Svým fanouškům vzkazuje "Marry Me", ať si ji prý vezmou, ale dost možná to nemyslí vážně. Zpěvačka St. Vincent nebo-li bývalá členka The Polyphonic Spree má za sebou čerstvý a nadmíru povedený albový debut. Ten je zároveň prvním objevem obnoveného Radaru.
Po přestávce na musicserveru opět spouštíme rubriku Radar, v níž budeme představovat žhavé hudební objevy, kapely či sólisty, kteří mají nakročeno k hudební slávě. Cesty hudebního byznysu jsou samozřejmě nevyzpytatelné a odhadovat úspěch je jako věštit z vnitřností krocana. Abyste se dozvěděli, zda jsme se trefili, nebo naopak minuli, budeme vždy přibližně po dvou měsících zveřejňovat Radar speciál, který vám prozradí další osudy našich dřívějších objevů.
© St. Vincent Vzkaz "Marry Me" v názvu debutového alba je tak sugestivní, že bych se nedivil, kdyby chlapi házeli během jejího vystoupení na pódium spodky. Zpěvačka
Annie Clark vystupuje pod jménem
St. Vincent a ačkoliv to tak na první pohled vypadá, není to žádná tuctová pěvule z indie scény. A ten název je vlastně vtip: písnička je o tom, že i když si muže vezme, stejně ho bude podvádět.
Annie seděla před dvěma lety v pronajatém newyorském bytě a neměla na nájem. Musela nakonec prodat i svoji oblíbenou kytaru a za poslední peníze odjela zpět domů do Detroitu. Byla přesvědčená, že její hudební kariéra je u konce. Jen pár dnů po návratu ale narazila na členy skupiny
The Polyphonic Spree.
"Přestávala jsem věřit, ale narazila jsem na svoji spásu, kterou byla tahle kapela v róbách." Jednu si oblékla na sebe a stala se členkou třicetihlavého zástupu vždy usměvavých poslů hudebního náboženství lásky. Objela s nimi svět, zaplatila dluhy, ale sny o sólové kariéře se vracely jako bumerang. Loni proto začala pracovat na vlastním materiálu, který vykrystalizoval do podoby EP "Paris Is Burning". To vyšlo hlavně z toho důvodu, aby měla co prodávat na turné s folkovou ikonou
Sufjanem Stevensem. V prosinci pak začala natáčet regulérní dlouhohrající debut. Pomohli jí s ním někteří další členové
The Polyphonic Spree a také Mike Garson, dvorní klavírista Davida Bowieho.
© facebook interpreta "Cože, vy chcete nahrát jazzovou desku?" zeptal se zděšeně jeden kravaťák z nejmenované nahrávací firmy, která chtěla St. Vincet podepsat. Pak už o něm nikdy víc neslyšela.
"Domluvíme vám focení pro časopis Maxim, to bude dobrá reklama," nabídl jí další kravaťák z jiné nejmenované nahrávací firmy.
"Byl to pro mě signál, že tenhle svět není tak úplně pro mě," říká
Annie, která nakonec zakotvila u nezávislých
Beggar's Banquet. Tam v polovině července vyšlo její debutové album "Marry Me".
Jestli
Annie poflakování s
The Polyphonic Spree něco naučilo, pak určitě to, že hudba nemá žádné hranice. A že pořádný refrén ještě nikoho nezabil. Silná písničkářská výpověď se stejně jako třeba u Stevense spojuje s inovativními přístupy a neobvyklými nástroji (moog, triangl, vibrafon). Výsledek je nadmíru skvělý. Její hlas se pohybuje někde mezi
Kate Bush,
Feist a Fionou Apple, ale hudební vize je zcela originální.
Annie Clark odmítá hrát podle zavedených pravidel a docela obyčejnou popovou písničku, jako třeba "Your Lips Are Red", ráda naruší netradiční operní vložkou.
Poslech "Marry Me" je nadmíru příjemná záležitost. Děsit vás může snad jen jediná věc - myšlenka na to, co se stane, až se
The Polyphonic Spree rozpadnou a hudební trh zaplaví nespočet sólových projektů...
Více: web /
blog
Zní jako: Kate Bush,
Björk,
Feist
Přesvědčí vás:
mp3 -
"Now Now"
audiostream -
myspace.com
videostream -
"Your Lips Are Red"