© primaryignition.com
Nečekaně pozitivní zpráva přichází ze Spojených států. Po letech každoročního snižování prodejů alb se totiž letos podařil nevídaný kousek - oproti minulému roku se zvedly prodeje hudby o tři procenta. V konkrétních číslech je to rozdíl 255 miliónů alb versus loňských 247 miliónů. Připomeňme, že minulý rok zaznamenal hudební průmysl v USA propad celých 13 procent.
Za lepšími výsledky může stát jednak nižší cena desek, která se v Americe pohybuje v přepočtu kolem dvou set korun, jednak digitální prodeje společností Apple a Amazon. Letošními největšími tahouny byly
Lady Gaga a
Adele, jež samotná jen v USA prodala přes čtyři milióny kopií alba
"21". Jean-Bernard Levy, ředitel společnosti, pod kterou spadá největší světový vydavatel Universal Music, uvedl, že hudební průmysl by mohl stát na bodě obratu k lepšímu. Všechna zmiňovaná čísla pocházejí z výsledků služby Nielsen SoundScan a zmiňované počty prodaných alb jsou součtem písní prodaných přes internet a mobilní telefony, prodaných CD, vinylových desek a kazet.
Česká republika na tom však tak dobře není, loni zde hudební společnosti vydělaly 357 miliónů korun, což je o dvacet sedm procent méně než v roce předcházejícím. Určité oživení by mohlo přijít v podobě nového projektu MusicJet nebo zavedení obchodu iTunes. Podíl digitálně zakoupené hudby je v ČR stále velice nízký, momentálně je na hodnotě sedmi a půl procenta.