Post Malona v pátý den Szigetu zajímalo hlavně pivo

22.08.2025 09:48 - Jan Trávníček | foto: Live Nation

Udělat z chladivého chmelového moku hlavní téma svého koncertu, to už v minulosti zvládli třeba i Nickelback. Někdejší rapper a dnešní country zpěvák ale na Szigetu ukázal, že se v Nashvillu neučil jen hrát na kytaru a nosit klobouky, ale že se z jeho popíjení alkoholu začíná stávat téma.

Live: Sziget festival - den pátý

místo: Óbudai island, Budapešť, Maďarsko
datum: 10. srpna 2025
vystoupili: Post Malone, Fat Dog, Armin van Buuren, Isabel LaRosa, Rival Consoles, Hanabie., Call Me Karizma a spousta dalších

setlist Isabel LaRosa: Good For You, Older, Pretty Boy, Famous, Good Girl, Without You, Muse, Babydoll, You Don't Own Me, My Girl, Haunted, More Than Friends, Heaven, Eyes Don’t Lie, Cry For You, Therapy, Home, Heartbeat, Hope It Hurts, Praying, I'm Yours, Favorite

setlist Post Malone: Texas Tea, Wow., Better Now, Wrong Ones, Go Flex, I Fall Apart, Losers, Goodbyes, What Don't Belong To Me, Feeling Whitney, Circles, White Iverson, Psycho, Pour Me A Drink, Dead At The Honky Tonk, Rockstar, I Had Some Help, Sunflower, Congratulations

Reportáž Evy Strnadové z prvního dne, kterému vládla Charli XCX, naleznete zde.

Reportáž Evy Strnadové z druhého dne, kterému vévodil Shawn Mendes, naleznete zde.

Reportáž z třetího dne, kterému vévodil Kid Cudi, naleznete zde.

Reportáž z čtvrtého dne, kterému vévodil Anyma, naleznete zde.

Fotografie je pouze ilustrační, letos jsme na Szigetu neměli vlastního fotografa.

Pátý den budapešťské hudební přehlídky znovu nasadil tempo a přinášel památné koncerty. Alespoň tedy pokud jste je stihli a nečekali zrovna třeba u supermarketu Aldi na to, až se vám dogriluje maso, díky čemuž na slibného nizozemského umělce jménem Frenna & The Gang, který v zemi vyprodává halu Ziggo Dome, bohužel nedošlo.

Hned po něm si publikum povodila Isabel LaRosa, dvacetiletá kubánsko-americká popová zpěvačka, o níž i díky spolupráci s vydavatelstvím RCA uslyšíme v příštích měsících určitě ještě hodně. Rodačka z Marylandu vystupovala v černých šatech s volánky a s odhalenýma nohama, svou image tak trochu připomínala Arianu Grande nebo Lanu Del Rey v jejich začátcích. Jen ten silný vokál jí chyběl.

Společně s bubeníkem a kytaristou, který je zároveň i jejím bratrem, předváděla písníčky ze svého debutu "Raven" v krapet rockovějším podání, než byste po poslechu alba asi čekali, jinak ale díky síle TikToku prorážející a živě zpívající interpretka nepředvedla v silné konkurenci nic moc památného. Přes všechno to zaměření na půvab jako by nezbyl čas pro nosné písničky.

Kvůli křížícímu se programu šlo z EV na dropYard scéně stihnout jen velice málo, tato kombinace drum'n'bassu a grimeu, při níž se sedmadvacetiletý rodák ze Suffolku ptal přítomných, kdo už dneska měl alkohol a kdo drogy, načež se zvedla nemalá část rukou, ale velmi pobavila a zaslouží si hlubší nastudování. Rappera tvořícího muziku, jaká je v Británii stále v kurzu, už si všimla i BBC doufající v dalšího Stormzyho, škoda jen toho nešťastně zvoleného jména.

Japonský metalcore v podání Hanabie. nenabídl nic jiného než krátkodechý bizár spojený s exotikou, prostor proto dostal pohodář Rilès.

