© daylife.com
Show No Mercy (1983)
Slayer debutovali v roce 1982 na kompilaci "Metal Massacre III" a o rok později natočili svojí první regulérní desku. Zběsilé tempo bicích, brutální kytary a místo zpěvu šílený řev Toma Arayi, který vykřikoval texty plné smrti, antikřesťanství a zla. Jasný vliv Venom a Judas Priest dal vzniknout nové odrůdě metalu, která o pár let později dostala název thrash. Toto album se stalo tečkou za undergroundovým působením skupiny, což ji přimělo k prvnímu turné po Americe. Po návratu nahráli EP "Haunting Chapel".Flák alba: Tormentor
Hell Awaits (1985)
Druhé album bylo svým způsobem průlomové. Hudebně pořád ve stylu debutu, ale texty byly daleko zvrácenější a výrazněji se v nich projevoval satanismus, což byl silný úder do základů zbožné americké morálky, tímto se kapela sama odsoudila k doživotnímu Parental Advisory. Sto tisíc prodaných nosičů způsobilo, že kvartet podepsal smlouvu s firmou Def Jam. Album zaznamenalo celosvětový úspěch, jejich show mimo jiné sklidila obrovský úspěch na festivalu v holandském Eindhovenu.Flák alba: Kill Again
Reign In Blood (1986)
Bezesporu nejhlubší zářez v diskografii Slayer a žhavý aspirant na nejlepší thrashový počin vůbec. Titulní "Angel Of Death" vyvolala řadu zhrozených reakcí a nařčení z nacismu, což paradoxně kapele pomohlo k rekordní prodejnosti. Na "Reign In Blood" spolupracoval jeden z nejgeniálnějších hudebních producentů Rick Rubin, čímž začala jeho dlouholetá spolupráce se skupinou. Bohužel s deskou přišly i první rozpory, a tak poprvé odešel Dave Lombardo. Zanedlouho se však vrátil.Flák alba: Raining Blood
Nácek Hanneman?
"Angel Of Death" způsobila velké pozdvižení, publicitu a zároveň se stala kostlivcem ve skříni. Pro Slayer nebylo nikdy nic svaté a když si Jeff Hanneman vybral inspiraci pro song v Josefu Mengelem, bylo vymalováno. Ale jak to s ním je doopravdy? Jeff pochází z rodiny válečných veteránů a jeho zájem o druhou světovou válku vyvolal otec, který bojoval v Normandii. Synovi později nabídl svou sbírku válečných vyznamenání od padlých německých vojáků.
Asi žádný počin nerozdělil fanoušky kapely jako tento. "Vrazi" vzdali hold svým vzorům a celá deska se nesla ve výrazném vlivu Black Sabbath a dalších metalových klasiků. Nejde jen o zběsilá tempa a řev, najdou se i důkladnější kompozice, kytarové aranže a výrazně složitější rytmické struktury. Mnoho fanoušků brutální čtveřici zatratilo pro vyměklost, další toto album vynášejí do nebes díky výrazné invenci.Flák alba: Behind The Crooked Cross
Seasons In The Abyss (1990)
Je až s podivem, že si skupina mezi turné našla čas, aby natočila novou desku, která měla nelehký úkol: navázat na stoupající křivku kvality nahrávek. Již dobová kritika považovala "Seasons In The Abyss" za dobový vrchol a nutno podotknout, že čas ukázal opodstatněnost tohoto názoru. Slayer se tímto kouskem poprvé, a zatím naposledy vyrovnali geniálnímu "Reign In Blood" a důstojně se rozloučili s osmdesátými léty.Flák alba: Seasons In The Abyss
Věčný navrátilec Lombardo
Bubeník Dave Lombardo je pro mnohé metalové fanoušky modlou, která je spojena výhradně se Slayer. Přitom je spíš takovým věčným satelitem, který se ke kapele vždy jednou za čas vrátí. Poprvé odešel v roce 1986, po roce byl zpět a vydržel dalších pět let, ale problémy s ostatními členy přetrvávaly, a tak odešel "definitivně". Definitivně až do roku 2001, kdy nahradil za bicí soupravou Paula Bostapha... A zatím se drží! Z jeho útěkářských let stojí za zmínku kapela Grip INC. a projekt Fantomas, kde se sešel s Mikem Pattonem z Faith No More.
