Naprosto celé loňské album "Guero" dal jeho autor, zpěvák Beck, k remixovému přepracování skutečným mistrům svého oboru (součástí týmu byli mimo jiných Air, Boards Of Canada, Dust Brothers či Adrock z Beastie Boys). Výsledkem je "Guerolito", konzistentní, zábavná a originálu směle konkurující nahrávka.
8/10
Beck - Guerolito
Celkový čas: 54:10
Skladby: Ghost Range (E-Pro), Que' Onda Guero, Girl, Heaven Hammer (Missing), Shake Shake Tambourine (Black Tambourine), Terremoto Tempo (Earthquake Weather), Ghettochip Malfunction (Hell Yes), Broken Drum, Scarecrow, Wish Coin (Go It Alone), Farewell Ride, Rental Car, Emergency Exit, Clap Hands
Vydavatel: Universal
Loňský počin
"Guero" mnozí
Beckovi znalci odmítli jako zpronevěru jeho pověsti nevyzpytatelného eklektika.
"Taková ostuda, nechat se častovat superlativy a přitom vykrádat sám sebe," hořekovali. Snad právě pod vlivem zklamaných hlasů z tábora svých věrných
Beck nedlouho na to přistoupil ke kroku, který už před ním učinila například islandská diva
Björk v souvislosti s deskou "Post" - kompletní tracklist desky podrobil remixovým úpravám. Za tímto účelem sestavil tým, do něhož zlanařil mimo jiné věhlasné
Air,
Boards Of Canada,
Dust Brothers či Adrocka z
Beastie Boys, a stanovil pouze jediné omezení:
"Co jsem nazpíval, zůstane nezměněno." A protože jde o opravdové mistry oboru, může teď s klidem i mezi ty, jimž ona
"kreativitu postrádající" nahrávka hnula žlučí.
Jestliže album "Guero" působí jako deska tak trochu zlenivělého bluesmana, který ve stokrát sepraném flanelu přes dioptrické brýle po desítky dnů a nocí vrhal zrak na monitor svého počítače s cílem udržet rovnováhu na hranici pestrobarevného experimentu a vkusně idylického popu, "Guerolito" se zdá jako dítko počaté mladými volnomyšlenkáři v mlhavém oparu plynného skupenství THC. Dítko krapet neukázněné, ale hned na první pohled inteligentní. Někteří remixéři se dali do práce s až bezohlednou odvahou (z "Girl" je díky francouzské dvojce Octet něco mezi
Coldplay a Chemical Brothers), někteří uctivě pracovali s náladou dané písně (deprese "Broken Drum" v úpravě
Boards Of Canada je přímo vzrušující) a jiní se mnoho neblýskli (že by to
Air tentokrát odflákli?). O tracku, který měl
Beck vrátit k přepracování, ovšem nevím.
Můžeme se dohadovat, jestli je zábavnější přímočaře rocková "E-Pro" nebo "Ghost Range", v níž úchylně prdí clavinet a hvízdá průvan smyčcových nástrojů, poměřovat bezstarostnou "Rental Car" z "Guera" s její
bu-bu-bu-verzí na "Guerolitu" a tak dál. Na jednom se ale shodnu snad s kýmkoli - tak povedená kolekce remixových verzí vlastního repertoáru, jako je tato, se povede jednou za čas. Když navíc vezmeme v úvahu, že - navzdory spoustě autorů, kteří tvořili každý sám, dle vlastního vyznání a nálad - jde o nahrávku naprosto konzistentní, nelze ji hodnotit jinak než pozitivně.