Rilès slovy Evy Strnadové

Francouzsko-alžírský rapper, zpěvák a producent z Rouenu přenesl na festival svou typickou kombinaci nakažlivé energie, melodií a sebevědomí, která mu v posledních letech zajistila status jedné z nejzajímavějších postav evropské urban scény. Na pódium přišel s lehkostí, ale hned prvními beaty dokázal rozproudit dav - jeho minimalistická, ale funkční scéna byla postavena na kontrastu ostrého světla a temných pozadí, což nechávalo vyniknout jeho přirozený charismatický projev.

Publikum, složené z mezinárodní směsi festivalových návštěvníků, okamžitě reagovalo na jeho chytlavé refrény a rytmiku, ve které se mísí r'n'b, trap i world music vlivy. Rilès neustále pobíhal po pódiu, gestikuloval, navazoval oční kontakt a vybízel lidi, aby zpívali s ním - zejména při skladbách jako "Marijuana" nebo "Thank God" dav bouřil. Typickým momentem bylo jeho improvizované mluvené intro k jedné z písní, kde propojil osobní příběh o nezávislosti a sebevědomí s motivací pro mladé lidi v publiku.

Zvukově se jednalo o precizní koncert - ostré beaty, čisté vokály a doprovodné samply dodávaly písním studiovou kvalitu, aniž by se vytratila syrovost živého vystoupení. Rilès, známý tím, že si hudbu píše, produkuje i mixuje sám, přenesl na pódium svou autorskou autenticitu a nehrané nadšení. V závěru setu se vrhl mezi fanoušky, nechal se obklopit davem a na chvíli se koncert proměnil v improvizovanou street party, kde rozdíl mezi interpretem a publikem prakticky zmizel.

Post Malone se na Sziget a obecně do Maďarska vrátil po šesti letech, právě tady tehdy vystupoval v roli headlinera vůbec poprvé. A změnilo se toho za tu dobu hodně. Nejenže už nevystupuje pouze v roli rappera, ale nově i v úloze country zpěváka, který za sebou má hromadu spoluprací od Ozzyho Osbourna přes Morgana Wallena až po Taylor Swift. Především už ale velmi výrazně ubral ze svého dříve naprosto běžného modulátoru hlasu, bez nějž si jeho koncert nešlo představit. Nyní zpívá přirozeně, a byť to není a nikdy nebude žádný velký pěvec, pochopitelně to zní lépe.

Hodně se proměnila i jeho scéna. Zatímco při svém posledním vystoupení v Budapešti byl na pódiu sám a technik v pozadí mu pouštěl hudební podklady, nyní přivezl dokonce devítičlennou doprovodnou kapelu, která k velkému překvapení mnohých doprovodila hudebně i hiphopové hity "Rockstar" a "Sunflower", což by asi čekal málokdo. Rapper dovezl i poměrně solidní výpravu, v níž nezapomněl ani na typické country propriety, jako jsou americké dopravní značky, cedule označující Route 69, čtveřice pouličních lamp a projekce dodávající celku převážně hnědý, dřevěný nádech.

A sám Posty, jak si nechává říkat, vystoupil v oblečení odkazujícím na oba hlavní hudební směry, které ho nejvíce proslavily. Kovbojské boty doplňovaly štramácké džíny s velkou sponou na hnědém pásku, na těle pro změnu měl dres amerického fotbalisty CeeDeeho Lamba s číslem 88, který zhruba v půli vystoupení shodil, aby ukázal - podobně jako čerstvě v kampani pro Kim Kardashian - své potetované tělo. Kromě spousty jiných malůvek tak odhalil i podobiznu Johnnyho Cashe na levé ruce, což by mělo sloužit jako důkaz k tomu, že country pro něj není jen fáze, ale celoživotní láska.