Dave Lombardo je pryč! To byla myšlenka asi každého fanouška, který čekal na novou desku. Za bicí soupravu se mezitím usadil Paul Bostaph z Testament a hned v úvodním songu dal jasně najevo, že rozhodně nehodlá stát ve stínu svého předchůdce. Kapela byla postavena před nutnost reagovat na nové vlivy v metalové scéně, takže se na albu nacházejí i hardcoreové prvky, což je dodnes částečně nestravitelné pro ortodoxní fanoušky.Flák alba: Divine Intervention
Undisputed Attitude (1996)
Těžko říct, jestli to byla tvůrčí krize, která dovedla Slayer až k tomuto počinu, ale album coververzí by asi čekal málokdo. Jenže opak je pravdou a kapela naservírovala lahůdku pro všechny fanoušky. Coververze od The Stoogees, G.B.H. nebo Minor Threat, k tomu dva songy od Pap Smear (boční projekt Jeffa Hannemana) a jedna novinka od Slayer. Svůj typický humor použila kapela v coveru od Iggyho Popa, kdy z "I Wanna Be Your Dog" udělala "I'm Gonna Be Your God".Flák alba: I'm Gonna Be Your God
Kerry King a ti druzí
O Kerry Kingovi by se daly psát romány. Rocker až za hrob, který si nedělá hlavu z ničeho. Stal se teprve třetím žijícím kytaristou, kterému firma Marshall vyrobila speciální model zesilovače (první byl Slash a druhý Zakk Wylde, který je Kerryho velkým kamarádem), jeho jméno je výbornou reklamou pro mnoho výrobců hudebních nástrojů, ale vztahy s některými dalšími muzikanty jsou opravdu špatné. Dave Mustaine by mohl vyprávět. Potkali se spolu v roce 1983, když Kerry vypomáhal Megadeth na prvním turné a pak i na několika dalších šňůrách, kde obě kapely hrály spolu. Pro ilustraci uvádím ukázku z jednoho rozhovoru: "Lidi se mě ptají: Co máš za problém s Mustainem? Na což říkám: Je to k***t!"
Nejkontroverznější a nejumělečtější počin. Kapela se pustila do zbytečných experimentů, které se nevyplatily. Název pochází ze středověkého označení hudebního intervalu (tzv. tritón), který byl ve středověku zakázán, protože církevním hodnostářům připomínal ďábla. Drtivou většinu alba napsal kytarista Jeff Hanneman a ve spolupráci s producentským umem Ricka Rubina se zrodila prazvláštní zvuková koláž plná výrazných efektů a nezvyklých postupů.Flák alba: Wicked
God Hates Us All (2001)
Bůh nás všechny nenávidí a nenávidí hlavně Slayer, protože tato skvělá deska byla od počátku odsouzena k neštěstí. Hitovka "Bloodline" vyšla již dříve na soundtracku k filmu "Dracula" a slibovala velké věci. Jenže v den vydání, který byl určen na 11. září 2001, měl málokdo pomyšlení na nákup nové desky "Vrahů". Americká společnost se s útoky jen těžce vyrovnává, a tak kapela usuzuje, že bude lepší nahrávku propagovat v Evropě než zbytečně dráždit otřesené Američany. Hudebně se jednalo o návrat ke starým časům, celé album bylo plné silných riffů, neobsahovalo žádné hluché místo. Jedinou vadou na kráse bylo ono osudné datum vydání. Tento klenot tak zůstává nedoceněn. Flák alba: Bloodline
God Hates Us All
Bylo by hříchem (není jím už samo psaní o Slayer?), kdybych nezmínil, že tato deska vyšla se dvěma různými přebaly a zatímco nahoře se nachází obal původní a méně obvyklý, tak zde uvádím ten pozdější, který s největší pravděpodobností naleznete v obchodech dnes. Oni i Slayer mají srdce a vědí, kde je hranice, takže v nelehké situaci po vydání alba došlo i ke změně obalu.Zatím nejdelší přestávka mezi deskami přinesla samá pozitiva. Po komerčně nepříliš úspěšném "God Hates Us All" se novinky prodalo pětašedesát tisíc kusů za první týden. Slayer dostávali svou první Grammy za song "Eyes Of The Insane", fanoušci byli na vrcholu blaha, protože se kapele dařilo a za bicími usedl kdo? No přece ztracený syn Dave Lombardo. Velmi pozitivní ohlasy u kritiků a fanoušků však nesdílela americká společnost a obzvláště "křesťanští kamarádi", kterým vadily výrazné rouhačské texty a vyobrazení bezrukého Ježíše na obalu.Flák alba: Catatonic A něco na závěr? See You In Hell!