Otevřete si láhev vína, povím vám příběh. Ale nejdříve nezbytné upozornění: všechny postavy a děje jsou smyšlené. Veškerá podobnost se žijícími lidmi nebo se skutečnými událostmi je naprosto zavádějící. Mimo hudby znějící v pozadí. Ta je skutečná. Je to eponymní deska kapely Esence. Bude to dlouhý příběh.
Vydáno: prosinec 2009
Celkový čas: 47:19
Skladby: Klonovaná, Počasí, Amerika, Lístek, Vyjeme s vlky, Muzikál, Střepy, Vyhoďme ho z kola ven, Povodeň, Santa María, Zůstaň v pohodě, Tvář, Membrány
Vydavatel: kapela
Esej (Andrea , 17.02.2010 23:08) Reagovat
Sama bych to nenapsala líp.
Sám bych to napsal líp (Filip Benešovský, 18.02.2010 01:45) Reagovat
Tak jsem si to taky přečetl a těžko se mi na to reaguje, protože jsem producentem týhle desky ( Esence )... Z mojí huby tedy všechno bude znít pokřiveně. Ale přesto to zkusím.
Myslím, že zvolená forma recenze je nešťastná a nesnaží se vůbec o to být exaktní. Recenzi koncertu bych navíc nepsal, přiznal - li bych sám sobě, že jsem jeho část viděl a slyšel pod vlivem. Hudba může mít hodně rovin, které můžeme posuzovat a někdy se stává, že v jedné rovině exceluje a jiná rovina pokulhává. Někde zkrátka její autoři cítí větší dominanci a někde menší. Posuzovat hudbu je z tohoto i jiných důvodů velmi těžké. To je další věc.
Ale konkrétně. Vůbec mi nedochází, co je špatně na verši "Hlavní je prej naučit se udělat si hezky ve světě kde mrakodrapy padaj' jako švestky". A můžeme si tam vybavit třeba tu Vámi naznačovanou onanii. Nic mi na tom nevadí a význam to nemění. "Jsi jednoduchá a voníš vesnicí" z písně "Víš" opravdu nesnese srovnání ani s jediným řádkem písně "Střepy". To je přeci jenom jinej "Level". Nejsem velkým fanouškem téhle písně ( "Střepy" ), přesto je to srovnávání jablek s hruškami. U písničky "Santa Maria" bych dokonce řekl, že na mě její text zapůsobil poměrně dost. A to i vzhledem k tomu, že vychází z mladých úst lidí, kteří vyrostli v našem obnoveném a "opět mladém" kapitalismu a i tak jsou schopni vidět i jiné stránky, než ty, které nám předkládá všudypřítomná kokakolonizace. Takové věci bych rád přijímal i byť by byly podány trochu neuměle ( a často tomu tak v případě Esence trochu je ). Dávají mi drobnou naději. Píseň "Zůstaň v pohodě" je vlastně o tom samém. " Buď hlavně cool a free a happy než Tě někdo zachrání tím, že facku Ti vlepí " - to je výborný. Do roku 1989 jsme měli chozrasčot a teď máme marketing meeting. Nemůžeme chvilku mluvit česky? Membrány zase docela hezky napadají určitý rys vystopovatelný často v ženském chování. Není to prostě banální zamilovaná píseň typu: On jí má rád, ona jeho ne nebo naopak. Škoda, že autor článku odešel zrovna při písni "Membrány", která není náhodou na desce jako poslední. Je to vlastně zhudebněná sebelítost autora. Vypráví o zvláštním pocitu "vybití" a frustrace vždy, když dokmitají membrány ( rozumněj membrány reproduktorů ). Ten pocit se Petrovi Štikovi povedlo popsat velmi dobře. I dneska, byť málokdy, po koncertě mám ten pocit a to jich mám za sebou mnoho tisíc.
To by bylo k těm textům. A teď už jen krátce k tý muzice. Je to pokus o takovej inteligentnější poprock. Tu se to povedlo víc, tu míň, ale i tak si nepamatuju, že bych kdy slyšel třeba od Ready Kirken podobný harmonický spoje... Pane autore článku, zas taková h( H )růza to, nemůžu si pomoct, opravdu není. Myslím, že první album mnohých našich současných "hvězd" vypadalo mnohem hůř. Filip Benešovský
ESej (Andrea, 18.02.2010 08:00) Reagovat
Ale autor nemá tak docela pravdu, dokonce bych řekla, že vůbec. O S. N. C. přece nikdo netvrdil, že jsou státní filharmonie. Poprock je něco jiného než Skákal pes přes oves.
to Filip (Andrea, 18.02.2010 08:51) Reagovat
Musím se Vám i Esenciálům omluvit za své předchozí hodnocení. Byla jsem unavená z práce a z akce, kterou teď rozjíždím, tak jsem si všímala jen poetického stylu, jakým to bylo napsáno. Zmátl mě, byť jsem ostřílený psavec, dokonale.
Uznávám, že je v tom kus autorova novinářského umu a diplomacie poslat naši milovanou kapelu tam, kam nikdo neodchází rád leč na fialky, ale nesouhlasím s tím, jak tady vyválel v blátě některé texty. No, tak nezbývá než si vypůjčit slova kolegy Puškina: Esence po spáru poznal žurnalista, tak jako my ho poznali po uších.
Zase recenzent (TupoLev, 18.02.2010 18:48) Reagovat
Další případ pro psychoanalytika. Tohle by uz měl Musicserver jednou pro vždy vyřešit a hlídat si úroveň recenzí tak, aby to bylo zhodnocení a ne škodolibé kopnutí.
Jestli je ale filosofíí Musicserveru pořádat terapie psychcky labilním jedincům, kterým nedostává talentu hudbu opravdu alespoň trochu provozovat, pak je to takhle v pořádku.
Tweet