Takhle zní moderní hip hop!

04.05.2009 05:00 - Petr Doupal | foto: facebook interpreta

Flo Ridův "Low" byl nejprodávanější internetový singl, s "Right Round" svůj vlastní rekord nyní překonal. Nového alba "R.O.O.T.S."se ale v prvním týdnu prodalo směšné množství. Vydává snad Flo Rida desky s jen pár slušnými písničkami? Právě naopak, "R.O.O.T.S." je téměř klenotem moderní černé produkce.
8/10

Flo Rida - R.O.O.T.S.

Skladby: Finally Here, Jump feat. Nelly Furtado, Gotta Get It (Dancer), Shone feat. Pleasure P, Right Round feat. Ke$ha, R.O.O.T.S., Be On You feat. Ne-Yo, Mind On My Money, Available feat. Akon, Touch Me, Never, Sugar feat. Wynter, Rewind feat. Wyclef Jean
Vydáno: 6.4.2009
Celkový čas: 51:54
Vydavatel: Warner Music
Jim Jonsin, Bangladesh, Polow da Don, Drumma Boy, Danja, Dr. Luke, Stargate - pokud vám tato jména nic neříkají, asi nebudete z nové Flo Ridovy desky nadšeni tolik jako já. "R.O.O.T.S." alias "Route Of Overcoming The Strugle" totiž zní přesně jako vyjmenovaní producenti. Ne úplně přesně stejně, ale kdybyste si zmonitorovali mainstreamovou černou scénu za poslední dva roky, zjistíte, že nový Flo Rida je díky vlivu těchto lidí výsledkem post-timbalandového vývoje.

Na rozdíl od "Elevatoru" z Flo Ridova debutu "Mail On Sunday" totiž Timbaland na nové desce neprodukoval nic. Na jeho (bývalé?) místo überproducenta se tlačí právě jména zmíněná v úvodu. A tito stále ještě čerství tvůrci hudebních podkladů mají rádi trochu jiný sound, lákají je hravé zvuky, znělky jak z olympiády, taneční tempo, samplování všeho možného. Pokud se podíváte do Měsíce v hip hopu na můj žebříček nejlepších počinů amerického urban mainstreamu loňského roku, bude vám jasné, proč mi právě "R.O.O.T.S." tak sedlo. Nálepky "dance", "pop", "hip hop", "r'n'b" nebo "electro hop" znamenají moderní podobu černé hudby podle mého gusta.

Hit "Right Round" však očividně sedl nejen mně, ale více méně celému světu, rychlost vyškrábnutí se na přední místa žebříčků byla neskutečná. Taneční hip hop s vysamplovaným starým flákem jede! A takových "Right Roundů" je na desce fůra. Producenti si hrajou s Eiffel 65, Benny Benassim, Tinou Turner. Trapas? Zločin? I takto to někdo může brát. Předně to však jsou zábavné věci do klubů. Tam Flo Rida patří nejvíce, ve videoklipech to rodák z Miami vždy řádně rozpaří a jeho energické servírování textů nikdy nenudí.

I na "R.O.O.T.S." se najdou pomalejší věci: "Be On You" s Ne-Yem nebo skvělá "Rewind" s Wyclefem Jeanem, využívající zvuky z "Where Is The Love?" Black Eyed Peas, která majestátně zavírá album. Popovější "Touch Me" nebo "Sugar" nejspíše uspokojí mladé publikum, které má ještě v nohách eurodisko. Překvapením je Nelly Furtado, jíž patří hook ve skladbě "Jump" - přeci jen zpívání těchto opakujících se hlášek je doménou spíše černošek... a Akona, který samozřejmě nesmí chybět - objevuje se ve will.i.amem produkované "Available". Poslední dvě jmenované považuji za nejpovedenější kousky na desce spolu s pohodovou titulní "R.O.O.T.S" a elektricky taneční "Gotta Get It (Dancer)".

Když to Flo Ridovi sečteme, tak třináctka skladeb rozhodně není nešťastná. Flo Ridovo rapování baví, rozmanité produkce taktéž. Jen se vám musí trefit do v kusu, jinak tento současný směr hip hopu asi těžko vstřebáte. Pro mě je to zatím nejpovedenější deska roku a pokud jej nepřekoná pro změnu rockový Lil Wayne, tak snad už jenom banda z Shady/Aftermath.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY