Jirka, Michal a Drupi

07.09.2009 05:00 - Luboš Kreč | foto: facebook interpreta

Na volebních mítincích lze zahlédnout ledacos. Na pódiích se vedle politiků promenují všelijaká individua. Ani letošní rok není výjimkou. Už to tak vypadá, že je před námi další sněmovní tuctovka v rytmu osmdesátek, brakových muzikálů a umělých předělávek.
Michal David, Velký sál Lucerny, Praha, 13.11.2008
© Petr Klapper / musicserver.cz
Zvláště před těmito volbami mají politici velkou snahu přitáhnout k sobě mladé voliče. Aspoň to tvrdí. Facebook, YouTube.com, MySpace.com, blogy, chaty, wi-fi... padá z jejich úst. Některým to lze věřit víc, jiným míň. Třeba sociálním demokratům to s jejich zátahem na mládež moc nejde. A fakt za to nemůžou vajíčka.

Jiří Paroubek je totiž momentálně na turné po republice a pokud zrovna neřeší, zda budou volby v říjnu nebo v listopadu, ukazuje se na náměstích. Činil tak i v minulosti a vždy se kolem něj točila podivná umělecká individua typu Kateřiny Brožové, Pavla Vítka nebo Tomáše Savky. Ale to, na čem staví nyní, to, co prodává na plakátech a chlubí se tím, to už je moc. Michal David a Drupi. Dvě ikony, snad spolu s Evou a Vaškem, nejpokleslejší zábavy. Zábavy povolené už za komunismu.

Předvolební mítinky, ať slouží ODS, lidovcům, zeleným nebo sociálním demokratům, z podstaty věci nemohou být solidní zábavou, na níž si užijí jak důchodci, tak milovníci umění. Ale mělo by to mít úroveň, šmrnc. Stanislav Gross se svou zálibou v pokleslé kultuře stanovil kurz, který po něm Paroubek s chutí převzal. A Drupi jako lákadlo k urnám je toho smutným vrcholem.

Jestli chtějí socialisté opravdu zapůsobit na mladé lidi, tohle není dobrá cesta. A když si jejich vedení otevře účty na Facebooku a občas šoupne na web nějaké video, velký rozdíl to neudělá. Holt tu máme další nudnou, tuctovou kampaň. Těžko si totiž představit, že by Mirek Topolánek, který si rád zapaří s Dogou, udal výrazně lepší směr.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY