Osmadvacátý říjen byl letos v Praze plný absurdit. Nabídl třeba nářky dutohlávků z Dělnické strany na náměstí Jiřího z Poděbrad, úsměvné ocenění Karla Gotta na Hradě, ale hlavně křest třetí desky (ne)zapomenutých Post-It v Akropoli. Co na tom, že žádnou vlastně nemají.
Live: Post-It
místo: Palác Akropolis, Praha
datum: 28. října 2009
© palacakropolis.cz
Post-It jsou vskutku zvláštní banda. Když se trochu proflákli v soutěži Coca-Cola Popstar, natočili desku, pak o dva roky později druhou, a když už to vypadalo, že se jejich vysněná kariéra přece jenom rozpohybuje, ztratili se kdesi v uličkách
sektoru 10. Jenže kluci z Vršovic se nakonec z klinické smrti probrali a vlastním nákladem natočili
"Post-i-noor". Jím se definitivně přiklonili ke střednímu proudu, kde jim to sluší o poznání lépe než na hraně nu-metalu (přiznejme si otevřeně, že minulé tyto snahy působily skoro až komicky).
Ten večer to nebyli Post-It, jak si je pamatují jejich fanoušci z doby před pár lety. Kam se ztratila všechna ta dravost a přehnané ambice? Tvrdil-li Czenda v
rozhovoru pro musicserver.cz, že kapele teď na okolí nezáleží, po koncertě v Paláci Akropoli nezbývá než souhlasit. Kapela zahrála hlavně pro svůj dobrý pocit, pro svých pár kamarádů a radost z toho, že mohou znovu stát na pódiu. Vzpomínkami se čtyři muzikanti znovu a znovu vraceli pár let zpátky k zástupům fanynek a
slávě, zatímco ve vzduchu viselo uvolnění a pohoda, aneb jak se zpívá v písni "Nevyhasnout":
"Dokud věřím na zázrak, dokud letí ten můj vlak, tahle párty smysl má." To ovšem neznamená, že by kapela večer odbyla!
© superbeat.cz
Kolem nové desky, jakkoliv vůbec není špatná, se příliš humbuku nestrhlo. Možná i proto na koncert dorazili převážně původní fanoušci, tedy ti, co tenkrát ještě jako teenageři poskakovali v prvních řadách, zpívajíc sborem veškeré refrény.
Stařešina měla tedy naprostou převahu, ale dorazila i hrstka mladé krve. Tedy ne, že by tomu bylo tak dávno, ale původní fanoušci zkrátka vyrostli a vyspěli a také chlapíci na pódiu se zkrátka vydali jiným směrem. Nejmenovaným maskotem večera se stala roztomilá, asi osmiletá blondýnka, jež se hned zkraje koncertu vyšplhala na bednu na kraji pódia a dala se do veselého tance, rytmus-nerytmus.
To čtyři vršovičtí s rytmem problémy neměli a na pečlivě vystrojeném pódiu, jemuž dominovala červená sametová dekorace a čtyři lampy, předvedli poctivé vystoupení. Během produkce nových písní překvapil Czenda hrou na kytaru, což mu na druhou stranu ještě více ubralo z jeho už tak sporého pohybu. Energií naopak překypoval kytarista Porne, toho večera s image mušketýra (nebo kovboje?), jehož dready se při divokém hopsání neuspořádaně mrskaly vzduchem. To basák Kapíno se celý večer nepříliš úspěšně pokoušel o vtipné hlášky, reputaci napravil až v závěru upřímnými slovy díků na všechny strany.
© superbeat.cz
A jak dopadl samotný křest? Nevšedně!
Post-It totiž svoji nahrávku distribuují pouze prostřednictvím
neplaceného downloadu a fyzická placka tedy neexistuje. Co tedy pokřtít? Čtyřka a příchozí producent
Boris Carloff si s tím nedělali velkou hlavu a místo stříbrného kotoučku spláchli jakousi cizokrajnou kořalkou svá hrdla. Působilo to sice nedotaženě, o to víc přirozeně. Snad jenom těch šaškáren s lahví a všelijakých úšklebků bylo zbytečně moc. V závěru se čtveřice rozrostla o další dva členy, Honzu Křížka z
Blue Effectu a Thoma z
Imodia.
Pamatujete ještě na holčičku z úvodu? Tak ta vydržela tancovat až do konce. Během přídavku ji Porne za odměnu ozdobil svým kloboukem. Měla ohromnou radost. Stejná radost byla vidět i při děkovačce na tvářích všech čtyř účinkujících. Radost a nostalgie - i pro to má smysl hrát.