Australské duo Empty debutuje albem "Surfacing" a do evropské elektronické subkultury přináší závan klonu industriálu, taneční muziky a synthpopu. "Never Get To You" je téměř popová hitovka, která mate před hudební náloží. Zároveň je dobrým zjištěním, že temnější elektronice se daří i u protinožců.
8/10
Empty - Surfacing
Vydáno: 8.3.2010
Celkový čas: 74:00
Skladby: Deprivation, Never Get To You, The Centre, Drift, Inside, Ignite, Underground, Locked, Forgotten Dreams, This Regret, Recognition, Breathless, Frames, Internal
Vydavatel: Aphotic Audio
První zmínka o dvojici
Empty k nám dorazila díky remixovému kompletu "Cloned (Other Side Of Evolution)" slovenských
Disharmony, kteří si pohráli s jejich skladbou "Alone" (originál najdete na "Open Aeon EP"). Empty vznikli v roce 2005 a aktivními členy jsou Aaron Potter a Daniel Brunet. Po sérii épéček letos konečně vypustili desku "Surfacing", ke které vydali i chytlavý singl "Never Get To You".
Pokud elektroindustriální scéna našich západních a severních skoro-sousedů čím dál tím více utíká k synthpopu a brakování raveových klišé dosti blízkých německému fenoménu
Scooter, tak Empty coby vyslanci australské electro scény jdou ve svých šlépějích blíže ke klasickým principům electronic body music. Vedle Parralox si však Aaron a Daniel drží více pošpiněný, syrovější zvuk a neutíkají tolik k zasněné formě
synťákového popu. Na druhou stranu si stejně jako
Cut Copy pohrávají s tanečními prvky a rytmy.
"Surfacing" je bludištěm v elektronickém světě ruchů a melodických preludií. Oba pánové neskrývají své nadšení do táhlých, téměř dark ambientních klávesových ploch, které nabourávají beaty, samply a všudypřítomnými zkreslenými/rozostřenými vokály. Jak již bylo zmíněno v úvodu, "Never Get To You" je zrádná v tom, že zcela mate svou přímočarostí před ostatním materiálem na tomto rozsáhlém debutu. Bližším a mnohé říkajícím obrazem tvorby tohoto dua jsou pak spíše kompozice "Drift", "Locked", "Forgotten Dreams" nebo "Recognition".
Empty se ponořují do několika hlubin experimentu s elektronikou, jsou to průzkumníci, kteří neustále hledají nové styčné plochy. Do temnotou vykreslené krajiny tak implantují své pulsy poznatků a pohrávají si s vaším myšlením. "Surfacing" drží pohromadě a neopouští pozornost ani v momentech, kdy se zvolní tempo v melodramatických "Breathless" nebo "Frames" (v ní hostuje zpěvačka Tessa Zinyk). Je to zatím nejzajímavější industriálně laděné album tohoto roku ve svém oboru.