Ne nadarmo se říká, že peníze nesmrdí. Chápu, že sponzor je třeba, obzvláště když slavíte pětadvacet let na scéně jako skupina
Holki. Ta má za sebou koncert v pražském Foru Karlín a také vydala novou píseň ve spolupráci s Friscem.
Oceňuji, že formace propaguje udržitelnost a upozorňuje na fakt, že lahve této značky se nyní dají vrátit - což se vám díky omílanému sloganu rychle vryje do paměti. Rozumím i tomu, že song cílí na generaci žen ve věku zpěvaček, tedy na dámy středního věku, které si jdou vyrazit z kopýtka, aby zapomněly na všední starosti. Ale zpracování bolí - doposlechnout písničku do konce chce opravdu hodně odvahy. Třeba úpravy hlasů v čase kolem 1:12, kde interpretky opěvují výkupový automat, trhají uši.
Zvláštní kapitolou je text - co úryvek z něj, to
perla. Opravdu mají členky tria ve svých letech zapotřebí zpívat o tom, že zajímají vodní šneky a podobná braková spojení? Když dojde na pasáž se slovy
"my jsme láhve vratné", působí to, jako by k sobě coby ženy neměly žádnou úctu. Tento dojem ještě umocňuje verš:
"Dík, že mě vracíš do oběhu, dík za tvůj soucit a tvou něhu."
Je to k smíchu, nebo k pláči? Vyberte si, v každém případě jde o velký úlet. Klip vznikal v klubu Radost FX a v parku (dle záběrů nejspíš v pražské Stromovce) a aktérkám to v blyštivých šatech sluší, ale celou tuhle tragédii to nezachrání. Jen škoda že jsme se z popisku videa nedozvěděli, kdo je autorem songu. Možná se za toto dílo dotyčný sám stydí.
Básnické okénko na závěr: Frisco se vrací, kritici zvrací.