Letos uplynulo deset let od vydání debutové desky
Bastille "Bad Blood", na níž se nacházela i pecka "Pompeii". A nejenže kolekce v létě vyšla v nové verzi doplněné o živé nahrávky a další libůstky, kapela navíc nyní pořídila i novou úpravu tohoto svého největšího hitu. Na svá bedra si ji vzal skladatel filmové hudby
Hans Zimmer.
K natočení majestátní orchestrální verze došlo prý spíše mimochodem v době, kdy byl frontman skupiny Dan Smith s Zimmerem ve studiu a společně dělali
"na jiných projektech".
"Mít možnost tvořit se živoucí legendou, jakou je Hans Zimmer, a jeho skvělým týmem, byl naprostý sen," řekl Smith.
"Spolupráce s nimi na nové úpravě 'Pompeii' byla neuvěřitelná a po celou dobu nám kouzlila úsměv na tváři."
A posluchačům možná na tvářích vykouzli úžas. Hudebníci se totiž rozhodně nedrželi při zemi, a když měli k dispozici orchestr a sbor, nebáli se je použít. Vynikající je práce s dynamikou skladby, kdy intimní začátek a podobně vyklidněnou část uprostřed střídá opravdové smyčcové
bouření. Je to velkolepé, skvělé a k
"é-eo-eo" hitovce, která dokáže rozezpívat davy, to výtečně pasuje. Hudba
Bastille má jistou velkolepost přímo ve své DNA a tady ji muzikanti, díky spolupráci s autorem soundtracků třeba ke snímkům "Gladiátor" či "Duna", nechali vyvřít na povrch.