudlanost, dojezdy a vymetání bytů. Nemluvě o tom, že v té době začal grunge. To bylo nejhorší, co mohlo přijít. Lidi začali být umaštěný a nosili kostkovaný košile. Jasně, bylo by skvělý žít v sedmdesátých nebo osmdesátých letech, ale co bych dělal bez internetu? Ideální kombinace by asi byla uvolněnost šedesátých let, hudba sedmdesátých a osmdesátých let a do toho internet.

Jak se s odstupem času díváš na tvoje dávný aktivity? Mám na mysli třeba punkovou kapelu Samir nebo diskotékové 2Amigos?

To byly takový pubertální záležitosti. Tehdy jsem to hodně střídal a každou chvíli chtěl dělat něco jiného. Nebavilo mě stát na jednom místě a rád jsem vzbuzoval pohoršení. Chvíli trvalo, než jsem se ustálil na dvou rovinách Vanessa a Bruno Ferrari. Je fakt, že v tuhle chvíli mě víc baví Bruno Ferrari.

Máš spoustu aktivit, ale jak se vidíš coby důchodce?

Rozhodně nechci skončit jako důchodce v České republice, v tom mám jasno. Chci koupit v Portugalsku menší farmu a tam nastěhovat co nejvíce svých známých. Zotročím je, budou muset pracovat na poli, chytat ryby, stavět mi ohromný pomník. Stanu se jejich bohem a budu neomezeným vládcem nad jejich životy a nad životy jejich dětí. Nakonec nás obklíčí vládní vojska a já své ovečky donutím spáchat hromadnou sebevraždu. Pod rouškou noci potom uprchnu do Jižní Ameriky a stanu se spisovatelem dětských knížek. To je podle nejlepší způsob, jak zestárnout.

  • Bruno dnes v Brně (oldboy, 31.08.2012 14:09) Reagovat

    dnes 31.8. Bruno Ferrari live - Brno, Mersey!

  • Proc tenhle clovek nenapise svuj zivotopis? (felixslovacek, 08.09.2012 00:56) Reagovat

    Ty jeho story jsou vyborny.

  • Skvělý (leea, 14.09.2012 12:46) Reagovat

    Výborný rozhovor. Ano to řekl správně, dnešní doba opět připomíná normalizaci. Na některých místech se smí říkat pouze naučené fráze jako za socíku, akorát v moderním kapitalistickém kabátě.
    Hudební dramaturgové se až na vyjímky od dob socialismu nezměnili. Hrají jen osvědčené hity buď americké produkce, nebo profláklých tváří, bojí se poklesu poslechovosti a tvrdí v rozhovorech, že musí hrát hity, jinak to nejde.

    CZ a SK hudba v rádiích je až na vyjímky katastrofa. Radiožurnál je stále špatný, pokud jde o písně, které tam rotují a lepší to v nejbližší době nebude, jelikož mladým stačí moderní hity spíchnuté na počítači, na které mohou vrtět zadky na pařbách. Starým zase normalizační hvězdy. Čest vyjímkám.

  • bruno live (kamil, 12.03.2013 12:19) Reagovat

    12.4. v Praze Holešovicích

    NYX EVENT
    www.nyx.cz/index.php?l=events;l2=2;id=21017
    FACEBOOK EVENT
    httpswww.facebook.com/events/589165141112575/

