© facebook interpreta Když se před časem
Tata Bojs objevili se sličnými slečnami na předávání cen Anděl a společně zahráli jednu nacvičenou píseň, bylo jasné, že tohle spojení by nemuselo být nezajímavé. Těžko si ale někdo představil rovnou celou desku. Jenže, jak je patrné, hudba
Tata Bojs padla
Ahn Triu do oka. Zavřeni v pražských studiích tak dohromady oblékli čtrnáct vybraných kousků do zcela nového hávu. Ovšem snažili se vyhnout přílišnému patosu, což není věc jednoduchá. Zároveň se nedá mluvit ani o akustickém albu, protože akustické není. Ne všechnu elektriku totiž
Tata Bojs vypnuli a i rytmika je často příliš hlučná na to, aby se dala označit za "akustickou" - v tom smyslu slova, v jakém se v tomto případě chápe, čili komorní a tichou.
V pražských studiích Soundsquare prožívala "smetana" svůj závěrečný mix a tam jsme také byli přítomni exkluzivnímu představení novinky. Po dohrání alba jsem Milanovi Caisovi říkal, že se mi líbí, že z toho nekape patos a ani výsledek nezní, jako by se pasovali na něco vznešenějšího, jak bývá často zvykem u rockových kapel, co se pustí do práce s orchestrem. Opáčil, že přesně o to se snažili a tohle má být taková odpověď na tyto velké nahrávky.
Dušan Neuwerth ještě ve vtipu dodal, že by se jim ten zvuk orchestru ani nepovedl, protože v Ahn Triu jsou jen tři, nicméně rovněž potvrdil spíš snahu o zajímavé spojení, než o nějakou velkolepou bombu.
© tatabojs.cz Album rozjíždí za hutných smyčců "Toreadorská otázka", která hned na úvod dá tušit, že změny ve skladbách byly opravdu razantní. Na rozmáchlou šestiminutovku navazuje krásně vyklidněná "Tanečnice" s velmi intimní atmosférou, co se rozbije až ke konci violoncellovým partem. Singlovka "Lasičky" byla vybrána výborně, jedna z nejhravějších skladeb
Tata Bojs je obohacena o výrazně melodickou houslovou linku. Houpavý rytmus jí nezmizel, původní půvab zůstal i přes výrazné smyčce. "Štastnější" začíná exhibicí Ahn Tria, poté se přidá taneční rytmus a odsekávající kytara. Jedná se možná o nejrychlejší píseň. "Vesmírná" si z počátku pohrává se zvuky, už už to vypadá, že se z koncertní vypalovačky vylíhne krásná balada, refrén pak však o sto procent zrychlí. "Kudu Aditsuh" byla rovněž překopána od základu, je z ní skotačící barová písnička s pochodovým rytmem a táhlým smyčcovým motivem. "Pěšáci" tady působí jako největší tmel
Tata Bojs a Ahn Tria, to si dokonce zazpívalo první refrén, ty další zpívají společně. Asi nejuvolněnější a nejpohodovější věc. Závěrečné "Jaro" začíná jako hymna nějakých renesančních slavnostní, skoro byste ani neřekli, že se z toho vyvine taková srandička.
Tata Bojs zkrátka natočili příjemnou nahrávku, kde hraje
Ahn Trio velkou roli. Nezůstalo jen u doplnění skladeb o housle, violoncello a klavír, ale vrhli se na kompletní předělání mnoha momentů. Práce perfekcionistů.
Album "smetana" vychází 3. listopadu a bude mít následující tracklist: Toreadorská otázka, Tanečnice, Attention Aux Hommes!, C.V.A.N., Lasičky, Šťastnější, Náměsíčná, Skovka, Vesmírná, Elišce, Kudu Aditsuh, Jednotka času, Pěšáci, Jaro.