Mít ambiciózní plány je bezpochyby dobrá vlastnost, nicméně mladé indierockové duo se v Praze střetlo s realitou. Balkóny ve Velkém sále Lucerny až na pár jedinců zely prázdnotou a i ta plocha ke stání by ještě několik desítek diváků snesla. To ale nutně neznamená, že by šlo o špatný koncert.
Live: Inhaler
místo: Velký sál Lucerna, Praha
datum: 29. dubna 2025
support: Blossoms
setlist Blossoms: Perfect Me, Oh No (I Think I'm In Love), What Can I Say After I'm Sorry?, Honey Sweet, If You Think This Is Real Life, Gary, I Like Your Look, Your Girlfriend, Nightclub, There's A Reason Why (I Never Returned Your Calls), Charlemagne
setlist Inhaler: Open Wide, Dublin In Ecstasy, Eddie In The Darkness, Totally, A Question Of You, When It Breaks, Little Things, The Charms, Who's Your Money On?, My King Will Be Kind, X-Ray, Love Will Get You There, Just To Keep You Satisfied, My Honest Face, Billy (Yeah Yeah Yeah), It Won't Always Be Like This, Your House
Na koncertě neměli možnost fotit profesionální fotografové, úvodní fotka proto pochází ze staršího vystoupení.
Pojďme si to říct na plnou pusu -
Inhaler ani
Blossoms ještě tolik hitů na svém kontě nemají a v Lucerně to bylo znát. Nejen na návštěvnosti, která mohla být výrazně lepší, ale i na samotném programu. Zdálo se, že zahrát téměř hodinu a půl dlouhý koncert irské formaci ještě příliš nejde a osekání o pár písní by zážitek zlepšilo.
Navzdory silným momentům, zejména v úvodu a závěru, se v prostřední části setu dostalo i na hluchá místa. A jelikož kapela jezdí jen s plachtou a na pestré koncertní kejkle ji prozatím neužije, nejde moc co chválit ani z vizuálního hlediska. Pokud tedy nepočítáme frontmana Elijaha Hewsona, nad jehož bujnou kšticí a vyrýsovanými svaly v nátělníku zapištěla nejedna slečna.
Aby to ale nevyznělo příliš příkře - obě formace bezpochyby patří mezi mladé naděje ostrovního indie rocku a tak trochu i britpopu a pracovitost nelze upřít ani jedné z nich. Desky vydávají v krátkých intervalech, studiový materiál nabízejí solidní, jen ještě nejsou v kariéře tak daleko, jak by si asi přáli. Ale to nevadí, oni se tam časem dostanou.
Když si poslechnete v krátkém sledu za sebou jak trojku
"Open Wide" hlavních hvězd, tak pětku "Gary" od předskokanů, zjistíte, že jde o typická sedmičková alba - trochu potěší, trochu znudí, ale ve výsledku nabídnou lehký žánrový nadstandard, u něhož se nemusíte ošívat. Do áčkových superhvězd, na něž bychom pěli ódy, mají daleko, ale coby rychlá úleva od abstinenčních příznaků z nedostatku indie poslouží. Velice podobně vyzněly i jejich aktuální koncerty.
Blossoms, minimálně v této chvíli, mají svůj vlastní ksicht. Od doby, kdy na stejném místě před necelými devíti lety
předskakovali Jakeovi Buggovi, zapracovali na své image chlápků s nezúčastněným výrazem a šedesátkovou estetikou a propsali to do svého oblečení, účesů a trošku i do muziky. Zpěv, kytara, basa, bicí, klávesy a perkuse v jejich případě vytvořily písně, které nikam nespěchají. Jen si tak v klidu plynou jako řeka Mersey ve svém korytě v Manchesteru, odkud pocházejí.
Frontman Tom Odgen si při zpěvu pohrával se šňůrou od mikrofonu, následně ale sehrál krátkou scénku s českým záznamníkem na starém vytáčecím telefonu, načež ho jeho kolegové doplnili s překvapivými, modře osvětlenými bubny pověšenými na ramenou a keytarem. O chvíli dřív ale zaujala i stroboskopová vložka v "I Like Your Look", v níž se formace zvukově přiblížila
Kasabian v nejlepších letech.
"Teda, těm to ale hraje," pomyslil si asi leckdo, když na scénu vstoupili s devátou večerní Inhaler. Zejména úvodní trojice písní, v čele s na desce nenápadnou, ale naživo zářící "Eddie In The Darkness", probraly i ty největší mrzouty. A skutečnost, že o skladbu dříve už se pod příhodně nasvětleným pódiem v barvách irské trikolóry frontman zdravil s prvními řadami pěkně zblízka, na tom měla jen zanedbatelný vliv.
Šlapalo to. Koncert odsýpal. A nepřestával bavit, i když se formace začala pouštět do pestřejších a táhlejších skladeb jako třeba "A Question Of You" patřící na novince k nejzapamatovatelnějším. Bezpochyby s ní fanoušci skupiny stráví nejedno festivalové léto.
Jen to tedy někdy na cestě mezi ní a přídavkovou, rovněž velice zpěvnou "Billy (Yeah Yeah Yeah)" začalo trochu skřípat. Snad proto, že frontman s diváky až na pár ohraných frází skoro nekomunikoval. Snad proto, že prostřední část setu vyplňovala vyloženě vata. A možná i proto, že by neuškodilo pročísnout brzy repetitivní vystoupení něčím překvapivým - akustickou mezihrou, prostřídáním se za nástroji nebo klidně jen nějakým tematickým filmečkem na neexistující projekci. Koncertu by to pomohlo a řetěz by tak v závěru nebylo potřeba znovu nahazovat.
Naštěstí poslední čtveřice vesměs hitů umožnila návštěvníkům zase pookřát a dobře se bavit.
Foukátko však v Praze předvedlo ještě jednu věc - ukázalo jejich kytaristu Joshe Bartholomewa Jenkinsona jako velice schopného instrumentalistu, kterého by fanoušci měli začít sledovat. Ať už hrál na libovolnou kytaru, byla radost být toho svědkem. A i když i nadále si dublinské rodáky budeme spojovat především s otcem frontmana, jímž je slavný
Bono z
U2, pomalu, ale jistě se začíná dařit tuto nálepku smývat.