Člověk by tomu i věřil, aktuální studiovka "F-1 Trillion" plná hvězdných hostů je vynikající, jenže skutečné hudební kořeny má Post Malone v emu a metalcoreu - vždyť se svého času ještě před mezinárodním průlomem málem dostal do Crown The Empire.

Navzdory velké hudební proměně přitom setlisty obou koncertů zůstaly až nápadně podobné, proto se mohli ti, kteří se na něj vypravili o dva dny později do Prahy, radovat z delšího a propracovanějšího vystoupení. Pro festivalový set se kupříkladu sice pracovalo s poměrně střídmou pyrotechnikou, už se ale do davu neinstalovala B stage, na níž se zpěvák vyšplhal v Letňanech.

Společným prvkem pro všechna tři vystoupení ale zůstala Austinova láska k návykovým drogám. Konkrétně na Szigetu vykouřil během své show tři cigarety a do kelímku si nechal doplnit pivo hned sedmkrát. To sice pak při "Pour Me A Drink" i spiklenecky roznesl divákům v prvních řadách, což je na aktuálním turné tradiční součást vystoupení, jinak se ale nelze divit tomu, že i tentokrát se po scéně potácel, a dokonce i válel více, než se zdálo přirozené.

A tak stejně jako v roce 2019, i nyní jste měli při pohledu na něj pocit, jako by mu každá odzpívaná písnička činila obrovský problém, protože při ní, ale především po ní vypadal, jako by právě doběhl maraton. A když k tomu přičtete i všechny ty fotky s fanoušky před jeho pražským koncertem, kdy se kolem něj to pivo ne a ne přestat motat... Mno, nechceme sýčkovat, ale minimálně zvenčí to vypadá, že Post Malone má problém.

Tradičně teatrální a pokorné děkovačky vyšperkované salvou hitů v závěru v čele s už zmíněnými klasikami jeho repertoáru doplněnými o novou trvalku "I Had Some Help" s neuvěřitelně chytlavým refrénem ukončily koncert na pozitivní vlně, pro zpěvákovo dobro ale doufáme, že má kolem sebe lidi, kteří mu pomohou.

Subheadliner pátého dne, tedy Armin van Buuren, vystupoval na pro DJe speciálně vytvořené Bolt Night Stagei, to ale také znamenalo potvrzení toho, že na této scéně nemůžete čekat rádiové hity nebo velkolepé projekce. A tak stejně jako přišlo před lety rozčarování na stejném místě u Dipla, ukázal nyní i jeden z nejslavnějších žijících Nizozemců, že tato stage je zasvěcená tvrdému technu a kdokoliv na ní vystoupí, musí takříkajíc jít s proudem.

Elektronickou hudbu, byť o fous přívětivějšího charakteru, předvedl na Revolut stage nad ránem i britský devětatřicetiletý DJ říkající si Rival Consoles. A také on se stal dalším potvrzením aktuálního trendu festivalu - elektronická hudba jej naprosto ovládla a nejednu noc platilo, že ať už jste po půlnoci vyrazili v areálu kamkoliv, najít regulérní kapelu se vám nepodařilo. Skoro to vypadá, že s koncem maďarského festivalu Balaton Sound se aktuální management Szigetu snaží jej v nočních hodinách tak trochu nahradit. A to je trošku škoda.

Úlevu od dunivých basů nepřinesla dokonce ani chill-outová zóna na zdejší pláži, protože ta zůstala letos poprvé za minimálně posledních deset let celý festival zavřená. Dle vyjádření organizátorů to bylo proto, že voda v Dunaji stoupla nad kritickou mez a nebylo by to bezpečné. Těžko to ale ověřit, barikády okolo vstupu k ní neumožňovaly dohlédnout až na místo.

Šestý a poslední den získaly pro sebe vítězka BBC Sound Of 2025 Chappell Roan i její předchůdkyně The Last Dinner Party. Kytarovější část programu zastupovali Portugal. The Man nebo Refused. I o nich se už za pár dní dočtete v závěrečné části reportáže.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY