© facebook interpreta
Leitmotivem novinky je princip opakování. Ve způsobu nahrávání, skladatelských postupech i v celkovém přístupu k hudbě.
Tata Bojs z toho mají srandu. V úvodní "Progresivní" dokola opakují slogan
"Nebudeme se opakovat!", samplují Funése (stejně jako na vzpomínaném "Futuretru" či
"Biorytmech") a vkládají do ní útržky fiktivního rozhovoru s novinářem:
"Tím, jak se nebudete opakovat, je tam hodně odkazů na vaši budoucí tvorbu",
"Je jasný, že to byl záměr!",
"Já myslím, že je to dobrý"), aby v outru celou věc zopakovali.
V tomhle kontextu nepřekvapí, že za první singl z "Ležaté osmičky" (další zacyklená záležitost) bylo vybráno taneční "Opakování". Návrat k tomu, co si kapela už jednou vyzkoušela, však není to jediné, co je na novince zajímavé. Na rozdíl od předchozí
"Kluci kde ste?" (2007) je novinka pestřejší, hravější a především více elektronická. A protože
Tatáči poslouchají jak
The Prodigy, tak
Justice, je jasné, jak výsledek zní.
K natáčení "Ležaté osmičky" přizvali Tata Bojs formaci
Clarinet Factory, kterou poznali coby předskokana
Bobbyho McFerrina a využili jejích služeb především do "Písmenkové". Dalším hostem je
Vladimir 518 z
PSH, rapující v apokalyptické fresce "Světová".
"Skupina se zde podívala na téma konce světa, ovšem skrz oči náctileté holky. Apokalypsa tímto pohledem může být hrůza i legrace zároveň. Může se stát důvodem k opití do němoty, stejně jako k nezřízenému nakupování (nejspíš budou velké slevy). Staršího a zkušenějšího kluka, který s ní chodí, to může přitahovat, rozesmávat i děsit zároveň," řekli Tata Bojs, kteří v songu samplují skutečnou anketu neteře basáka Mardoši, kterou prováděla mezi maturantkami.
© Tata Bojs Na jarních koncertech už hanspaulská parta představila "Papírovku" nebo "Filmařskou", v níž se Mardoša vytáhl s textem:
"Občas mám pocit že nežiji / tak úplně ve své režii / občas mám pocit že se šinu /pětadvacet snímků za vteřinu." Song, který si pohrává se známým motivem z filmu "Psycho", balancuje na hraně legrace a až mrazivé představy budoucnosti.
"Vypravěč písničky se ocitne v zajetí zřejmě ne zrovna výhodné smlouvy, kterou uzavřel s nejmenovanou filmovou produkcí. Prodal jim práva na zfilmování svého životního příběhu, ale měl za to, že produkce filmu začne až po jeho smrti. Ale filmaři čas nemaří a už za jeho života sbírají materiál, který by se jim mohl hodit," prozradil autor textu.
Zpívající bubeník
Milan Cais se v
loňském rozhovoru pro musicserver.cz svěřil, že uvažuje nad přizváním francouzského hosta. Jak výsledek dopadl? To se dozvíte ve "Ztraceni v překladu". Tata Bojs v téhle písni spojili jak češtinu s francouzštinou (viz. "Attention Aux Hommes!"), tak dejvický
Kulaťák s pařížským Vítězným obloukem. Na novince nechybí ani Mardošova slabost pro čokoládu ("Hořká čokoláda") a nářez "2031", v němž si kapela představuje českou společnost za dvacet let. Hlavního hrdinu tu zatkne módní policie a dává mu kapky, protože neměl dostatečně
cool šálu.
"Je to něco mezi Orwellem a Zoolanderem. V roce 2031 je zde totalitní společnost, kde vládnou vizážisti a fašisti," řekla kapela na konto songu, který po hudební stránce připomíná její produkci v devadesátých letech. Téma písničky zpracoval Mardoša rovněž do povídky, jejíž zkrácená verze byla otištěna v časopise Men/Women Only.
Na "Ležaté osmičce" dokončují
Tata Bojs pomyslnou
spací trilogii. Zatímco na "Biorytmech" jste našli "Snovou" a na "Kluci kde ste?" "Spáče“, novinka nabízí "Usínací", ve které kapela spí.
"Důvodem je zřejmě přehršel myšlenek a nápadů poletujících hlavou. Většina z nich se točí kolem jedné dívky. Počítání oveček nikam nevede, je potřeba zhasnout lampičku i svoje úvahy," poznamenal Mardoša.
"Ležatou osmičku" na fyzickém nosiči najdete v obchodech 6. června a bude obsahovat tyto písně: Progresivní (intro), Papírovka, Opakování, Usínací, 2031, Světová, Filmařská, Ztraceni v překladu, Písmenková, Hořká čokoláda, Homo demo a Progresivní (outro).