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Tame Impala - Deadbeat 7/10
Recenze: Tame Impala se na "Deadbeat" v pravidelném tepotu taneční elektroniky poněkud vytrácejí Kevin Parker se znovu pouští za hranice toho, co si pod zvukem Tame Impala běžně představujeme. Projekt, kdysi ukotvený v neo-psychedelii, postupně nasákl r'n'b, popem i elektronikou, aniž by přišel o svou barevnost a typické kouřmo.... čtěte zde
Vydáno: 18.12.2025 13:00 v sekci Recenze
Pohled do českých hitparád - 50. týden 2025
David Guetta, Teddy Swims a Tones And I si společně podmanili český éter Týden před Vánocemi zatím českým žebříčkům kralují jiné hity než ty sváteční. Do čela rádiového přehledu se dostali David Guetta, Teddy Swims a Tones And I zásluhou "Gone Gone Gone", na prvním místě pořadí digitálních... čtěte zde
Vydáno: 18.12.2025 09:00 v sekci Novinky | České hitparády
Vánoce v O2 areně, O2 arena, Praha, 16.12.2025
Naživo: Ani slavná jména nenalákala. "Vánoce v O2 areně" přitáhly jen srdcaře Týden před Vánocemi se známé tváře popu spojily se symfonickým orchestrem a Kühnovým smíšeným sborem v pražské O2 areně. Účinkovali Tomáš Klus, Michal Horák, Jiří Korn, Václav Neckář, Martina Pártlová, Eva Burešová a... čtěte zde
Vydáno: 17.12.2025 20:00 v sekci Naživo
Nové desky 49/2025 - od limitky Andyho Bella přes reedice Blur či Pink Floyd po živák The Cure
Nové desky 49/2025 - od limitky Andyho Bella přes reedice Blur či Pink Floyd po živák The Cure Konec roku se blíží, a tak nejspíš dorazila i poslední várka zajímavých nahrávek. Minulý pátek ještě stihl vyjít třeba živák The Cure, novinka od noiserockových Health, sběratelská limitka Andyho Bella z Erasure, soundtrack k... čtěte zde
Vydáno: 17.12.2025 17:30 v sekci Novinky | Nové desky
Divokej Bill, Lucerna, Praha, 15.12.2025
Naživo: Lucernou se díky Divokýmu Billovi přehnala "Tsunami". Nechyběla ale ani koleda Úvalská skupina Divokej Bill si před Vánocemi nadělila tři speciální koncerty pod jednoduchým názvem "Tři jsou víc než nic". Pražská zastávka navíc dostala nečekaný bonus - v ten samý den se Štěpán Karbulka stal poprvé otcem,... čtěte zde
Vydáno: 17.12.2025 13:31 v sekci Naživo
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Samir Hauser z kapely Vanessa odhaluje temnou stranu devadesátek. Peprné vzpomínky sepsal v knize "Vyvrhel" (16.11.2024 08:23)
- Další Sever Synth Fest se odehraje druhou listopadovou sobotu (15.10.2024 13:41)
- Kultovní festival Eurion se koná bez pauzy 30 let. Jubilejní ročník nabídne Midi Lidi i Bruna Ferrariho (21.06.2022 15:42)
- Publicistika: Pětice (temných) koncertů, které nevynechat na Rock For People Hope (12.08.2021 10:00)
- Recenze: Nostalgie tanečního parketu a ložnice. Bruno Ferrari na albu "Electrofantasex" nešetří synťáky, ironií a nadhledem (11.08.2021 08:00)
- Bruno Ferrari: "Poslech mé nové desky zlepší vaši imunitu" (19.03.2021 18:43)
- Brutal Assault rozšiřuje svou soupisku o dalších dvacet jmen. Přijede Vanessa, The Black Dahlia Murder i Die Krupps (21.12.2020 19:01)
- Video: Kdo zbaví Evropu špíny? Vanessa to ví a ve sci-fi klipu "Špína Evropy" to prozradí (19.11.2020 12:39)
- Vanessa oslaví v Kabinetu MÚZ svátek zamilovaných po svém (12.02.2020 09:56)
- Video: (18+) Vanessa ve videoklipu k "Nepodobat se jim" představuje koncept zážitkové eutanazie (16.12.2019 10:04)

ALBUM TÝDNE 50/2025

Honza Nedvěd mladší a Příbuzní
Chlapský slovo

Jeden návrat je definitivně dokonán. Honza Nedvěd mladší s Příbuznými brázdí s úspěchem česká i slovenská pódia už nějaký čas, na nové písničky jsme si však museli počkat. Album "Chlapský slovo" navazuje tam, kde jeho táta s bráchou Františkem skončili - a to v té nejlepší podobě.

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Út 20.01.
Gregory Porter (O2 universum, Praha)
Pá 23.01.
Andrea Bocelli (IT) (O2 arena, Praha)
Ne 25.01.
Lorna Shore (US) / Whitechapel (US) / Shadow Of Intent (US) / Humanity’s Last Breath (SWE) (O2 universum, Praha)
Ne 25.01.
Raye (UK) (O2 arena, Praha)
So 31.01.
Benjamin Amaru (CH) (Café V lese, Praha)
Čt 05.02.
Béla Fleck / Edmara Castañedy / Antonio Sánchez (US/CO/MEX) (Archa+, Praha)
So 07.02.
Alfa Mist (UK) (MeetFactory, Praha)
Po 09.02.
Marcus & Martinus (SWE) (Sono Centrum, Brno)
Po 09.02.
All Time Low (US) (SaSaZu, Praha)
Út 10.02.
Marcus & Martinus (SWE) (Forum Karlín, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Vladimír Mišík The Prodigy Prince Justin Bieber Ewa Farna Lady Gaga Beyoncé Madonna Kryštof Coldplay
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2025 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe