V Paláci Akropolis pokřtili v sobotu 15. května debutovou desku "Ideál" pražští rap-rockeři Post-it. Výbornou show jim odstartovaly spřátelené duše ze Slovenska - Desmod. Večer to byl poctivý: nechyběla radost, energie, spousta elánu, humor a pochopitelně kvalitní muzika.
© Luboš Kreč / musicserver.cz Událostí ve své podstatě je už fakt, že
Post-it vydali desku u velkého labelu, proto se její křest od začátku vyvíjel jako velká oslava vršovického kvartetu. Byla to party, na níž dorazila spousta kamarádů, byla to show, jak už si lidé u
Post-it zvykli, byla to apologie radosti z muziky, štěstí a plavání na rukou. V rozjezdu koncertu pomohli pražským rockerům kolegové ze Slovenska
Desmod, kteří v sobotu 15. května vystoupili jako zvláštní host. I jejich účast se ukázala jako dobrá volba, neboť skvěle zapadli do atmosféry Paláce Akropolis.
© Luboš Kreč / musicserver.cz Desmod jsou na Slovensku velmi populární partička, která prodává tisíce desek, což jedině dokazuje, že východní sousedé se v objevování domácího nu-metalu dostali dále než Češi, kde vlna žánrového patriotismu teprve nabírá na síle. Dobrou pozici
Desmod pod Tatrami dokazovalo jejich sebevědomí a zkušená komunikace s publikem. Ačkoli během čtyřicetiminutového setu nemohla být o plném krámu ani řeč, vesele vážným hudebníkům pod vedením charismatického cvalíka Kulyho se podařilo těch několik desítek přihlížejících rozskákat a strhnout svým nadšením. K tomu pomohl energický charakter většiny jejich melodické nu-metalové produkce, z aktuální desky
"Derylov svet" zahráli
Desmod všechny silnější písně ("Homo Sapiens", "Dobrý nápad", "Voľným pádom" nebo "Chceš sa hádať?").
© Luboš Kreč / musicserver.cz Vezmu to z té horší stránky - koncert
Post-it byl velmi krátký, trval jen lehce přes hodinu. Důvodem byl pravděpodobně nedostatek materiálu, ostatně singl "Ideál" show otvíral i zavíral, ale kapela, která svou historii datuje od roku 1997, možná mohla sáhnout do archívu a trochu zavzpomínat. Jinak si ale těžko lze na něco stěžovat, protože
Post-it dali do křtu tolik pověstné energie, že znuděně mohl odcházet pouze fanoušek Honzů Nedvědů, a kdo ví jestli. V Akropoli zazněla celá debutová deska "Ideál". Přestože album v době koncertu ještě nebylo oficiálně na trhu, publikum většinu skladeb znalo z minula, vždyť
Post-it jsou v rámci pražské rockové scény pojem. Naživo kapela nabírá syrovější polohu než na desce - Porneovy kytary vystřelují střemhlav a zvuku dominují, naopak samply a perkusové hrátky takřka zmizí. Zůstává jen Čendův chvíli rap, chvíli zpěv, chytlavé refrény a spousta radosti, která je pro vystoupení
Post-it asi nejtypičtější.
© Luboš Kreč / musicserver.cz To, co se dělo pod pódiem, plně odpovídalo energii na něm. Po celou dobu křtu se skákalo, plavalo na rukách, lidé spontánně tančili tam i onde, se skupinou si dokonce zapařil dredovatý skřítek (kdo viděl, ví). Ačkoli firma jako první singl vybrala úvodní pecku "Ideál",
Post-it mají potenciálních hitů na rozdávání. Nicméně asi nejlepší song, který mají v zásobníku, je trojka na desce "V pasti", při níž to v Akropoli vřelo na dvě stě stupňů a nebylo přes pogující hlavy vidět ani zbla. Vybírat určitý moment křtu (ten se ostatně moc nevydařil, cédéčko sice polila
Markéta Brchelová-Turková, ale odešel zvuk a publikum bouřlivě bučelo) ztrácí u takovýchto večerů smysl, protože nebýt trestuhodně krátké stopáže, požadavek "bombastické" rockové show byl splněn. Doufám, že
Post-it ocení i diváci v jiných městech, tahle kapela má obří potenciál a něco mi říká, že v Česku vyrůstají noví hitmakeři, kteří, když je lidé hned na začátku nesmetou ze stolu, ještě dokážou velké věci.
Post-it,
Desmod, Palác Akropolis, Praha, 15. května 2004-05-17
Autor je redaktorem iDNES.