MusicJet je postaven na bázi streamování hudby, a to jak zdarma s reklamou, tak ve dvou placených verzích:
MusicJet Raz, dva... - Model, který bude pro všechny uživatele zdarma a bude založený na reklamě. V průběhu poslechu se budou zobrazovat bannery a audio-reklamy budou znít mezi jednotlivými skladbami. Každý uživatel bude mít možnost vytvořit si vlastní playlisty. Tato služba bude fungovat pouze v případě, že bude uživatel připojený k internetu. MusicJet Start - Tato verze poběží bez reklam. Cena pro uživatele bude 75 Kč včetně DPH měsíčně. MusicJet Naplno - Verze bez reklamy. Plná mobilní synchronizace s telefony Symbian a Android. iPhone se připojí do konce října a další systémy budou následovat. Playlisty má uživatel dostupné offline v PC i mobilním telefonu. Cena za tuto službu je 149 Kč včetně DPH měsíčně.Pořád to vypadá (Arvo, 03.10.2011 23:14) Reagovat
že oni nám laskavě umožňují poslouchat hudbu, kterou nevytvořili.
Proprietární aplikace, samozřejmě jen pro PC, účet na Seznamu, telefonní číslo... Doufám, že si někdo dá práci s monitorováním aktivit té aplikace.
To si můžou nechat.
Re: Pořád to vypadá (mbm, 04.10.2011 09:44) Reagovat
Ne tak docela. Kazdy interpret ma moznost si album vydat zcela sam, nemusi jit s prosikem do vydavatelstvi. To, ze to tak obecne nyni je, je predevsim proto, nebot to pro interprety je PRINOSEM. Vlastni nahravky je mozno prodavat po koncertech, pres iTunes, na vlastnich strankach atd. To, ze interpreti jdou do vydavatelstvi, aby jejich hudbu vydalo, protoze vydavatelstvi je ochotne vrazit nejaky ten baksis do propagace hudby daneho interpreta, jeste neznamena, ze je vydavatelstvi spatne. Naopak. Nadavas taky na Tesco, ze prodava chleba, ktery samo neupeklo? Vyrobce a distributor jsou dva odlisne subjekty a vyrobce je pro distributora stejne prinosny jako distributor pro vyrobce. Jinak ale vydavatelstvi nebranim - kdysi davno udelala vsechna vydavatelstvi chybu. Misto toho, aby pochopilia, ze distribucni model je treba zmenit, zacala bojovat s Napsterem. Vyhrala, ale jak uz to tak byva, pokud sejmete jednoho smejda, objevi se smejdu pet, kteri jsou jeste nebezpecnejsi a kraceji v jeho stopach. A nasledovalo druhe chybne rozhodnuti - klesajici prodeje hudby znamenaly klesajici trzby, coz se opet vydavatelstvi pokusila kompenzovat navysovanim ceny. To fungovalo, ale jen do urcite chvile, protoze jednou proste poptavku cenou nabidku zcela utlumite. MusicJet sanci na uspech ma, ale pouze tehdy, pokud Apple nenabidne hudebni Cloud i u nas, coz zjistime mozna jeste dneska, urcite do konce rijna.
Re: Pořád to vypadá (jozka cerny, 04.10.2011 10:41) Reagovat
vis,ale za ten chleba si vyrobce necha od Tesca slusne zaplatit. autor taky dostane takovy podil jako pekar od Tesca? :) a provoz Tesca je mnohem nakladnejsi nez provoz nejakeho MusicJetu. A propagaci bych taky moc nebral do pusy. Uz vidim nejakou alternativni kapelu,jak ji delaji propagaci
Re: Pořád to vypadá (mbm, 04.10.2011 12:02) Reagovat
No to si pis, ze je to stejna zlodejna. Jen v jine rovine - vzhledem ke konkurencnim bojum jsou tlaceny ceny potravin dolu, ale nikoli na ukor zisku distributoru, ale na ukor vykupni ceny od vyrobce. Problem vyrobce chleba / vajicek / zeleniny a vyrobce hudby je ale uplne stejny - jakakoli jina moznost distribuce snizi jeho trzby natolik, ze je pro nej prinosnejsi vyuzit distributora-vyderace.
V hudbe byl ten trend obraceny - ceny nosicu se zvysovaly, a prodeje tim padem klesaly, ale interpreti tratni nebyli, protoze se vetsinou nevykupovaly desky a pisnicky, ale podepisovaly se smlouvy na X desek dopredu (coz je ostatne puvodcem veskereho mainstreamu, protoze distributor pak tlacil na interpreta pod smlouvou, aby svou tvorbu smeroval tak, aby se dobre prodavala).
A pis si, ze provoz MusicJetu bude sakra nakladny - musi se zaplatit prenosy dat z datoveho centra v takovych objemech, ze to nebude zadna sranda (variantu zdarma si milerad bude cas od casu zkouset kazdy, takze terabajty budou litat dnes a denne).
A alternativni kapely? Kolik druhu citronovych mineralek si muzes v Tescu koupit? Deset? A kolik kastanovych? Jednu. A kolikrat jsi videl tu kastanovou v letaku nabidka tydne, prip. na vyloze obchodu? Je to stejne jako v jakemkoli jinem byznysu - pokud mas rad neco, co se vymyka obecnemu vkusu, je za a) nabidka mensi a za b) na promo akce a marketing se venuje mene penez, protoze kazda investice by se mela vratit, nikdo na produktech umyslne nebude prodelavat... a je to prece pochopitelne.
Hudebni prumysl je v haji proto, nebot zaspal prichod noveho distribucniho modelu a protoze zruinoval sam sebe velkolepymi a dlouhodobymi smlouvami v dobe, kdy negativni vyhled prodeju nikdo necekal. Ale blyska se na lepsi casy - cloudove zpristupneni archivu je fajn. K idealu uz chybi jen jedno - aby se z tohoto retezce zcela odstranila vydavatelstvi. Aby sam autor hudby rozhodoval o tom, kde svou hudbu bude poskytovat (iTunes, Amazon a dalsi novi hraci) a provizi mu platil v tomto pripade vyrobce aplikace a distributor hudby v jednom. Tak, jak to funguje napriklad u aplikaci pro mobilni telefony.
Re: Pořád to vypadá (Tupolev, 05.10.2011 14:32) Reagovat
Vydavatelství nepřináši muzikantům VŮBEC NIC.
Oni ti lidé tam jen potřebují udržet své pozice a platy a snaží se nás přesvědčit, že existuje nejaký nahrávací průmysl, že je důležitá IFPI, OSA, "kapitáni hudebního průmyslu".
To je lež. Všechno jsou to privátní spolky a instituce, které mají jediný zájem. ŽIvit se příživou na muzikantech. Většina z nich by totiž jinou práci za tyto peníze těžko hledala.
MusicJet je služba, která tohle všechno sdružuje pod rouškou záchrany hudebního průmyslu.
GAME'S OVER, darmožrouti!
Tweet