© facebook interpreta
1. Tramtárie (3:35)
Hudba: Hana Robinson, Text: Michal Horáček, Zpěv: Natálie Kocábová Hledání vlastní cesty na prahu dospělosti je tématem prvního, temného a moderně aranžovaného šansonu s beatboxem i saxofonem, zkreslenou kytarou i smyčci. Výbornou volbou je uhrančivá Natálie Kocábová, pro níž je skladba jak dělaná. Obohacuje ji svým silným prožitkem a hlubokými emocemi, vzniká nezkreslený pohled do nitra přemýšlivé a ještě nezakotvené, dezorientované mladé dívky. 2. Zpráva, která všechno změní (3:43)
Hudba: Hana Robinson, Text: Michal Horáček, Zpěv: Hana Robinson Dochází ke zklidnění a zjemnění, ale se zachováním opravdovosti a napětí, pramenícího z textu o uvědomění si dobrovolného vzdávání se své dosavadní svobody. Za doprovodu tklivého klavíru a ještě tklivějšího saxofonu zpěvačka čeká na zprávu, díky níž dojde k zásadní změně v jejím životě.
© Daniela Dostálková
Hudba: Paolo Conte, Text: Paolo Conte / Michal Horáček, Zpěv: Lenka Nová a Naďa Válová On se dívá na ni a ona se dívá na něj. Funguje to, dochází k jiskření. Skladba obsahující zřetelný erotický náboj zachycuje okamžik zrození vášně. S vokálem Matěje Rupperta a umocněné dvěma ženskými hlasy jsou představy, které vyvolává on v ní, téměř hmatatelné. 4. Ésik az esö, csendesen (3:37)
Hudba: Milan "Vyskočko" Vyskočáni, Text: Michal Horáček, Zpěv: Szidi Tobias Přesouváme se na vesnici, kde dochází ke snění, které je možné jen za deštivých nocí. Cimbál a lidové housle tu slouží jako hlavní prostředek pro navození atmosféry odlehlé uherské vísky. Slovenský přízvuk Szidi Tobias zas dodává příjemně tajemnou náladu a okořeňuje tak píseň o zhmotňování představ - za pomoci snění a dávných rituálů předků - o tom pravém. 5. Bellissima (3:27)
Hudba: Hana Robinson, Text: Michal Horáček, Zpěv: Hana Robinson a Richard Krajčo Rozpitá kytara uvádí píseň Hany Robinson, objevu Michala Horáčka, ženy, od níž si na album vybral hned čtyři skladby. V této zpívá duet s Richardem Krajčem a výborně si padli do noty. Další z Horáčkových zasněných textů plných vzpomínek a představ. 6. Všechno je, jak má být (3:30)
Hudba: Ivan Hlas, Text: Michal Horáček, Zpěv: Naďa Válová Hudebně typický Ivan Hlas, ale v aranžmá, které by sám zřejmě nikdy nepoužil, podobně jako třeba filmová verze "Báječných let pod psa". Píseň o stereotypech. Vše si jede v zajetejch kolejích a plyne svou cestou a člověk je unášen okolnostmi namísto toho, aby je sám vytvářel.
© Daniela Dostálková
Hudba: František Černý a Karel Holas, Text: Michal Horáček, Zpěv: Tereza Nekudová a František Černý Ona odjela dělat velké věci daleko do Afriky, on zůstal v Čechách a teď pochopil, že svůj život promarnil. Díky pánům z Čechomoru tato skladba z desky nejvíce vybočuje. V atmosféře evokující středověkou krčmu vypráví František Černý a Tereza Nekudová zahořklý příběh o odloučení a zklamání se sebou samým, se starým, špatným a již nenapravitelným rozhodnutím. 8. V úzkých (2:48)
Hudba: Petr Hapka, Text: Michal Horáček, Zpěv: Naďa Válová Typický Hapkův klavírní a naprosto dokonalý patos. Zpověď stárnoucí prostitutky, jež je ale smířená se svým osudem a bolestně se nebojí přiznat si krutou pravdu o sobě samé. Bledule, která zvadla v zúčastněném a uvěřitelném pojetí Nadi Válové. 9. Závoj tkaný touhami (4:45)
Hudba: Tanita Tikaram, Text: Tanita Tikaram / Michal Horáček, Zpěv: Szidi Tobias Píseň "Twist In My Sobriety" od Tanity Tikaram, ale totálně přearanžovaná Milanem Kymličkou, je největší překvapení alba. Výrazné housle a cembalo v komorní úpravě tohoto velkého hitu s opět vynikajícím vokálem Szidi Tobias. 10. Ohožený druh (4:30)
Hudba: Jarda "Traband" Svoboda, Text: Michal Horáček, Zpěv: Věra Nerušilová Stará dáma sedí v houpacím křesle na verandě. Vzpomíná na dávno minulou, čistší a lepší starou dobu, připomíná si své mrtvé vrstevníky. Klidný a smířlivý klavír Jardy Svobody doplněný klenutými smyčci a doprovodným vokálem Ruth Horáčkové. Tohle už není stáří, které chce pozvat dál, tady stáří pomalu hledá kliku, aby se vydalo na cestu za další osobou ze staré školy.