Ještě nedávno se po aféře se živou kapelou a zpěvem z playbacku zdála kariéra Ashlee Simpson nenávratně pohřbena. Slečna se ale vrátila do studia, kde ve stejném tvůrčím složení, jako tomu bylo u debutu, nahrála novou desku, z níž už za oceánem bodovaly hity jako "Boyfriend" nebo "L.O.V.E.". Na ní pokračuje v již nakročeném stylu, ale přece jen je "I Am Me" o poznání vymakanější.
Sourozenci slavných, kteří se chtějí prosadit ve stejné branži, to rozhodně nemají lehké.
Ashlee Simpson se rozhodla jít ve šlépějích své sestry Jessicy, i když už od začátku prohlašovala, že v žádném případě nechce být jako svá starší sestra. Zatímco Jessica vpadla na hudební scénu v podstatě jako plagiát slavnější kolegyně
Britney Spears a byla jakousi panenkou v rukách autorů, producentů a dalších starmakerů, Ashlee chtěla mít vše pod svou kontrolou. Rozhodla se, že bude zpívat pouze své písničky a natočí si pěkně rockovou desku podle svého gusta. I když počátky natáčení její první desky "Autobiography" provázely jisté problémy spočívající v tom, že si z Ashlee chtěla nahrávací společnost učinit svůj vlastní produkt, nakonec se našel spasitel
John Shanks, který stál u vzniku desky od počátku až do konce. A dá se předpokládat, že Ashlee si s Johnem docela sedli, protože i druhá zpěvaččina deska "I Am Me" je vlastně opět nahraná plně pod dohledem mistra Shankse. Rozdíl je ale v tom, že "I Am Me" je oproti "Autobiography" o poznání lepší.
V první řadě je nutné odhodit předsudky vůči Ashlee a zapomenout na to, že tohle je její deska. V ten moment i její nejzarytější odpůrce musí uznat, že "I Am Me" je povedené album.
John Shanks, který spolupracoval například se
Sheryl Crow nebo
Anastaciou (vzpomínáte na nedávný hit "Welcome To My Truth"?), se na ní podílel jako producent a většinový hudebník, ale není radno zapomínat ani na vlastní přičinění zpěvačky, která se jako spoluautorka podepsala pod všemi skladbami. S psaním textů jí pomáhala osvědčená Kara DioGuardi, hudbu pak obstaral Shanks. Tento tvůrčí trojlístek fungoval vskutku dobře a výsledkem je deska plná silných a chytlavých melodií a občas i docela povedených textů.
Velký rozdíl mezi sestrami Simpsonovými je i v jejich hrdelním vybavení. Zatímco Ashlee disponuje poměrně zajímavou barvou hlasu, svými pěveckými výkony zdaleka nedosahuje na svou sestru, která, když chce, tak se dokáže předvést. Ashlee se ale docela snaží a v některých momentech zní její hlas skvěle, za což patří dík především Shanksovi, který, jak je slyšet, se z ní snažil ve studiu vytáhnout nejvíc, co šlo, jakkoliv on sám se zase až tak nepředvedl. Možná si řekl, že pro obyčejnou holku, jako je Ashlee, stačí udělat jen docela slušné nahrávky. Ať už je to pravda, nebo ne, skutečnost je taková, že písničky, jaké má Ahslee, jí sluší a jsou poměrně reprezentativní. Ať už je to akusticky začínající balada "Beautifully Broken", či klavírně uvedená "Catch Me When I Fall", ostřejší "I Am Me", vždycky je co poslouchat. Opravdovou perličkou je pro mě "Eyes Wide Open", která možná trochu připomene zmiňovanou "Welcome To My Truth". Evropská verze alba obsahuje navíc ještě track "Kicking And Screaming", kde už se ale Ashlee prezentuje jako obyčejná zlobivá holka.
A pro případné rýpaly jen dodávám: Tímto vším neříkám, že Ashlee je nějaký talent, skvělá zpěvačka, charismatická osobnost a tak dále. Tím pouze říkám, že deska "I Am Me" je opravdu dobrá. Je zábavná, ale i vážná, smutná i veselá. Je to deska, kterou bychom mohli očekávat od jednadvacetileté holky, která má to štěstí spolupracovat s talentovaným producentem.