Velký pátek se v MeetFactory proměnil v oslavu melodického metalu

09.04.2023 18:21 - Ondřej Hricko | foto: Kateřina Postránecká

Americká metalová formace Kamelot se zpoza oceánu rozhodla představit své nejnovější album "The Awakening" i svým evropským fanouškům. S sebou přivezla nejen nové písně, ale poskládala také opravdu pestrou paletu předkapel, které se v Praze objevily vůbec poprvé.

Live: Kamelot

support: Myrath, Eleine, League of Distortion
místo: MeetFactory, Praha
datum: 8. dubna 2023
setlist: Veil of Elysium, Rule the World, Opus of the Night (Ghost Requiem), Insomnia, When the Lights Are Down, Vespertine (My Crimson Bride), New Babylon, Karma, Sacrimony (Angel of Afterlife), Song for Jolee, NightSky, March of Mephisto, Keyboard Solo, Forever, Phantom Divine (Shadow Empire), One More Flag in the Ground, Liar Liar (Wasteland Monarchy)
Fotogalerie

League of Distortion
© Kateřina Postránecká
Trávení po svátečním obědě na Velký pátek narušil příjezd hvězdné powermetalové party Kamelot, o které už lze s klidným svědomím mluvit jako o legendě. Její příjezd do industriálního prostředí klubu MeetFactory byl o to atraktivnější, že s sebou přivezla svou novou a velice zdařilou desku "The Awakening".

Zaplněný sál ale ještě dlouho před příchodem hlavních hvězd rozehřívalo hned trio předskokanů. Jako první rozezvučeli své nástroje němečtí League Of Distortion v čele se zpěvačkou Annou Brunner, známou z ryze ženské formace Exit Eden, a s kytaristou Jimem Müllerem z Kissin' Dynamite. Kapela se snažila zaujmout svým moderním metalem kombinujícím tvrdé kytarové riffy se syntetickými klávesami. Skladby vybrané z loňského eponymního debutu nezněly špatně, zvlášť rocková "Rebel By Choice" a Annou poháněné hecování v "L.O.D." měly pořádnou šťávu.

Eleine
© Kateřina Postránecká
S následující švédskou partou Eleine ale přece jen přišla na pódium větší sehranost a přirozenější energie. Sestava, která si v Praze zahrála vůbec poprvé, sázela především na šarm zpěvačky Madeleine Liljestam, která v orientálním kostýmku strhávala veškerou pozornost. Překypovala energií, a i když byl její vokál trochu utopený v hřmotu kytar, působil sebejistě a pevně, a to i přesto, že pražská zastávka byla předposlední na celém vysilujícím turné. Únava se naopak projevila u kytaristy Rikarda Ekberga, který si během svých krátkých promluv neustále pletl dny.

S příchodem Myrath se diváci z mrazivého severu přesunuli pod horké tuniské slunce. Kromě osvědčených hitů jako "Dance" nebo závěrečného "Believer" se muzikanti snažili navnadit na plánovanou řadovku, která by dle jejich slov měla vyjít ještě letos.

Myrath
© Kateřina Postránecká
Z novinek zaujala třeba procítěná "Child of Prophecy", kterou zpěvák Zaher Zorgati pojal velmi emotivně. Závěrečné rozdělení fanoušků na dva tábory, které se dle jeho instrukcí sborově doplňovaly, vyznělo skutečně krásně.

Samotní Kamelot odehráli solidní devadesátiminutový koncert s grácií metalových bardů. Kytarista a mentor Thomas Youngblood dirigoval celý skvěle sehraný ansámbl, kterému chyběl snad jen výraznější kontakt s diváky. Zpěvák Tommy Karevik byl vokálně precizní, ale oproti lídrům předskakujících skupin působil odtažitějším dojmem univerzitního profesora.

Úsměvy naopak nešetřila zpěvačka Melissa Bonny ze symfometalových Ad Infinitum, kterou si pánové pozvali na turné jako hosta. Ta se představila hned v několika písních, včetně novinky "New Babylon", do jejíž studiové verze svůj hlas zapůjčila rovněž.

Kamelot
© Kateřina Postránecká
Kvalitu "The Awakening" potvrzovala i konkurenceschopnost čerstvých songů vedle letitých hitů. Zejména "Opus of the Night (Ghost Requiem)" byla epickou a mrazivě nádhernou hymnou, která v přítomných, vzhledem k bouřlivým reakcím, musela silně zarezonovat. Silným momentem ale byla i balada "Song for Jolee" z alba "Silverthorn" nebo "Forever", jež uzavírala základní set a jež pochází z dvacet let staré nahrávky "Karma". Nechybělo ani velkolepé sólo Alexe Landenburga, jehož masivní bicí impozantně čněly nad pódiem.

S posledními tóny závěrečného přídavku "Liar Liar (Wasteland Monarchy)" se mohlo spokojené publikum, složené především z letitějších metalistů, pomalu odebrat k východu.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY