Adéla k večeři

27.12.2008 05:00 - Tomáš Tenkrát | foto: facebook interpreta

Soundtracky k českým muzikálům bývají nebývale nudné. Tento na to jde naštěstí úplně jinak. Míchá styly a hudbou se snaží bavit. To vše s tolik potřebným vkusem. To je ta věc, kterou drtivá většina našich "muzikálů" postrádá tak moc, až se to nakonec zdá normální.
6/10

Různí - Adéla ještě nevečeřela

Skladby: Princi můj maličký spi, Píseň úvodní taktně upozorňující diváka na fakt, že se bude bát, V rytmu ranní nálady, Praha je štamgastů ráj, Gert byl pes, Ty jsi ta nejkrásnější květinka co znám, Motýlek, Ty jsi ta nejkrásnější blondýnka co znám, Finále I.dílu, Entr'acte, Oči kočičí, Kriminalista Part I.- Rekapitulace, Kriminalista Part II., Láska je akrobat, Adéla ještě nevečeřela, V rytmu ranní nálady - Reprise/Happyend?, Finále, Děkovačka
Vydáno: 20.10.2008
Celkový čas: 63:34
Vydavatel: Popron Music
Majoritním autorem hudby k muzikálu "Adéla ještě nevečeřela" je Ondřej Brousek. Persona známá jak z divadla Na Fidlovačce, tak zpoza věčně kouřících kláves Monkey Business. To, že se rozhodl složit tuhle muzikálovo-filmovou hudbu není žádná náhoda. Brousek je známý ortodoxní sběratel nejrůznějších filmových soundtracků a obdivovatel filmové hudby. Vždyť s Romanem Holým dokonce nahrál soundtrack k fiktivnímu filmu "Crushing Bliss". Všechny tyto aspekty se na tomto albu promítly.

Hudební stránka je doslova napěchovaná odkazy k mnoha filmům. Od těch komerčně profláknutých, až k těžko odhalitelným, méně známým kouskům. Ve většině případů se jedná jen o útržky, hudba však díky nim získává punc hravosti. Neubrání se však ani kýči. Například když těžkopádně parafrázuje "Teď královnou jsem já", což je vtípek laciný. Pravda je, že ty návštěvníky, kteří holdují muzikálům, asi pobaví...

K pěveckým výkonům se netřeba vyjadřovat. Kombinace "amatérských" a školených hlasů se povedla smíchat umně. A tak překvapivě nevadí ani hlas Aleše Hámy, ani nicneříkající barva Šárky Vaňkové. U textů se také nebudete za břicho popadat, stejně jako vás nedonutí přemýšlet. Nicméně nejsou hloupé a to je nejdůležitější. Ať se na to dívám z jakéhokoliv úhlu, nejzajímavější je nakonec vždy hudba. Mix zvuku čtyřicátých let slavné éry Broadwaye a současných filmových postupů skvěle drží pohromadě. Ve swingujících momentech je album nejsilnější.

Velkým mínusem je stopáž skladeb, která sahá k šesti a dokonce i osmi minutám. Uposlouchat to na jeden zátah je nebývale úmorné. Tady se mělo krátit. Co totiž na divadelních prknech zřejmě funguje, na desce naopak ubíjí. Přesto se bezpochyby jedná o nadprůměrný soundtrack. K trapně slizké produkci Michala Davida a jeho odpudivých a laciných muzikálových doprovodů má "Adéla ještě nevečeřela" naštěstí opravdu daleko. Nečiší z ní estrádní patos, naopak kvalitně snoubí dva rozdílné světy. Broadway a film.

PS: Dělejte, že ten obal jste neviděli, jinak to o vkusu budu muset zas odvolat. Jaký kýč dokáže někdo vypustit, to je opravdu neuvěřitelné...


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY