Brian Cares si na svůj debut "Fingerprints" pozval vokalisty, aby mu pomohli naplnit vizi minimalisticky koncipovaného electro-house-disca. Album je to svěží, plné pulsující energie, která funguje na tanečním placu, ale dokáže i pošimrat romantickým balastem.
7/10
Brian Cares - Fingerprints
Vydáno: 6.3.2009
Celkový čas: 42:18
Skladby: Conclusion (feat. Howard Katz), No More Play (feat. Howard Katz), SaySay (feat. Justine Electra), Trust (feat. Justine Electra), 40 Degrees (feat. Raz Ohara), Dissolve (feat. Raz Ohara), Hey DJ! (feat. Jake The Rapper), Sensational, The Beginning (feat. Howard Katz)
Vydavatel: Bar25
Howard Katz (ze skupiny Post Holocaust Pop) se s Brianem Caresem seznámil v roce 2003, o dva roky později pak spolu založili projekt Roadmovie. Když
Brian Dettmer (tak zní jeho pravé jméno) rozhodl natočit svou dlouhohrající prvotinu, bylo jasné, že Howard nebude chybět ani na ní. Pak už zbývalo domluvit
rande s Justine Electrou, Razem Oharou, Jake The Rapperem a rázem tu máme sešlost mnoha pohledů na hudbu, to vše zabaleno do otisky vybarvené placky "Fingerprints".
Je však cítit, že Cares miluje house a deep house. Do tohoto základu vmetl minimalistické electro a výsledek zbrousil do jakýchsi diskotékových hrátek. "Fingerprints" představuje odlišný koncept, nadhled (možná i výsměch) nad současnými disko kolovrátky á la
Lady GaGa.
Brian zůstal věrný vlivům, na nichž vyrůstal a často i posléze hrál coby dýdžej. Album tak podstrkuje toto hitové
pojetí skladeb, mezi něž rozhodně patří "No More Play", "SaySay" nebo "Dissolve". "40 Degrees" původně napsalo indie princátko
Raz Ohara, ale zde je ke slyšení Caresův remix (bez problémů však zapadne do celku).
Rapovaná
vykopávka "Hey DJ!" se počítá jako největší úlet. "Trust" by slušela jakékoliv zručné popové zpěvačce, ale Justine Electra se jí chopila s vlastní noblesou (k poslechu doporučuji i její debut "Soft Rock"). "40 Degrees" profoukne novoromantickým chvěním, naopak "Dissolve" je hybnou přehlídkou samplů a nezaměnitelného hlasového projevu Ohary. Závěr "Fingerprints" trošku ztrácí dech, návrat na startovací čáru mejdanu je až úplně poslední "The Beginning" opět s Howardem a parafrází na westernovou poetiku (je použita foukací harmonika). Takto vzniká moderní pop postavený na klasické house music.
Brian Cares vše důkladně piloval, což je nepřeslechnutelný fakt, až se ale dostal do stádia, že právě teď to zní skvěle a je to
cool. Je však otázkou, zda za nějaký ten rok už to nebude jen vyčpělá dobovka, stejně jako právě ona zmíněná
Lady GaGa.